Фізика
Спеціальність: Автомобільний транспорт
Код дисципліни: 6.274.00.O.006
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Загальної фізики
Лектор: Ващинський Віталій Михайлович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Загальні компетентності:
ЗК 2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК 3. Здатність здійснювати безпечну діяльність.
ЗК 8. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності).
ЗК 9. Здатність працювати автономно.
ЗК 10. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації.
ЗК 14. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.
Результати навчання: РН1. Мати концептуальні наукові та практичні знання, необхідні для розв’язання спеціалізованих складних задач автомобільного транспорту, критично осмислювати відповідні теорії, принципи, методи і поняття.
РН4. Відшуковувати необхідну інформацію в науково-технічній літературі, базах даних та інших джерелах; аналізувати та оцінювати цю інформацію.
АіВ1. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення.
АіВ3. Брати відповідальність на себе, проявляти громадянську свідомість, соціальну активність та участь у житті громадянського суспільства, аналітично мислити, критично розуміти світ.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни:
Фізика (шкільний курс)
Алгебра (шкільний курс)
Геометрія (шкільний курс)
Хімія (шкільний курс)
Супутні і наступні навчальні дисципліни:
Вища математика, частини 1,2
Електротехніка, електроніка, мікропроцесорна техніка
Теоретична механіка
Короткий зміст навчальної програми: Курс фізики складається з 30 лекцій та 30 лабораторних занять у I семестрі. Лекційний курс охоплює вісім розділів, в яких викладені фізичні основи механіки, молекулярної фізики і термодинаміки, електростатики, постійного струму, електромагнетизму, хвильової оптики, квантової природи випромінювання, елементів фізики твердого тіла. Лабораторні роботи у I семестрі виконуються в механіко-молекулярній лабораторії, в електричній і оптичній лабораторіях. В кінці I семестру студенти складають екзамен.
Курс фізики служить основою для розуміння фізичної сторони процесів, які відбуваються у реальних промислових установках, і допомагає створювати математичні моделі відповідних процесів при дослідженні видів і типів транспортних систем. Він дозволяє знаходити рішення оптимізації параметрів транспортних систем, оцінювати ефективність інфраструктури та технології функціонування транспортних систем.
Опис: Курс загальної фізики призначений для ознайомлення студентів із наступними розділами фізики (механіка поступального та обертального руху, коливання і хвилі, молекулярна фізика і термодинаміка, електростатика, електромагнетизм, електричний струм, хвильова оптика, теплове випромінювання, атомна фізика) на університетському рівні складності, тобто із використанням методів вищої математики для отримання аналітичних описів складних фізичних процесів. Вивчення даного курсу включає виконання лабораторних робіт із наступним вивченням опрацювання результатів вимірювань, освоєнням за необхідності способів їх графічного представлення
Методи та критерії оцінювання: У процесі поточного та семестрового контролів використовуються наступні методи контролю результатів навчання здобувачів освіти: усне опитування; письмове опитування; практична перевірка; стандартизований контроль. Фронтальне усне опитування здійснюється на лабораторних заняттях. Індивідуальне усне опитування відбувається на лабораторних заняттях а також під час семестрового екзамену. Письмове опитування застосовується під час перевірки самостійної роботи здобувачів освіти, розрахункових робіт, домашніх завдань, семестрового екзамену. Практична перевірка знань здобувачів освіти відбувається під час виконання лабораторних робіт, в процесі виконання яких виявляється сформованість умінь працювати з приладами, проводити вимірювання, виконувати розрахунки, аналізувати отримані результати, робити висновки, оформляти звіт про виконану роботу. При стандартизованому контролі використовується тестова методика з альтернативним вибором відповідей. Тестові завдання використовуються у екзаменаційних білетах і при контролі самостійної роботи здобувачів освіти.
Критерії оцінювання результатів навчання: Максимальна оцінка в балах – 100. Поточний контроль (ПК) – 40 (Лабораторні заняття: 20; контроль самостійної роботи: 10; РГР: 10). Екзаменаційний контроль (ЕК) – 60 (Письмова компонента: 50; Усна компонента – 10). Разом за дисципліну (ПК+ЕК) – 100. Критерії оцінювання знань та вмінь студента за результатами вивчення навчального матеріалу модуля у 100-бальній шкалі та шкалі ECTS: • 100–88 балів – оцінка А (“відмінно”) виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу модуля, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і розвитку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; • 87–80 балів – оцінка В (“дуже добре”) виставляється за знання навчального матеріалу модуля вище від середнього рівня, включаючи розрахунки, аргументовані відповіді на поставлені запитання (можлива невелика кількість неточностей), вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; • 79–71 бал – оцінка С (“добре”) виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу модуля, включаючи розрахунки, аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; • 70–61 бал – оцінка D (“посередньо”) виставляється за посередні знання навчального матеріалу модуля, малоаргументовані відповіді, слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; • 60–50 балів – оцінка Е (“задовільно”) виставляється за слабкі знання навчального матеріалу модуля, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; • 49–26 балів – оцінка FX (“незадовільно”) з можливістю повторного складання екзамену виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу модуля, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; • 25–00 балів – оцінка F (“незадовільно”) з обов’язковим повторним вивченням модуля) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу модуля, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. І. Р. Зачек, І. Є. Лопатинський, Н.Т.Покладок Фізика для студентів спеціальності «Галузеве машинобудування». Посібник. - Львів: Видавнича фірма"Афіша", 2019. – 345 с.
2. Збірник задач з фізики : навч. посібник / І.Є. Лопатинський, І.Р. Зачек, Н.Т.Покладок та ін.- Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. – 244 с
3. Збірник тестових завдань з фізики: навч. посібник для підготовки до модульних та семестрових контролів у 2 ч. / І. Є. Лопатинський, І. Р. Зачек, Ю. М. Білинський, В. М. Габа, Ф. М. Гончар, О. М. Горіна, С. П. Дубельт, І. Є. Мороз, Р. Я. Юречко, С. О. Юр’єв; за заг. ред. проф. Ю. Я. Бобала, проф. З. Г. Піха. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2011. Ч. 1. – 220 с.
4. Збірник тестових завдань з фізики: навч. посібник для підготовки до модульних та семестрових контролів у 2 ч. / І. Є. Лопатинський, І. Р. Зачек, Ю. М. Білинський, В. М. Габа, Ф. М. Гончар, О. М. Горіна, С. П. Дубельт, І. Є. Мороз, Р. Я. Юречко, С. О. Юр’єв; за заг. ред. проф. Ю. Я. Бобала, проф. З. Г. Піха. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2011. Ч. 2. – 184 с.
5. Лабораторний практикум з фізики. Ч. 1. Лабораторія механіки та молекулярної фізики: Навчальний посібник /Н.Т.Покладок у співавторстві. – Львів: Видавництво НУ “Львівська політехніка”, 2015. – 188 с.
6. Лабораторний практикум з фізики. Частина 2. Електрика і магнетизм – Львів: Видавництво НУ “Львівська політехніка”, 2006. – 2004 с.
7. Лабораторний практикум з фізики. Ч. ІІІ. Оптика та атомна фізика: Навч. посібник. – Львів: Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2006. – 264 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).