Infrastructure of Product Market

Major: Marketing
Code of subject: 6.075.03.E.105
Credits: 4.00
Department: Marketing and Logistics
Lecturer: Myroslava M. Mamchyn, PhD., Associate Proffesor of Economics
Semester: 7 семестр
Mode of study: денна
Learning outcomes: As the studies results student has to know content of goods’ consumer price, principles and methods of goods’ classification, grouping goods taking in account features, sizes, field, features consumer’s features food and nonfood products, order of products’ certification and standardization, packing and marking rules; also the transportation and storage; be able to make a particular identification of a product, form the requirements for a product and to prove it. Also to be able to replace scarce or expensive item on economic if needed, prepare the necessary commercial documents, to know the way how to improve and estimate the economic effectiveness of product’s improvement.
Required prior and related subjects: Prerequisites: “Marketing”, “Logistics” Co-requisites: “Supply Chain Management”
Summary of the subject: Commodity research as science The products’ standardization Classification and Coding of products The range of products. Principles of inventory management Requirements for goods, their consumer characteristics and quality Types and tools of product information.
Assessment methods and criteria: current control (25%): the performance of calculation work, verbal part. final control (75%): differentiated test, verbal part.
Recommended books: 1. Болотников А.А. Товароведение: Ч.1: Курс лекцій / А.А. Болотников. К.: МАУП, 1999. – 160 с. 2. Болотников А.А. Товароведение: Ч.2: Курс лекцій / А.А. Болотников. К.: МАУП, 2002. – 144 с. 3. Мамчин М.М., Лозинський В.Т. Товарознавство для логістики: Конспект лекцій для студентів економіки і менеджменту – Львів: Вид-во НУ «Львівська політехніка», 2016. – 123 с. 4. Марцин В.С. Економіка торгівлі: Підручник – К.: Знання, 2006, – 402 с. 5. Мороз Л.А. Маркетинг: Підручник/ Л.А. Мороз, Н.І. Чухрай; за ред. Л.А. Мороз. – 5-те вид., онов. - Львів: Бухгалтерський центр «Ажур», 2010. - 232 с. 6. Николаева М.А. Товароведение потребительских товаров. Теоретические основы: Учебник / М.А. Николаева. – М.: Норма, 1997. 7. Теплов В.И. Коммерческое товароведение: Учебник. / В.И. Теплов, М.В. Сероштан, В.Е. Борлев, В.А. Панасенко – М.: Издательский Дом «Доликов и Ко», 2001. – 620 с.

Infrastructure of Product Market (курсовий проєкт)

Major: Marketing
Code of subject: 6.075.03.E.110
Credits: 3.00
Department: Marketing and Logistics
Lecturer: Myroslava M. Mamchyn, PhD., Associate Proffesor of Economics
Semester: 7 семестр
Mode of study: денна
Learning outcomes: As the studies results Student has to: know: basic theory of the commodity market infrastructure and its role in a market economy to be able to: to search for better conditions of infrastructure complex subjects.
Required prior and related subjects: marketing, marketing commodity policy. commercial activities of intermediary organizations.
Summary of the subject: Concrete market of commodities analysis. Features of intermediary activity are at the commodity market. Marketing decisions of mediators are at the market. Determination of efficiency of activity of resellers.
Assessment methods and criteria: Final control (100%, differentiated test): completion and defence of the course project.
Recommended books: 1. Мамчин М.М. Інфраструктура товарного ринку: Конспект лекцій для студентів базового напряму 0501 “Економіка і підприємництво”. –Львів: Видавництво національного університету “Львівська політехніка”, 2012. – 96 с. 2. Шканова О.М. Інфраструктура товарного ринку: Навч.посіб. К.: МАУП, 2004. 180 с. 3. Савощенко А.С. Інфраструктура товарного ринку: Навч.посіб. –К.: КНЕУ, 2005, – 336 с. 4. Інфраструктура товарного ринку: Навч. посібник/ Під ред. д.е.н., проф. І.В.Сороки. К.: НМЦВО МОіН України, НВФ “Студцентр”, 2002. – 608 с. 1. Мамчин М.М. Інфраструктура товарного ринку: Конспект лекцій для студентів базового напряму 0501 “Економіка і підприємництво”. –Львів: Видавництво національного університету “Львівська політехніка”, 2012. – 96 с. 2. Шканова О.М. Інфраструктура товарного ринку: Навч.посіб. К.: МАУП, 2004. 180 с. 3. Савощенко А.С. Інфраструктура товарного ринку: Навч.посіб. –К.: КНЕУ, 2005, – 336 с. 4. Інфраструктура товарного ринку: Навч. посібник/ Під ред. д.е.н., проф. І.В.Сороки. К.: НМЦВО МОіН України, НВФ “Студцентр”, 2002. – 608 с.