Договори в цивільному праві
Спеціальність: Право
Код дисципліни: 6.081.02.E.063
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Цивільне право та процес
Лектор: Чорнописька В.З.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Інтегральна компетентність (ІНТ). Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі у галузі правничої діяльності.
Загальні компетентності (ЗК).
ЗК2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК3. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
Спеціальні (фахові предметні) компетентності (СК).
СК7. Здатність застосовувати знання завдань, принципів і доктрин національного права, а також змісту правових інститутів, щонайменше з таких галузей права, як: конституційне право, адміністративне право і адміністративне процесуальне право, цивільне і цивільне процесуальне право, кримінальне і кримінальне процесуальне право.
СК12. Здатність аналізувати правові проблеми та обґрунтовувати правові позиції.
СК13. Здатність до критичного та системного аналізу правових явищ.
СК15. Здатність до самостійної підготовки проєктів актів правозастосування.
СК16. Здатність до логічного, критичного і системного аналізу документів, розуміння їх правового характеру і значення.
СК18. Знання і розуміння особливостей реалізації та застосування норм матеріального і процесуального права.
Компетентності професійного спрямування (ПК).
ПК 2.4 Розуміння правової природи договору, договірного зобов'язального правовідношення.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання (РН):
РН 5. Давати короткий правовий висновок щодо окремих фактичних обставин з достатньою обґрунтованістю.
РН 6. Оцінювати недоліки і переваги певних правових аргументів, аналізуючи відому проблему.
РН10. Знати та розуміти особливості реалізації та застосування норм матеріального і процесуального права.
РН15. Застосовувати в професійний діяльності основні сучасні правові доктрини, цінності та принципи функціонування національної правової системи.
РН17. Виокремлювати і аналізувати юридично значущі факти і робити обґрунтовані правові висновки.
РН18. Готувати проекти необхідних актів застосування права відповідно до правового висновку зробленого у різних правових ситуаціях.
РН19. Надавати консультації щодо можливих способів захисту прав та інтересів клієнтів у різних правових ситуаціях.
РН20. Знати категоріальний апарат юридичної науки.
РН21. Знати механізм реалізації прав та свобод людини.
Програмні результати навчання професійного спрямування (ПРН)
ПРН 2.3 Здатність приймати практичні рішення при вирішенні цивільно-правових справ, здійснювати підготовку цивільно-правових договорів та цивільно-правових документів.
Автономія і відповідальність (АіВ).
АіВ1. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення.
АіВ3. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни
Цивільне право, частина 1
Цивільне право, частина 2
Супутні і наступні навчальні дисципліни
Розгляд окремих категорій цивільних справ у цивільному судочинстві
Практикум з цивільного судочинства
Короткий зміст навчальної програми: «Договори в цивільному праві» – навчальна дисципліна, що орієнтує студентів на поглиблене вивчення цивільного законодавства. Вивчення дисципліни дозволить сформувати у студентів повне і об’єктивне уявлення про основні засади договірних відносин: вчення про правочини (наукова доктрина і судова практика); поняття дійсності правочинів, договір як правочин, положення про свободу договору, укладення, зміна, припинення договору, тлумачення договору; положення про окремі види договорів, що врегульовані цивільним правом.
Глибоке засвоєння студентами основних положень цієї навчальної дисципліни є необхідною умовою формування кваліфікованих фахівців.
Опис: Тема 1. Цивільно-правовий договір як основний інститут цивільного права.
Тема 2. Динаміка укладеного договору: виконання, зміна, припинення та недійсть.
Тема 3. Договір купівлі-продажу за цивільним законодавством України
Тема 4. Договори про передачу майна у власність: міни, дарування, ренти, довічного утримання (догляду). Спадковий договір.
Тема 5. Договори найму (оренди) та прокату.
Тема 6. Договори лізингу та позички.
Тема 7. Договори з виконання робіт.
Тема 8. Договори про надання послуг.
Тема 9. Договори з надання фінансових послуг.
Тема 10. Інтегровані та нетипові договори.
Тема 11. Договори перевезення. договори транспортного експедирування.
Тема 12. Договір зберігання. Договір страхування.
Тема 13. Договори про спільну діяльність. Види договорів щодо розпорядження майновими правами інтелектуальної власності.
Тема 14. Окремі види публічних договорів у цивільному праві.
Тема 15. Захист прав учасників договірних відносин.
Методи та критерії оцінювання: Основними маркерами організації освітнього процесу з навчальної дисципліни «Договори в цивільному праві», є формування компетентностей, розвитку компетентностей, перевірки та/або оцінювання досягнення компетентностей, корекції основних компетентностей, комбіновані, інтерактивні, інтегровані заняття (заняття «дискусійна група», заняття з навчанням одних студентів іншими), заняття формату «прес-конференції», ділові ігри, форуми, брифінги, квести, тощо.
