Електронне та електричне обладнання автомобілів
Спеціальність: Автомобільний транспорт
Код дисципліни: 6.274.00.O.025
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Автомобільний транспорт
Лектор: к.т.н., доцент Бритковський Василь Михайлович
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: ЗК2. Здатність навчатися, сприймати набуті знання в предметній області та інтегрувати їх з уже наявними.
ФК1. Базові знання наукових понять, теорій і методів, необхідних для розуміння принципів роботи та функціонального призначення устаткування та засобів у сфері автомобільного транспорту.
ФКП-11. Здатність аналізувати діагностичну інформацію про технічний стан автомобіля.
ФКП-13. Здатність розуміти й аналізувати процеси, що протікають під час електронного керування і регулювання агрегатами та системами автомобіля.
ФКП-17. Базові знання принципів роботи систем бортової діагностики автомобіля, алгоритмів розпізнавання і запису помилок, діагностичних тестів і протоколів.
Результати навчання: • Знання будови і сучасних тенденцій розвитку електронних і електричних систем автомобілів.
• Знання будови, принципу роботи і характеристик автомобільної системи електроживлення.
• Знання будови, принципу роботи і характеристик системи запалювання ДВЗ.
• Знання будови, принципу роботи і характеристики системи пуску ДВЗ.
• Знання будови і принципу роботи системи освітлення, світлової та звукової сигналізації.
• Знання будови і принципу роботи додаткової та комутаційної апаратури.
• Вміння ідентифікувати несправності електронних і електричних систем автомобілів, аналізувати причини їх виникнення й розробляти рекомендації щодо їх усунення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Фізика.
Мехатроніка автомобіля.
Електроніка та мікропроцесорна техніка.
Короткий зміст навчальної програми: Електронні та електричні системи автомобіля: живлення, запалювання, пуску, освітлення, світлової та звукової сигналізації, інформації та діагностики, керування.
Опис: Вступ
Роль електрообладнання в зростанні ефективності використання автомобілів та шляхи його розвитку.
Система електроживлення
Структурна схема системи електроживлення.
Хімічні джерела електричного струму.
Автомобільні генератори
Система запалювання
Призначення та класифікація систем запалювання. Вимоги до систем запалювання. Будова апаратів класичної системи запалювання.
Система пуску двигуна
Умови роботи та вимоги до системи пуску. Пускова частота обертання колінчатого валу. Момент опору прокручуванню колінчатого валу. Структурна схема системи пуску двигуна, будова та особливості конструкції.
Системи освітлення, світлової та звукової сигналізації
Існуючі системи освітлення: технічні характеристики та вимоги до них. Будова освітлювальних приладів, номенклатура та розміщення на автомобілі.
Системи інформації та діагностики
Комутаційна апаратура.
Сучасні автомобілі з електричним приводом.
Методи та критерії оцінювання: • поточний контроль (30%): письмові звіти з лабораторних робіт (20%), практичні роботи (10%).
• підсумковий контроль (70%, екзамен): тестування (60%), усна складова (10%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Контрольні заходи, які проводяться в університеті, визначають відповідність рівня набутих студентами знань, умінь та навичок вимогам нормативних документів щодо вищої освіти й забезпечують своєчасне коригування навчального процесу.
Для оцінювання рівня досягнення результатів навчання з дисципліни «Електронне та електричне обладнання автомобілів» використовуються такі види контролю: вхідний, поточний і підсумковий.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Сажко В.А. Електричне та електронне обладнання автомобілів. Навчальний посібник для ВНЗ (рек. МОН України). — К.: Каравела, 2004. — 304 ст.
2. Сажко В. А. Електрообладнання автомобілів і тракторів: Підручник. — К.: Каравела, 2009. — 400 с.
3. Пиндус Ю.І. Електричне та електронне обладнання автомобілів: навчальний посібник (частина І) / Ю.І. Пиндус, Р.Р. Заверуха - Тернопіль: ТНТУ, 2016. - 145 с.
4. Пиндус Ю.І. Електричне та електронне обладнання автомобілів: навчальний посібник (частина II)/ Ю.І. Пиндус, Р.Р. Заверуха - Тернопіль: ТНТУ, 2016. - 163 с
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).