Розгляд окремих категорій цивільних справ у цивільному судочинстві
Спеціальність: Право
Код дисципліни: 6.081.02.E.064
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Цивільне право та процес
Лектор: І.О. Личенко
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Інтегральна компетентність (ІНТ). Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі у галузі правничої діяльності.
Загальні компетентності (ЗК).
ЗК2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК3. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
ЗК11. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні
Спеціальні (фахові, предметні) компетентності (СК).
СК7. Здатність застосовувати норми та інститути права, щонайменше з таких галузей, як: конституційне право, адміністративне право і адміністративне процесуальне право, цивільне і цивільне процесуальне право, трудове право, кримінальне і кримінальне процесуальне право.
СК11. Здатність визначати належні та прийнятні для юридичного аналізу факти.
СК12. Здатність аналізувати правові проблеми та обґрунтовувати правові позиції.
СК13. Здатність до критичного та системного аналізу правових явищ.
СК14. Здатність до консультування з правових питань, зокрема, можливих способів захисту прав та інтересів клієнтів, відповідно до вимог професійної етики, належного дотримання норм щодо нерозголошення персональних даних та конфіденційної інформації.
СК16. Здатність до логічного, критичного і системного аналізу документів, розуміння їх правового характеру і значення.
СК18. Знання і розуміння особливостей реалізації та застосування норм матеріального і процесуального права.
Компетентності професійного спрямування (ПК)
ПК 2.5. Знання форм та засобів захисту порушених прав громадян в порядку цивільного судочинства.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання (РН):
РН3. Проводити збір і інтегрований аналіз матеріалів з різних джерел.
РН 5. Давати короткий правовий висновок щодо окремих фактичних обставин з достатньою обґрунтованістю.
РН 6. Оцінювати недоліки і переваги певних правових аргументів, аналізуючи відому проблему.
РН10. Знати та розуміти особливості реалізації та застосування норм матеріального і процесуального права.
РН12. Вільно використовувати для правничої діяльності доступні інформаційні технології і бази даних.
РН14. Працювати в команді, забезпечуючи виконання завдань команди.
РН15. Застосовувати в професійній діяльності основні сучасні правові доктрини, цінності та принципи функціонування національної правової системи.
РН17. Виокремлювати і аналізувати юридично значущі факти і робити обґрунтовані правові висновки.
РН18. Готувати проекти необхідних актів застосування права відповідно до правового висновку зробленого у різних правових ситуаціях.
РН19. Надавати консультації щодо можливих способів захисту прав та інтересів клієнтів у різних правових ситуаціях.
Програмні результати навчання професійного спрямування (ПРН)
ПРН 2.3 Здатність приймати практичні рішення при вирішенні цивільно-правових справ, здійснювати підготовку цивільно-правових договорів та цивільно-правових документів.
Автономія і відповідальність (АіВ)
АіВ1. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення.
АіВ3. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни
Трудове право;
Цивільне право, частина 1;
Цивільне право, частина 2;
Цивільний процес;
Сімейне право
Супутні і наступні дисципліни:
Договори в цивільному праві;
Практикум з цивільного судочинства.
Короткий зміст навчальної програми: «Розгляд окремих категорій цивільних справ у цивільному судочинстві» - одна з фундаментальних і професійно-орієнтованих дисциплін, предметом вивчення якої є особливості підготовки до судового розгляду найбільш актуальних у практиці судів загальної юрисдикції цивільних справ. Глибоке засвоєння студентами особливостей підготовки до судового розгляду окремих категорій цивільних справ є необхідною умовою формування кваліфікованих юристів, оскільки лише знання цих особливостей є необхідною умовою належного здійснення правосуддя у сфері цивільного судочинства.
Опис: Загальні положення розгляду справ в цивільному судочинстві.
Розгляд справ, що виникають з договірних правовідносин та справ, що пов’язані з правом власності.
Розгляд справ, що виникають із заподіяння шкоди та справ, що пов’язані із спадкуванням.
Розгляд справ, що виникають із шлюбно-сімейних правовідносин.
Розгляд справ, що виникають із трудових правовідносин.
Розгляд справ, що виникають із земельних, житлових та авторських правовідносин.
Розгляд справ у порядку окремого провадження.
Розгляд справ у порядку наказного провадження.