Для формувань уміння та навичок застосовуються методи навчання: вербальні/словесні (лекція, пояснення, розповідь, бесіда); наочні (спостереження, ілюстрація, демонстрація); практичні (проведення експерименту, практики); пояснювально-ілюстративний або інформаційно-рецептивний (передбачає пред’явлення готової інформації викладачем та її засвоєння студентами); репродуктивний, в основу якого покладено виконання різного роду завдань за зразком; метод проблемного викладу; частково-пошуковий або евристичний; дослідницький.
Контроль результатів навчання студентів є складовою навчального процесу, який проводиться з метою встановлення відповідності результатів навчання студентів вимогам освітніх програм.
Основним видом контролю результатів навчання студентів є поточний контроль.
Застосовується система об'єктивної оцінки знань, навичок та умінь, зокрема, з використанням інноваційних технічних засобів, інтерактивних платформ. Зокрема, студенти мають змогу розв’язувати тестові завдання з у мережевому електронному навчально-методичному комплексі «Договори в цивільному праві» через мережу Інтернет у Віртуальному навчальному середовищі (ВНС) Львівської політехніки. Тестові завдання з навчальної дисципліни «Договори в цивільному праві» використовуються для проміжного контролю знань студентів і є складовими навчально-методичного комплексу.
Засобами діагностики знань (успішності навчання, якісних та кількісних показників) виступають: проведення поточного контролю знань студентів.
Поточний контроль знань є органічною частиною всього навчального процесу і слугує засобом виявлення ступеня сприйняття (засвоєння) навчального матеріалу з дисципліни «Договори в цивільному праві». Оцінювання знань студентів на основі даних поточного контролю, відбувається за допомогою моніторингу активності роботи під час вивчення програмного матеріалу дисципліни, включаючи відповіді на практичних заняттях, підготовка доповідей, повідомлень та аналітичних матеріалів тощо. Поточний контроль проводиться з метою вияснення готовності студентів до практичних занять у таких формах: фронтального стандартизованого усного опитування студентів за основними питаннями дискурсу; фронтальної перевірки виконання індивідуальних завдань; виклику окремих студентів для самостійного розв'язування практичних завдань чи ситуацій (казусів); бліц - опитування, що являє собою або суцільне опитування всіх присутніх студентів або вибіркове опитування частини присутніх.
Критерії поточного оцінювання знань студентів на практичних заняттях
4 бали - студент повному обсязі володіє навчальним матеріалом, вільно самостійно та аргументовано його викладає під час усного виступу, глибоко та всебічно розкриває зміст теоретичних питань та практичних завдань, використовуючи при цьому нормативні джерела, судову практику, обов’язкову та додаткову наукову літературу.
3 бали – студент достатньо повно володіє навчальним матеріалом, обґрунтовано його викладає під час усних виступів та письмових відповідей, в основному розкриває зміст теоретичних питань та практичних завдань, проте при викладанні окремих питань допускає неточності та незначні помилки, недостатньо використовує судову практику при вирішенні задач (завдань).
2 бали – студент в цілому володіє навчальним матеріалом, але фрагментарно, поверхово (без аргументації та обґрунтування) викладає його під час усних виступів та письмових відповідей, недостатньо розкриває зміст теоретичних питань та практичних задач (завдань), допускаючи неточності у аргументації відповіді нормативними джерелами та прикладами з судової практики.
1 бал – студент частково володіє навчальним матеріалом не в змозі викласти зміст більшості питань теми під час усних виступів та письмових відповідей, допускаючи при цьому суттєві помилки.
0 балів – студент не володіє навчальним матеріалом та не в змозі його викласти, не розуміє змісту теоретичних питань та практичних завдань.
Критерії оцінювання результатів навчання: Порядок та критерії виставляння балів та оцінок
Критерії оцінювання знань та вмінь студента:
Критерії оцінювання знань та вмінь студента за результатами вивчення навчального матеріалу компонента у 100-бальній шкалі:
100–88 балів – («відмінно»)
87–80 балів – («дуже добре»)
79–71 бал – («добре»)
70 –61 бал – («посередньо»)
60–50 балів – («задовільно»)
25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Цивільний кодекс України від 16 січня 2003 р. ст. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/435-15
3. Голіна О. В. Договори про надання послуг у сфері господарювання : монографія. Харків : Право, 2019. 200 с.
4. Цивільне право України: Підручник: У 2 т. / Борисова В. І. (кер. авт, кол.), Баранова Л. М., Жилінкова І. В. та ін.; За заг. ред. В.І. Борисової, І.В. Спасибо-Фатсєвої, В.Л. Яроцького. Х.: Право, 2014. Т. 2. 816 с.
5. Ромовська З. В. Українське цивільне право. Загальна частина. 2019. 594 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).