Гідропневмоавтоматика

Спеціальність: Автомобільний транспорт
Код дисципліни: 6.274.00.O.028
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Робототехніка та інтегровані технології машинобудування
Лектор: Володимир ГУРЕЙ Петро ДМИТЕРКО
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни є формування професійних компетентностей в області гі-дравлічних машин, базове розуміння гідравліки, гідроприводу та основ перетворювальної техніки, а також здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері автомобільного транспорту або у процесі навчання, що передбачає застосування пев-них теорій та методів технічних наук, економіки та управління і характеризується комплекс-ністю та невизначеністю умов.
Завдання: Загальні компетентності: Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях; Здатність здійснювати безпечну діяльність; Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології; Здатність працювати автономно.
Результати навчання: Відшуковувати необхідну інформацію в науково-технічній літературі, базах даних та інших джерелах; аналізувати та оцінювати цю інформацію; Підбирати за каталогами та довідниками пневмо- та гідромашини для роботи у заданих умовах, та, використовуючи їх робочі характеристики, розраховувати техніко-експлуатаційні та економічні показники різних систем та пристроїв, що транспортують рідини та гази, при роботі в різних режимах і таким чином виявляти оптимальні режими їхньої експлуатації; Проводити гідромеханічні експерименти в лабораторних умовах; Застосовувати стандартні методи розрахунку при проектуванні деталей та вузлів пневмо- та гідросистем. Мати концептуальні наукові та практичні знання, необхідні для розв’язання спеціалізованих складних задач автомобільного транспорту, критично осмислювати відповідні теорії, принципи, методи і поняття Відшуковувати необхідну інформацію в науково-технічній літературі, базах даних та інших джерелах; аналізувати та оцінювати цю інформацію. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення; Брати відповідальність на себе, проявляти громадянську свідомість, соціальну активність та участь у житті громадянського суспільства, аналітично мислити, критично розуміти світ.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Взаємозамінність, стандартизація і технічні вимірювання Електротехніка, електроніка, мікропроцесорна техніка Деталі машин і підйомно-транспортне обладнання
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення цієї навчальної дисципліни студент набуває теоретичних та практич-них знань і навиків для вирішення практичних задач, пов’язаних з розрахунком гідравлічних машин, здійсненням вибору гідравлічних насосів за їх технічними характеристиками.
Опис: Тема 1. Елементи прикладної гідравліки Тема 2. Виконавчий контур гідроприводу Тема 3. Напрямні гідроапарати та регулювальні гідроапарати. Тема 4. Гідродинамічні передачі та регулювання швидкості об’ємного гідроприводу Тема 5. Слідкувальні гідроприводи Тема 6. Пневмопривод
Методи та критерії оцінювання: Контрольні заходи, які проводяться в університеті, визначають відповідність рівня набу-тих студентами знань, умінь та навичок вимогам нормативних документів щодо вищої осві-ти й забезпечують своєчасне коригування навчального процесу. Для оцінювання рівня дося-гнення результатів навчання з дисципліни "Гідропневмоавтоматика" використовуються такі види контролю: вхідний, поточний і підсумковий. Вхідний контроль проводиться на першому лабораторному/практичному занятті з метою визначення рівня підготовки студентів з дисциплін, які є базовими для цього курсу. За ре-зультатами вхідного контролю розробляються заходи з надання індивідуальної допомоги студентам. Поточний контроль проводиться на всіх видах аудиторних занять (лекції, лабораторні, практичні заняття) з метою перевірки рівня підготовки студентів за визначеною темою (нав-чальним елементом). Основна мета поточного контролю – забезпечення зворотного зв’язку між викладачами та студентами, управління навчальною мотивацією студентів. Інформація, одержана при поточному контролі, використовується як викладачем – для коригування ме-тодів і засобів навчання, так і студентами – для планування самостійної роботи. Поточний контроль проводиться у формі усного опитування, тестування, захисту звітів з лабораторних робіт, виступів студентів при обговоренні теоретичних питань тощо. Результати поточного контролю є важливою інформацією для визначення підсумкової оцінки з дисципліни при семестровому контролі. Вихідний контроль проводиться на останньому практичному занятті з метою визначення рівня засвоєння теоретичного матеріалу, набуття практичних вмінь з дисципліни. Підсумковий контроль забезпечує оцінювання результатів навчання студентів під час се-местрового контролю, який проводиться відповідно до навчального плану у вигляді семест-рового екзамену в терміни, встановлені графіком навчального процесу та в обсязі навчаль-ного матеріалу, визначеного робочою програмою дисципліни. Форма проведення семестро-вого контролю - письмова компонента (тестування) та усна компонента. Зміст і структура екзаменаційних білетів (контрольних завдань), критерії оцінювання визначаються рішенням кафедри автомобільного транспорту та зазначаються у робочій програмі навчальної дисцип-ліни й доводяться до відома студентів на першому занятті
Критерії оцінювання результатів навчання: Захист звітів до лабораторних робіт в усній формі шляхом опитування теоретичного матеріалу за темою роботи та методикою проведення досліджень (35 балів); Виконання та захист розрахункової робіт (20 балів). Разом за ПК - 55 балів Заліковий контроль - 35 балів Усна компонента - 10 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Гідравліка, гідро- та пневмоприводи : навчальний посібник / Ю. А. Бурєнніков, І. А. Немировський, Л. Г. Козлов. - Вінниця : ВНТУ, 2013,- 273 с. ISBN 978-966-641-518-2 2. Омельченко О.В., Цвіркун Л.О. Гідравлічні машини : навч. посіб. Кривий Ріг: ДонНУЕТ, 2020. 100 с. 3. Modi P.N., Seth S.M. Hydraulics and Fluid Mechanics Including Hydraulics Machines. Standard Book House, 2017. — 1420 p. — ISBN 978-81-89401-26-9. 4. Пелевін Л.Є., Комоцька С.Ю., Балака М.М. Гідравліка, гідроприводи та гідро-пневмоавтоматика. Навчальний посібник. — Київ: Київський національний університет бу-дівництва і архітектури (КНУБА), 2012. — 120 с. 5. Гідравліка : навчальний посібник / М. П. Андріїшин, Л. В. Возняк, Р. Ф. Гімер та ін. ; за ред. Р. Ф. Гімера. — Івано-Франківськ : Факел, 2000. — 253 с. — ISBN 966-7327-14-0. 6. Гусак О.Г., Панченко В.О. Теорія гідромашин. Суми : Сумський державний університет, 2021. – 158 с. 7. Герман В.Ф. Надійність гідромашин і гідроприводів. Конспект лекцій. – Суми : Сумський державний університет, 2014. – 84 с. 8. Chapple P. Principles of Hydraulic Systems Design. Second Edition. – Momentum Press, 2015. XXII, 289 p. – ISBN-13: 978-1-60650-452-9 (print), ISBN-13: 978-1-60650-453-6 (e-book). 9. Fales R., Manring N. Hydraulic control systems. 2nd Edition. – Wiley, 2020. – 414 p. – ISBN 978-1-119-41649-4.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).