Автомобілі, частина 2

Спеціальність: Автомобільний транспорт
Код дисципліни: 6.274.00.O.032
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Автомобільний транспорт
Лектор: к.т.н., Пороховський Юрій Васильович
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Набуття студентами знань та умінь розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми з експлуатації та сервісу агрегатів, механізмів та систем автомобіля під час професійної діяльності у галузі автомобільного транспорту або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів діагностування, технічного обслуговування і ремонту.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: Загальних: ЗК 2. Здатність навчатися, сприймати набуті знання в предметній області та інтегрувати їх з уже наявними. ЗК 3. Здатність продукувати нові ідеї, проявляти креативність, здатність до системного мислення. ЗК 4. Здатність розв’язувати поставлені задачі та приймати відповідні обґрунтовані рішення. ЗК 6. Уміння ефективно спілкуватися на професійному та соціальному рівнях. Фахових: ФК 1. Базові знання наукових понять, теорій і методів, необхідних для розуміння принципів роботи та функціонального призначення устаткування та засобів у сфері автомобільного транспорту. ФК 6.Здатність засвоєння нових знань, прогресивних технологій та різноманітних інновацій. ФКП 14. Знання будови, принципів роботи, експлуатаційних властивостей автомобілів з гібридним приводом та альтернативними джерелами енергії.
Результати навчання: 1. Знання будови і сучасні тенденцій розвитку підвісок та механізмів керування автомобілів; 2. Знання будови, принципів роботи і характеристики пневматичних шин та мостів автомобілів; 3. Знання характеристик, будови, принципу роботи підвіски автомобілів в цілому та окремо її елементів; 4. Знання будови, принципу роботи і сучасні тенденцій розвитку кермового керування автомобілів; 5. Знання будови, принципу роботи і сучасні тенденцій розвитку гальмівного керування автомобілів; 6. Знання будови, компоновочні схеми та безпечні конструкції кузовів автомобілів; 7. Вміння самостійно освоювати нові конструкції автомобілів та їх механізмів; 8. Вміння аналізувати технічний рівень конструкції автомобілів їх вузлів та системи, визначати можливі напрямки вдосконалення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Теорія руху автомобіля; Автомобілі, частина 1; Теорія машин і механізмів;
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення цієї навчальної дисципліни здобувач освіти набуває теоретичних та практичних знань і навиків щодо визначення будови й принципу дії вузлів, агрегатів, механізмів і систем автомобілів, а також про сучасні тенденції автомобілебудування. Проводити аналіз та синтез структурних принципів побудови вузлів, агрегатів, механізмів і систем автомобілів та вибирати оптимальні в залежності від умов експлуатації автомобіля. Знати основні концепції створення екологічно чистих автотранспортних засобів.
Опис: Тема 1. Рама, передній та задній мости. Колеса і шини Різновиди та особливості конструкцій рам автомобілів. Класифікація та призначення мостів автомобілів та кути встановлення коліс. Призначення, конструктивні особливості та властивості шин. Позначення шин та дисків. Безпечні шини Тема 2. Характеристика пружності підвіски Призначення, класифікація та застосування підвісок. Пружна характеристика підвіски. Тема 3. Залежні підвіски автомобіля Класифікація та властивості залежних підвісок. Торсіонні, важільні, гідропневматичні та на напрямних стояках їхні конструктивні особливості та характеристики. Тема 4. Незалежні підвіски автомобіля Класифікація та властивості незалежних підвісок. Ресорні, багатоважільні та пневматичні підвіски їхні конструктивні особливості та характеристики. Тема 5. Пружні елементи підвісок автомобіля та амортизатори Конструктивні особливості листових ресор. Гідропневматичний та пневматичний пружні елементи. Стабілізатори поперечної стійкості. Призначення, застосування та конструктивні особливості однотрубних та двотрубних амортизаторів. Тема 6. Активні та адаптивні підвіски Тема 7. Кермове керування Схема повороту автомобіля: призначення кермового керування; рух автомобіля на повороті. Кермові механізми та приводи: призначення, конструктивні особливості та властивості кермових механізмів та кермових приводів. Кермові підсилювачі: класифікація та особливості застосування. Принцип роботи підсилювачів та їх компоновочні схеми. Тема 8. Гальмівне керування: призначення, класифікація, застосування. Гальмівні системи гальмівного керування Гальмівні механізми: різновиди та конструктивні особливості барабанних та дискових гальмівних механізмів. Переваги та недоліки їх застосування. Тема 9. Гальмівні приводи Механічний привод гальм – конструктивні особливості та застосування. Гідравлічний привод гальм – конструктивні особливості та застосування. Прилади гальмівного гідроприводу. Пневматичний привод гальм – конструктивні особливості та застосування. Прилади гальмівного пневмоприводу. Тема 10. Регулятор гальмівних сил: антиблокувальні системи, система динамічної стабілізації, електронна протибуксувальна система електронна система регулювання тягового зусилля електронний розподільник гальмівних Тема 11. Кузов і кабіна Класифікація, компоновочні схеми та створення безпечних конструкцій.
Методи та критерії оцінювання: Контрольні заходи, які проводяться в університеті, визначають відповідність рівня набутих студентами знань, умінь та навичок вимогам нормативних документів щодо вищої освіти й забезпечують своєчасне коригування навчального процесу. Для оцінювання рівня досягнення результатів навчання з дисципліни «Автомобілі, частина 2» використовуються такі види контролю: поточний і підсумковий. Поточний контроль проводиться на всіх видах аудиторних занять (лекції, практичні, лабораторні заняття) з метою перевірки рівня підготовки студентів за визначеною темою (навчальним елементом). Основна мета поточного контролю — забезпечення зворотного зв’язку між викладачами та студентами, управління навчальною мотивацією студентів. Інформація, одержана при поточному контролі, використовується як викладачем — для коригування методів і засобів навчання, так і студентами — для планування самостійної роботи. Поточний контроль проводиться у формі усного опитування, тестування, захисту звітів з лабораторних робіт, виступів студентів при обговоренні теоретичних питань тощо. Результати поточного контролю є важливою інформацією для визначення підсумкової оцінки з дисципліни при семестровому контролі. Підсумковий контроль забезпечує оцінювання результатів навчання студентів під час семестрового контролю, який проводиться відповідно до навчального плану у вигляді семестрового екзамену в терміни, встановлені графіком навчального процесу та в обсязі навчального матеріалу, визначеного робочою програмою дисципліни. Форма проведення семестрового контролю - письмова компонента (тестування) та усна компонента. Зміст і структура екзаменаційних білетів (контрольних завдань), критерії оцінювання визначаються рішенням кафедри автомобільного транспорту та зазначаються у робочій програмі навчальної дисципліни й доводяться до відома студентів на першому занятті.
Критерії оцінювання результатів навчання: - поточний контроль (30 %): письмові звіти з лабораторних робіт (15%), практичні роботи (15%), усне опитування. - підсумковий контроль (70 %, контрольний захід, екзамен): письмовий екзамен (60 %) та усна форма (10%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Сирота В.І. Основи конструкції автомобілів: Навч. посібник. – К.: Арістей, 2005. – 280 с. 2. Кисликов В.Ф., Лущик В.В. Будова й експлуатація автомобілів: Підручник. – К.: Либідь, 2009 – 400 с. 3. Миськів Т.Г., Пороховський Ю. В. АВТОМОБІЛІ, ЧАСТИНА 2: Текст лекцій для студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 274 «Автомобільний транспорт». – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2017. – 60 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).