Методи та критерії оцінювання: Для формувань уміння та навичок застосовуються методи навчання: вербальні/словесні (лекція, пояснення, розповідь, бесіда); наочні (спостереження, ілюстрація, демонстрація); практичні (проведення експерименту, практики); пояснювально-ілюстративний або інформаційно-рецептивний (передбачає презентацію готової інформації викладачем та її засвоєння студентами); репродуктивний, в основу якого покладено виконання різного роду завдань за зразком; метод проблемного викладу; частково-пошуковий або евристичний; дослідницький.
Основними маркерами організації освітнього процесу з навчальної дисципліни «Розгляд окремих категорій цивільних справ у цивільному судочинстві», є формування компетентностей, розвитку компетентностей, перевірки та/або оцінювання досягнення компетентностей, корекції основних компетентностей, комбіновані, інтерактивні, інтегровані заняття (заняття «дискусійна група», заняття з навчанням одних студентів іншими), заняття формату «прес-конференції», ділові ігри, форуми, брифінги, квести, тощо.
Під час контрольних заходів застосовується система об'єктивної оцінки знань, навичок та умінь, зокрема, з використанням інноваційних технічних засобів, інтерактивних платформ.
Поточний контроль знань є органічною частиною всього навчального процесу і слугує засобом виявлення ступеня сприйняття (засвоєння) навчального матеріалу з дисципліни «Розгляд окремих категорій цивільних справ у цивільному судочинстві». Оцінювання знань студентів на основі даних поточного контролю, відбувається за допомогою моніторингу активності роботи під час вивчення програмного матеріалу дисципліни, включаючи відповіді на практичних заняттях, підготовка доповідей, повідомлень та аналітичних матеріалів тощо. Поточний контроль проводиться з метою вияснення готовності студентів до практичних занять у таких формах: фронтального стандартизованого усного опитування студентів за основними питаннями дискурсу; фронтальної перевірки виконання індивідуальних завдань; виклику окремих студентів для самостійного розв'язування практичних завдань чи ситуацій (казусів); бліц - опитування, що являє собою або суцільне опитування всіх присутніх студентів або вибіркове опитування частини присутніх.
Самостійна робота студента - це робота за певним переліком тем (завдань), відведених на самостійне вивчення, забезпечених навчально-методичною літературою та рекомендаціями, контрольована у виді тестових завдань, контрольних робіт, доповідей, рефератів тощо. До основних форм самостійної та індивідуальної роботи з дисципліни «Розгляд окремих категорій цивільних справ у цивільному судочинстві»» відносяться: 1) опрацювання лекційного матеріалу; 2) написання реферату.
Формою семестрового контролю результатів навчання студента з навчальної дисципліни «Розгляд окремих категорій цивільних справ у цивільному судочинстві» за семестр є заліковий контроль, який проводиться у формі заліку за накопичувальною системою в терміни, передбачені графіком навчального процесу.
Критерії оцінювання розроблені за чотирибальною системою («відмінно», «добре», «задовільно», «незадовільно») з урахуванням повноти і правильності виконання завдань та обов’язковим переведенням оцінок у шкалу ECTS і 100-бальну шкалу Національного університету «Львівська політехніка» для оцінювання інтегрованих знань студентів із кожного модуля.
Критерії оцінювання результатів навчання здобувачів освіти денної форми навчання
Розподіл балів у 100-бальній шкалі
Поточний контроль (ПК)
Усне опитування на практичних заняттях:
- вибіркове опитування, фронтальне опитування тощо;
- виступ із доповіддю, участь в обговоренні та вирішенні практичних завдань тощо;
- робота в групі;
- захист реферату- 65;
- виконання підсумкової залікової контрольної роботи - 35
Разом за дисципліну - 100.
Критерії оцінювання результатів навчання: Порядок та критерії виставляння балів та оцінок
Критерії оцінювання знань та вмінь студента:
Критерії оцінювання знань та вмінь студента за результатами вивчення навчального матеріалу компонента у 100-бальній шкалі:
100–88 балів – («відмінно»)
87–80 балів – («дуже добре»)
79–71 бал – («добре»)
70 –61 бал – («посередньо»)
60–50 балів – («задовільно»)
25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Базова:
1. Загальна декларація прав людини проголошена Організацією Об'єднаних Націй 10 грудня 1948 року. Права людини Міжнародні договори України декларації документи. К.: Наукова думка. 1992. С. 18-24.
