Кримінальний процес (курсова робота)
Спеціальність: Право
Код дисципліни: 6.081.00.O.042
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Міжнародне та кримінальне право
Лектор: Проф. В. Канцір
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Інтегральна компетентність (ІНТ). Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі у галузі правничої діяльності.
Загальні компетентності (ЗК).
ЗК2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК3. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
ЗК7. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.
ЗК9. Здатність працювати в команді.
ЗК11. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.
СК1. Здатність застосовувати знання з основ теорії та філософії права, знання і розуміння структури правничої професії та її ролі у суспільстві.
СК7. Здатність застосовувати норми та інститути права, щонайменше з таких галузей, як: конституційне право, адміністративне право і адміністративне процесуальне право, цивільне і цивільне процесуальне право, трудове право, кримінальне і кримінальне процесуальне право.
СК8. Здатність застосовувати правові принципи та доктрини.
СК12. Здатність аналізувати правові проблеми та обґрунтовувати правові позиції.
СК13. Здатність до критичного та системного аналізу правових явищ.
СК14. Здатність до консультування з правових питань, зокрема, можливих способів захисту прав та інтересів клієнтів, відповідно до вимог професійної етики, належного дотримання норм щодо нерозголошення персональних даних та конфіденційної інформації. СК15. Здатність до самостійної підготовки проєктів актів правозастосування.
СК16. Здатність до логічного, критичного і системного аналізу документів, розуміння їх правового характеру і значення.
СК18. Знання і розуміння особливостей реалізації та застосування норм матеріального і процесуального права.
Результати навчання: У результаті навчання відповідно до освітньої програми, здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання:
РН 5. Давати короткий правовий висновок щодо окремих фактичних обставин з достатньою обґрунтованістю.
РН 6. Оцінювати недоліки і переваги певних правових аргументів, аналізуючи відому проблему.
РН10. Знати та розуміти особливості реалізації та застосування норм матеріального і процесуального права.
РН11. Використовувати статистичну інформацію, отриману з першоджерел та вторинних джерел для правничої діяльності.
РН15. Застосовувати в професійної діяльності основні сучасні правові доктрини, цінності та принципи функціонування національної правової систем.
РН17. Виокремлювати і аналізувати юридично значущі факти і робити обґрунтовані правові висновки.
РН19. Надавати консультації щодо можливих способів захисту прав та інтересів клієнтів у різних правових ситуаціях.
РН21. Знати механізм реалізації прав та свобод людини.
Автономія і відповідальність (АіВ). 3. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: «Кримінальне право».
«Кримінально-виконавче право».
«Криміналістика».
Короткий зміст навчальної програми: Професійний рівень юристів багато в чому визначається вмінням правильно тлумачити закони та інші нормативно-правові акти, своєчасно і правильно приймати правові рішення, юридично і грамотно складати процесуальні документи (рішення).
Ці завдання слід вирішувати протягом всього навчального процесу. Важливе значення в закріпленні теоретичних знань з навчальної дисципліни «Кримінальний процес» і формуванню навичок самостійної професійної діяльності та навичок наукової дослідницької роботи займає курсова робота.
Написання курсової роботи передбачено навчальними планами і є однією з важливих форм самостійної роботи студента.
Метою написання курсової роботи є поглиблення і закріплення знань із навчальної дисципліни.
Опис: Поняття, завдання, значення і джерела кримінального процесу. Засади кримінального провадження. Суд, сторони та інші учасники кримінального провадження. Докази і доказування у кримінальному провадженні. Процесуальні строки і витрати. Заходи забезпечення
кримінального провадження. Запобіжні заходи кримінального провадження. Загальні положення досудового розслідування. Провадження слідчих (розшукових) дій. Зупинення і закінчення досудового розслідування.
Загальні положення судового провадження. Судове провадження у першій інстанції. Провадження в суді апеляційної інстанції. Провадження з перегляду судових рішень. Особливості кримінального провадження окремих категорій справ. Міжнародне співробітництво під час кримінального провадження.
Методи та критерії оцінювання: Перевага продуктивним методам: проблемний виклад, пошукові та дослідницькі методи, презентації, кейс-стади, тренінги, бесіди і дискусії, робота у ВНС, «електронні лекції», семінари, дистанційні консультації - спрямовані на активізацію і стимулювання навчальної пізнавальної діяльності студентів під час роботи над курсовим проектом.
В умовах використання інтерактивних технологій, захист проводиться в активних і творчих формах, із застосуванням комп'ютерно-комунікаційної складової.
Основними маркерами організації освітнього процесу під час роботи над рукописом, є формування компетентностей, їх розвитку, моніторингу та/або оцінювання досягнення компетентностей, комбіновані, інтерактивні, інтегровані консультування під час написання рукопису («дискусійна група», консультування одних студентів іншими, залучення до процесу фахівців-практиків, випускників), заняття формату «прес-конференції», ділові ігри, форуми, брифінги, квести, тощо.
Методи діагностики знань, опосередком яких визначають рівень досягнення запланованих пізнавальних результатів з навчальної дисципліни, наділені прозорими критеріями оцінювання, задекларованими в оприлюдненій на платформі ВНС «Робочій програмі навчальної дисципліни», забезпечують об’єктивний поточний та підсумковий контролі.
Критерії оцінювання результатів навчання: Якість курсового роботи оцінюється за такими критеріями:
відповідність змісту курсового проекту (роботи) завданню та вимогам навчально -методичних рекомендацій щодо його виконання;
самостійність розв’язання поставленої задачі, проектного рішення, виконання роз
рахунків, креслень, графіків та таблиць;
наявність елементів науково-дослідного характеру;
використання комп’ютерних технологій;
оформлення пояснювальної записки, графічних матеріалів згідно з вимогами.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач;
87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач;
49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач;
25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Цермолонський І. Кримінальні провадження в умовах воєнного стану. Київ. 2022. URL: https://yur-gazeta.com/publications/practice/kriminalne-pravo-ta-proces/kriminalni-provadzhennya-v-umovah-voennogo-stanu.html.
Кисельов О. Особливості здійснення кримінального провадження в умовах особливого періоду, надзвичайного та воєнного станів. Київ. Дніпропетровський державний університет внутрішніх справ МВС України. Дніпро. 2022. URL: https://dduvs.in.ua/wp-content/uploads/files/Structure/science/rada/new_d0872702/2023/1/1/d.pdf.
Основи кримінального процесу. Навчальний посібник. За заг. ред. Т. Фоміної. Харківський національний університет внутрішніх справ. 2023. 140 с. URL: https://dspace.univd.edu.ua/server/api/core/bitstreams/a58adaa7-8aec-4c64-8e85-5181e2e4356d/content.
Методичні рекомендації до виконання і захисту курсових робіт з навчальної дисципліни «Кримінальний процес» для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності – 081 «Право» на 2023-2024 навчальний рік / Укладач В. Канцір. Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка». 2023.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).