Міжнародне співробітництво у галузі кримінального права та процесу
Спеціальність: Право
Код дисципліни: 6.081.03.E.074
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Міжнародне та кримінальне право
Лектор: професор Гумін Олексій
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: ЗК2. Здатність застосовувати знання у практичних
ситуаціях.
ЗК14. Цінування та повага різноманітності і
мультикультурності.
СК4. Здатність застосовувати Конвенцію про захист прав
людини та основоположних свобод, а також прецедентну
практику Європейського суду з прав людини.
СК5. Здатність застосовувати норми та інститути
міжнародного публічного права, а також міжнародного
приватного права.
СК12. Здатність аналізувати правові проблеми та
обґрунтовувати правові позиції.
ПК3.6. Знання базових інститутів кримінального права та
процесу на міжнародному рівні.
Результати навчання: Pезультати навчання:
заздалегідь невідомих умов та обставин.
РН2. Знати та розуміти міжнародні стандарти прав людини,
положення Конвенціі? про захист прав людини та
основоположних свобод, а також практику Європеи?ського
суду з прав людини.
РН 4. Знати та розуміти основи права Європеи?ського
Союзу.
РН8. Застосовувати інститути міжнародного публічного
права, а також міжнародного приватного права.
РН17. Виокремлювати і аналізувати юридично значущі
факти і робити обґрунтовані правові висновки.
РН21. Знати механізм реалізації прав та свобод людини.
ПРН 3.1 Демонструвати розуміння змісту окремих
інститутів кримінального права та процесу.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити:
Кримінальне право ч.1
Кримінальне право ч.2
Кримінальний процес
Порівняльне кримінальне право
Короткий зміст навчальної програми: Міжнародне співробітництво у галузі кримінального права та процесу
Теми: Міжнародне співробітництво у сфері кримінального права і процесу; Становлення міжнародних стандартів у сфері кримінального права і процесу; Питання міжнародного співробітництва у сфері кримінального права у актах ООН; Питання міжнародного співробітництва у сфері кримінального права у актах Ради Європи; Питання міжнародного співробітництва у сфері кримінального права у актах регіональних міжнародних організацій; Питання міжнародного співробітництва у сфері кримінального процесу у актах ООН; Питання міжнародного співробітництва у сфері кримінального процесу у актах Ради Європи; Питання міжнародного співробітництва у сфері кримінального процесу у актах регіональних міжнародних організацій. Міжнародні суди, їх структура та функції
Опис: тема 1. Поняття та суть міжнародного співробітництва у сфері кримінального права і процесу
тема 2. Співробітництво у сфері кримінального права на рівні ООН
тема 3. Співробітництво у сфері кримінального права на рівні Ради Європи
тема 4. Співробітництво у сфері кримінального права на регіональному рівні
тема 5. Співробітництво у сфері кримінального процесу на рівні ООН
тема 6. Співробітництво у сфері кримінального процесу на рівні Ради Європи
тема 7. Співробітництво у сфері кримінального процесу на регіональному рівні
Методи та критерії оцінювання: Методи діагностики передбачають і методи контролю результатів навчання студентів у процесі поточного і семестрового контролів. Засобами поточного контролю є: усне опитування; письмова робота (виконання практичного завдання, тематичне тестування); проведення екзаменів. Критерії оцінювання результатів навчання студентів. Поточний контроль 40 балів: практичні (семінарські) заняття, навчально-дослідницькі (індивідуальні) завдання, реферати, доповіді, проекти рішень, наукові публікації, участь у ділових чи імітаційних іграх, конференціях, олімпіадах студентських .
Семестровий (підсумковий) контроль (60 балів) - екзамен: тестові завдання різних рівнів складності, казусні завдання (задачі), теоретичні питання (нормативного, проблемного, дискусійного спрямування). Письмова (40 балів) та усна (20 балів) компоненти.
Критерії оцінювання результатів навчання: Критерії оцінювання включають у себе поточний та підсумковий контроль. Поточний контроль знань є органічною частиною всього навчального процесу і слугує засобом виявлення ступеня сприйняття (засвоєння) навчального матеріалу. Самостійна та індивідуальні робота студентів передбачає цілеспрямований пошук ефективних способів вивчення дисципліни «Кримінологія», свідоме ставлення та послідовність в роботі, вміння використовувати наявну літературу і нормативну базу, планувати власну роботу.
Підсумковим контролем рівня знань студентів виступає проведення екзамену
Поточний контроль ( 40 балів). Засобами поточного контролю є: усне опитування, виконання тестових завдань у ВНС, написання рефератів; доповідей, участь у конференціях;
Екзамен- (60 балів) До складу завдань відповідно до специфіки включаються:
- тестові завдання різних рівнів складності – письмова компонента (40 балів),
- теоретичне питання нормативного або проблемного характеру – усна компонента ( 20 балів)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1.Цимбал П. В., Антонюк А. Б. Особливості реалізації засад міжнародного співробітництва під час кримінального провадження: міжнародно-правовий аспект. Науковий вісник НУ ДПС України. 2015. № 1. С. 23 – 26
2. Андрушко А. В. Агресія Російської Федерації проти України: проблеми юридичної кваліфікації та міжнародної кримінальної відповідальності. Конституційний та міжнародний правовий механізм передачі частини суверенних повноважень держави наднаціональним інститутам: монографія / за заг. ред. д-ра юрид. наук, проф. М. В. Савчина. Ужгород: ТОВ “РІК-У”, 2016. 387 с.
3.Любелл Н., Пеїч Є., Сіммонс К. Керівні принципи розслідування порушень міжнародного гуманітарного права: право, політика та передова практика. Женева: Женевський університет, 2021. 79 с.
4.Пилипенко В. Деякі питання співробітництва України та Міжнародного кримінального суду: правові аспекти. Право і суспільство. 2021. №1. С. 273-279.
5.Хавронюк М. І. Сучасне загальноєвропейське кримінальне законодавство: проблеми гармонізації: монографія. К.: Істина, 2021. 264 с.
6.Україна та Міжнародний кримінальний суд: сім років взаємодії// Київ: Альтернатива, 2022. 12 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).