2. Міжнародний пакт про громадянські і політичні права прийнятий Генеральною асамблеєю Організації Об'єднаних Націй 16 грудня 1965 року Права людини Міжнародні договори України декларації документи. К.: Наукова думка. 1992. С 18-24
3. Європейська хартія про статус суддів. Вісник Верховного Суду України. 1998. №4. С 9-11
4. Конституція України від 28.06.1996 року. Офіційний вебсайт Верховної Ради України. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/254%D0%BA/96-%D0%B2%D1%80#Text
5. Цивільний процесуальний кодекс України від 18 березня 2004 р. із змінами і доповненнями. Офіційний сайт Верховної Ради України URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1618-15#Text
6. Кодекс адміністративного судочинства України від 6 липня 2005 р. із змінами і доповненнями. Офіційний сайт Верховної Ради України URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/254%D0%BA/96-%D0%B2%D1%80#Text.
7. Закон України «Про судоустрій та статус суддів» від 2 червня 2016 р. Офіційний сайт Верховної Ради України. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1618-15#Text
8. Закон України «Про виконавче провадження» від 21 квітня 1999 р. із змінами і доповненнями. Офіційний сайт Верховної Ради України. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1404-19#Text
9. Закон України «Про прокуратуру» від 14 жовтня 2014. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1697-18#Text
10. Закон України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність» від 05 липня 2012 р. Офіційний сайт Верховної Ради України. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/5076-17#Text (
11. Сімейний кодекс України від 10.01.2002 р. № 2947-III. Відомості Верховної Ради України (ВВР). 2002. № 21-22. Ст.135.
12. Стратегія реформування судоустрою, судочинства та суміжних правових інститутів на 2015–2020 рр., схвалена Указом Президента України від 20 травня 2015 р. № 276/2015 URL: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/276/2015.5.
13. Постанова Пленуму Верховного Суду України «Про застосування судами норм Конституції України при здійсненні правосуддя». Право України. 1997. №8. С 7
Допоміжна:
1. Виконавче провадження : підручник. Одеса :Фенікс, 2020. 460 с.
2. Дзера О. В., Боднар І.В. Сімейне право: Підручник. Київ: Юрінком Інтер 2018. 520 с.
3. Електронне судочинство: навчально-методичниик посібник (для студентів денної та заочної форми навчання) Одеса: Фенікс, 2020. 158 с.
4. Ізарова І. О., Ханик-Посполітак Р. Ю. Цивільний процес України : Навч. посіб. для студ. юрид. спец. вищих навчальних закладів. Київ : ВД «Дакор», 2019. 276 с
5. Карнаух Т. М. Цивільне процесуальне право України : навчальний посібник. Національний університет "Києво-Могилянська академія". Київ : Юстініан, 2011. 399 с.
6. Новели цивільного процесуального кодексу України. Нац. ун-т «Одес. юрид. акад.». Одеса : Фенікс. 2018. 112 c.
7. Розгляд окремих категорій цивільних справ в судах: навч.посібникОдеса : Видавничий дім «Гельветика», 2017. 480 с. 8. Сімейне право: підручник / За заг. Ред. В. А. Кройтора, В. Ю. Євко. Харків, 2016. 512 с.
9. Сімейне право України: підручник / за ред. А. О. Дутко. Львів: Львівський державний університет внутрішніх справ, 2018. 480 с.
10. Судові витрати : науково-практичний посібник. Одесса: Фенікс, 2020. 120 с.
11. Теоретичні проблеми цивільного процесуального права : Підручник К.: Алерта, 2016. 734с.
12. Цивільний процес України: Навч. посіб. для студ. юрид. спец. вищих навчальних закладів. Київ : ВД «Дакор». 2018. 276 с.
13. Цивільне процесуальне право України: навчальний посібник (для підготовки до іспитів і тестування). Одеса: Видавничий дім «Гельветика», 2018. 430 с.
14. Цивільне процесуальне право. Навчально-методичний посібник. Чернівці: Чернівецький національний університет, 2019. 446 с.
15. Ханик-Посполітак Р. Ю. Запровадження електронного правосуддя в цивільному судочинстві України. Право України. 2017. № 8. С. 122-129
16. Цивільне право та процес (2 частина) : навч. посіб. .Дніпро : Видавець Біла К. О., 2018. 128 с. 33.
17. Цивільний процесуальний кодекс України: Науково-практичний коментар. К.: Алерта, 2018. 604 с.
18. Цивільний процес: навч. посіб. Харків : Право, 2020. 390 с.
19. Цивільне судочинство України: основні засади та інститути: монографія. Нац. юрид. ун-т ім. Ярослава Мудрого. Харків: Право, 2016. 848 с.
20. Чеховська І.В., Самілик Л.О. Сімейне право : практикум. Ірпінь : Університет ДФС України, 2019. 132 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).