Організація діяльності судів та правоохоронних органів

Спеціальність: Право
Код дисципліни: 6.081.00.O.009
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Міжнародне та кримінальне право
Лектор: Професор Гумін Олексій Михайлович Доцент Ковальчук Олена Богданівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою є ознайомлення здобувачів освіти з нормативно-правовою базою щодо порядку функціонування, завдань принципів, структури судової та правоохоронної системи України, компетенції суддів різних ланок, порядку надання та позбавлення суддів повноважень, основних засад судочинства, органів внутрішніх справ, розвитку нотаріату та адвокатури тощо.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: Інтегральна компетентність (ІНТ) Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі у галузі правничої діяльності. загальні компетентності: ЗК3. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. спеціальні ( фахові, предметні) компетентності: СК1. Здатність застосовувати знання з основ теорії та філософії права, знання і розуміння структури правничої професії та її ролі у суспільстві. СК12. Здатність аналізувати правові проблеми та обґрунтовувати правові позиції.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: PH3. Проводити збір і інтегрований аналіз матеріалів з різних джерел. PH17. Виокремлювати і аналізувати юридично значущі факти і робити обґрунтовані правові висновки. PH23. Демонструвати знання правових норм, що визначають організацію і зміст діяльності органів публічної влади. АіВ3. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити:Теорія та філософія права Кореквізити: Конституційне право України Кримінальне право ч.1 Кримінальне право ч.2 Адміністративне право Цивільне право
Короткий зміст навчальної програми: «Організація діяльності судів та правоохоронних органів» — один із початкових навчальних курсів, що дають вихідні знання про правоохоронну діяльність і органи, що її здійснюють.
Опис: Основні поняття, предмет, система й нормативні джерела навчальної дисципліни «Організація діяльності судів та правоохоронних органів України». Судова влада. Принципи судової влади. Судова система. Конституційний суд України. Статус суддів. Органи прокуратури України. Органи досудового розслідування. Органи внутрішніх справ. Органи Служби безпеки України. Органи та установи юстиції. Адвокатура. Нотаріат. Державна кримінально-виконавча служба в Україні. Уповноважений Верховної Ради України з прав людини.
Методи та критерії оцінювання: Методами і критеріями оцінювання успішності навчання є: - усне опитування на практичних (семінарських) заняттях; - виступ на практичних (семінарських) заняттях (із рефератом, доповіддю, у дискусії тощо); - тестування знань студентів із відповідної теми лекційного курсу; - письмова контрольна робота (відповіді на питання лекційного курсу, вирішення практичних завдань (казусів), тестових завдань, тощо); - захист індивідуального письмового завдання; - виконання домашнього письмового завдання, - форма підсумкового контролю: екзамен
Критерії оцінювання результатів навчання: Критерії оцінювання результатів навчання здобувачів освіти включають у себе поточний та підсумковий контроль. Поточний контроль знань є органічною частиною всього навчального процесу і слугує засобом виявлення ступеня сприйняття (засвоєння) навчального матеріалу з дисципліни «Організація діяльності судів та правоохоронних органів». Самостійна та індивідуальні робота студентів передбачає цілеспрямований пошук ефективних способів вивчення дисципліни «Організація діяльності судів та правоохоронних органів», свідоме ставлення та послідовність в роботі, вміння використовувати наявну літературу і нормативну базу, планувати власну роботу. Підсумковим контролем рівня знань студентів виступає проведення екзамену. Поточний контроль (40 балів). Засобами поточного контролю є: усне опитування, виконання тестових завдань у ВНС, написання рефератів; доповідей, участь у конференціях; Екзамен- (60 балів). До складу завдань відповідно до специфіки включаються: - тестові завдання різних рівнів складності – письмова компонента (40 балів), - теоретичне питання нормативного або проблемного характеру – усна компонента ( 20 балів).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Організація судових та правоохоронних органів : навч. посіб. : у 2 ч. / Л. М. Москвич, І. В. Назаров, О. О. Овсяннікова та ін. ; за ред. Л. М. Москвич. – Х. : Право, 2016. 2. Хотинська-Нор О. З. Теорія і практика судової реформи в Україні: монографія / О. З. Хотинська-Нор. – К.: Алерта, 2016. – 428 с. 3. Лапкін А. В. Організація судових та правоохоронних органів України : навч. посіб. у схемах / А. В. Лапкін. – Вид. 7-ме, змін. і допов. – Харків : Право, 2018. – 170 с. 4. Судові та правоохоронні органи України. Конспект лекцій для студентів спеціальності 081 – «Право» денної та заочної форм навчання, Бублик Н.С. - Дніпро: ДДУВС, 2019. - 172 с. 5. Матвєєвський О.В., Ярова Л.В. Організація судових і правоохоронних органів України. Курс лекцій. - Фенікс, 2020. – 376с. 6. Гумін О.М. Організація діяльності судів та правоохоронних органів: навч. посібник – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2021. – 232с. 7. Судові та правоохоронні органи України: навчальний посібник / М. А. Макаров, А. С. Симчук, М. Й. Кулик, Ю. В. Терещенко, С. В. Харченко. Київ: Нац. акад. внутр. справ, 2022. – 656 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).