Автомобілі, частина 1

Спеціальність: Автомобільний транспорт
Код дисципліни: 6.274.00.O.024
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Автомобільний транспорт
Лектор: к.т.н., Пороховський Юрій Васильович
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Набуття студентами знань та умінь розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми з експлуатації та сервісу агрегатів, механізмів та систем автомобіля під час професійної діяльності у галузі автомобільного транспорту або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів діагностування, технічного обслуговування і ремонту.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: Загальних: ЗК 2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. ЗК 3. Здатність здійснювати безпечну діяльність. ЗК 6. Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології. ЗК 7. Здатність працювати в команді. ЗК 9. Здатність працювати автономно Фахових: ФК 1. Здатність використовувати у професійній діяльності знання нормативно-правових, законодавчих актів України, Правил технічної експлуатації автомобільного транспорту України, інструкцій та рекомендацій з експлуатації, ремонту та обслуговування об’єктів автомобільного транспорту та їх систем. ФК 2. Здатність використовувати у професійній діяльності знання з основ конструкції, експлуатаційних властивостей, робочих процесів і основ розрахунку автомобільних транспортних засобів. ФК 3. Здатність проведення вимірювального експерименту і обробки його результатів. ФК 4. Здатність розробляти технологічні процеси, технологічне устаткування та оснащення, засоби автоматизації та механізації у процесі експлуатації, при ремонті та обслуговуванні об’єктів автомобільного транспорту, їх систем та елементів ФК 5. Здатність складати, оформлювати й оперувати технічною документацією технологічних процесів на підприємствах автомобільного транспорту. ФК 14. Здатність брати активну участь у дослідженнях та експериментах, аналізувати, інтерпретувати і моделювати окремі явища і процеси у сфері автомобільного транспорту.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: 1. Знання будови і сучасні тенденцій розвитку механізмів та систем двигунів автомобілів; 2. Знання робочих процесів, що протікають в двигунах внутрішнього згорання; 3. Знання будови, принципів роботи і характеристики механізмів двигуна внутрішнього згорання, що перетворюють енергію згорання палива в механічну роботу; 4. Знання будови, принципів роботи і характеристики систем двигуна внутрішнього згорання, які забезпечують його ефективну роботу; 5. Знання будови і сучасні тенденцій розвитку конструкцій трансмісій автомобілів; 6. Знання будови, принцип роботи та характеристики дискретно-змінних трансмісій автомобілів; 7. Знання будови, принцип роботи та характеристики неперервно-змінних трансмісій автомобілів; 8. Вміння самостійно освоювати нові конструкції автомобілів та їх механізмів; 9. Вміння аналізувати технічний рівень конструкції автомобілів їх вузлів та системи, визначати можливі напрямки вдосконалення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Теорія руху автомобіля Основи транспортно-експедиційної роботи Опір матеріалів Автомобільні двигуни Деталі машин і підйомно-транспортне обладнання Автомобілі, частина 2
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення цієї навчальної дисципліни здобувач освіти набуває теоретичних та практичних знань і навиків щодо визначення будови й принципу дії вузлів, агрегатів, механізмів і систем автомобілів, а також про сучасні тенденції автомобілебудування. Проводити аналіз та синтез структурних принципів побудови вузлів, агрегатів, механізмів і систем автомобілів та вибирати оптимальні в залежності від умов експлуатації автомобіля. Знати основні концепції створення екологічно чистих автотранспортних засобів.
Опис: Тема 1. Загальна будова автомобіля: класифікація і технічна характеристика автомобілів; основні агрегати автомобіля та взаємозв’язок між ними. Тема 2. Властивості автомобіля: експлуатаційні, споживчі та безпеки Тема 3. Двигуни: загальна будова і принцип дії поршневого двигуна внутрішнього згоряння; основні параметри двигуна Тема 4. Робочі цикли поршневих двигунів внутрішнього згоряння: Отто, Дизеля, Аткінсона, Міллера Тема 5. Механізми двигуна Кривошипно-шатунний механізм. Механізм газорозподілу Тема 6. Системи двигуна Система охолодження. Система мащення. Системи живлення двигунів з іскровим запаленням: бензинових та газових. Система живлення дизеля; Система пуску та запалювання Тема 7. Трансмісія: Класифікація та конструктивні особливості трансмісій автомобілів Тема 8. Зчеплення. Призначення, класифікація та принцип роботи зчеплення та його приводу Тема 6. Коробки передач Класифікація та конструктивні особливості коробок передач: двовальних, тривальних та багатовальний. Різновиди синхронізаторів та особливості їх роботи. Роздавальні коробки з блокованим та диференціальним приводом. Тема 8. Карданні передачі: асинхронні і синхронні Класифікація та конструктивні особливості карданних передач з асинхронними та синхронними шарнірами. Тема 9. Механізми ведучих мостів: Класифікація та конструктивні особливості головних передач, диференціалів, півосей. Тема 7. Гідромеханічні передачі Призначення, конструктивні особливості та принцип роботи. Тема 9. Трансмісії повноприводних автомобілів: класифікація та конструктивні особливості
Методи та критерії оцінювання: Контрольні заходи, які проводяться в університеті, визначають відповідність рівня набутих студентами знань, умінь та навичок вимогам нормативних документів щодо вищої освіти й забезпечують своєчасне коригування навчального процесу. Для оцінювання рівня досягнення результатів навчання з дисципліни «Автомобілі, частина 1» використовуються такі види контролю: поточний і підсумковий. Поточний контроль проводиться на всіх видах аудиторних занять (лекції, практичні, лабораторні заняття) з метою перевірки рівня підготовки студентів за визначеною темою (навчальним елементом). Основна мета поточного контролю — забезпечення зворотного зв’язку між викладачами та студентами, управління навчальною мотивацією студентів. Інформація, одержана при поточному контролі, використовується як викладачем — для коригування методів і засобів навчання, так і студентами — для планування самостійної роботи. Поточний контроль проводиться у формі усного опитування, тестування, захисту звітів з лабораторних робіт, виступів студентів при обговоренні теоретичних питань тощо. Результати поточного контролю є важливою інформацією для визначення підсумкової оцінки з дисципліни при семестровому контролі. Підсумковий контроль забезпечує оцінювання результатів навчання студентів під час семестрового контролю, який проводиться відповідно до навчального плану у вигляді семестрового екзамену в терміни, встановлені графіком навчального процесу та в обсязі навчального матеріалу, визначеного робочою програмою дисципліни. Форма проведення семестрового контролю - письмова компонента (тестування) та усна компонента. Зміст і структура екзаменаційних білетів (контрольних завдань), критерії оцінювання визначаються рішенням кафедри автомобільного транспорту та зазначаються у робочій програмі навчальної дисципліни й доводяться до відома студентів на першому занятті.
