Експлуатаційні матеріали
Спеціальність: Автомобільний транспорт
Код дисципліни: 6.274.00.O.020
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Хімічна технологія переробки нафти та газу
Лектор: к.х.н.Червінський Т.І.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
- здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми під час професійної діяльності у галузі автомобільного транспорту або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів діагностування, технічного обслуговування і ремонту.
Базові знання основних нормативно-правових актів та довідкових матеріалів, чинних стандартів і технічних умов, інструкцій та інших нормативно-розпорядчих документів у галузі транспорту.
Знання будови, принципів роботи, експлуатаційних властивостей автомобілів з гібридним приводом та альтернативними джерелами енергії.
Результати навчання: 1. Знання будови автомобіля, силових агрегатів, електронного та електричного обладнання.
2. Знання основ технічної експлуатації та обслуговування автомобілів.
3. Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною мовами (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською.
4. Здатність використання різноманітних методів, зокрема сучасних інформаційних технологій, для ефективно спілкування на професійному та соціальному рівнях.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Фізика, матеріалознавство, підприємства автомобільного транспорту
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна присвячена отриманню знань, стосовно виробництва, раціонального використання та впливу якості палив, мастильних матеріалів й технічних рідин на роботу двигунів автотранспортних засобів. Наведено класифікацію і асортимент як вітчизняних, так і закордонних паливно-мастильних матеріалів, їх експлуатаційно-технічні властивості та методи визначення їх якості. Значна увага приділена перспективним видам палив і мастильних матеріалів, економії паливно-енергетичних ресурсів, захисту довкілля.
Опис: Назви тем:
1. Завдання курсу та його зміст.
2. Палива для двигунів з примусовим запалюванням.
3. Палива для дизельних двигунів.
4. Газоподібне паливо для ДВЗ.
5. Альтернативні моторні палива.
6. Оливи для змащування двигунів внутрішнього згоряння та трансмісій.
7. Пластичні мастила.
8. Технічні рідини.
Методи та критерії оцінювання: 1. Лабораторні роботи – захист у письмово-усній формі.
2. Контрольна робота – перевірка правильності прийнятих рішень.
3. Матеріали теоретичного курсу – письмова компонента.
Критерії оцінювання результатів навчання: письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування, контрольна робота (30%) • підсумковий контроль (контрольний захід - залік): письмово-усна форма (70%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Братичак М.М., Гринишин О.Б. Технологія нафти та газу. – Львів: Вид-во НУ «ЛП», 2013.– 180 с.; Бойченко С.В., Спіркін В.Г. Вступ до хіммотології палив та олив. Ч.II.– Одеса: Астропринт. 2010.; Бойченко С.В., Спіркін В.Г. Вступ до хіммотології палив та олив.– Одеса: Астропринт. 2009.; Бойченко С.В., Иванов С.В., Бурлака В.Г. Моторные топлива и масла для современной техники. К.: НАУ. 2005.; Полянський С.К., Коваленко В.М. Експлуатаційні матеріали.– К.:Либідь. 2003.; Гайванович В.І., Топільницький П.І., Палюх В.М. Хіммотологія бензинів. Навч. посіб. – Львів: Військовий ін-т при Державному ун-ті “Львівська політехніка”. 2000.; Обельницкий А.М., Егорушкин Е.А., Чернявский Ю.Н. Топлива, смазочныематериалы и охлаждающиежидкости. Уч. для вузов, обуч. по направл. «Наземныетранспортныесистемы» и спец. «Автомобиле- и тракторостроение». – М.: Полиграф. 1995.; Колосюк Д.С. Використання та економія матеріалів і ресурсів на автомобільному транспорті. – К.: Вища школа, 1992.; Колосюк Д.С., Кузнецов А.В. Автотракторныетоплива и смазочныематериалы. – К.: Вища школа. 1987.; Топлива, смазочныематериалы и техническиежидкости. Ассортимент и применение. Справочноеизданиеподред.Школьникова В.М. – М.: Химия. 1989.; Гуреев А.А., Фукс И.Н., Лахши В.П. Химмотология. – М.: Химия. – 1986. – 368 с. ;Методичні вказівки для виконання лабораторних робіт “Дослідження експлуатаційних властивостей паливно-мастильних матеріалів” для студентів базових напрямків 6.070106 «Автомобільний транспорт» та 6.050503 «Машинобудування». Львів: В-во Львівської політехніки, 2012 р. – 24 с.; Методичні вказівки до лабораторних робіт«Визначення експлуатаційних властивостей бензинів та дизельних палив». Львів, В-во Львівської політехніки, 2003р. – 28 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).