Критерії оцінювання результатів навчання: - поточний контроль (30 %): письмові звіти з лабораторних робіт (15%), практичні роботи (15%), усне опитування. - підсумковий контроль (70 %, контрольний захід, екзамен): письмовий екзамен (60 %) та усна форма (10%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Сирота В.І. Основи конструкції автомобілів: Навч. посібник. – К.: Арістей, 2005. – 280 с. 2. Кисликов В.Ф., Лущик В.В. Будова й експлуатація автомобілів: Підручник. – К.: Либідь, 2009 – 400 с. 3. Миськів Т.Г., Пороховський Ю. В. АВТОМОБІЛІ, ЧАСТИНА 1: Текст лекцій для студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 274 “Автомобільний транспорт”. — Львів: Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2019. — 68 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Автомобілі, частина 1 (курсова робота)

Спеціальність: Автомобільний транспорт
Код дисципліни: 6.274.00.O.026
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Автомобільний транспорт
Лектор: к.т.н., Пороховський Юрій Васильович
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Набуття студентами знань та умінь розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми з експлуатації та сервісу агрегатів, механізмів та систем автомобіля під час професійної діяльності у галузі автомобільного транспорту або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів діагностування, технічного обслуговування і ремонту.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: Загальних: ЗК 2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. ЗК 3. Здатність здійснювати безпечну діяльність. ЗК 6. Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології. ЗК 7. Здатність працювати в команді. ЗК 9. Здатність працювати автономно Фахових: ФК 1. Здатність використовувати у професійній діяльності знання нормативно-правових, законодавчих актів України, Правил технічної експлуатації автомобільного транспорту України, інструкцій та рекомендацій з експлуатації, ремонту та обслуговування об’єктів автомобільного транспорту та їх систем. ФК 2. Здатність використовувати у професійній діяльності знання з основ конструкції, експлуатаційних властивостей, робочих процесів і основ розрахунку автомобільних транспортних засобів. ФК 3. Здатність проведення вимірювального експерименту і обробки його результатів. ФК 4. Здатність розробляти технологічні процеси, технологічне устаткування та оснащення, засоби автоматизації та механізації у процесі експлуатації, при ремонті та обслуговуванні об’єктів автомобільного транспорту, їх систем та елементів ФК 5. Здатність складати, оформлювати й оперувати технічною документацією технологічних процесів на підприємствах автомобільного транспорту. ФК 14. Здатність брати активну участь у дослідженнях та експериментах, аналізувати, інтерпретувати і моделювати окремі явища і процеси у сфері автомобільного транспорту.
Результати навчання: - знати складові частини приводу автомобіля та їх призначення; - вміти розрахувати: характеристику двигуна приводу автомобіля, робочий діапазон трансмісії, тягову характеристику автомобіля і час його розгону; - вміти аналізувати інтегрованість поршневого двигуна внутрішнього згоряння з неперервно-змінною трансмісією.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - Теорія руху автомобілів; - Теоретична механіка; - Опір матеріалів.
Короткий зміст навчальної програми: За технічною характеристикою заданого автомобіля розрахувати та графічно відобразити: характеристику двигуна приводу, робочий діапазон неперервно-змінної трансмісії, тягову характеристику автомобіля в координатах тягова сила-швидкість і потужність-швидкість, час розгону до швидкості 100 км/год.
Опис: 1. Розрахунок і побудова тягової характеристики двигуна приводу автомобіля. 2. Розрахунок і побудова робочого діапазону приводу. 3. Розрахунок і побудова тягової характеристики автомобіля в координатах сила — швидкість і потужність швидкість. 4. Визначення максимальної швидкості руху автомобіля. 5. Визначення часу розгону автомобіля до швидкості 100 км/год.
Методи та критерії оцінювання: Підсумковий контроль (100% захист курсової роботи): курсова робота, усне опитування
Критерії оцінювання результатів навчання: Підсумковий контроль (100% захист курсової роботи): курсова робота, усне опитування
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Динаміка приводу автомобіля з неперервно-змінною трансмісією: Методичні вказівки до курсової роботи з дисципліни “Автомобілі” для студентів напряму підготовки 6.070106 “Автомобільний транспорт” / Укл. Т. Г. Миськів, Ю. В. Пороховський. — Львів: Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2016.— 40 с.. 2. Автомобілі: Динаміка. Текст лекцій для студентів базового напряму підготовки 6.070106 “Автомобільний транспорт”/ укл. Т. Г. Миськів, Ю. В. Пороховський.— Львів: Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2015.— 167 с. 3. Віртуальне навчальне середовище Національного університету «Львівська політехніка», дисципліна «Автомобілі, частина 1». https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=1064.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).