Основи комп'ютерного діагностування автомобілів
Спеціальність: Автомобільний транспорт
Код дисципліни: 6.274.01.E.052
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Автомобільний транспорт
Лектор: Доктор філософії, доцент, Літвін Роман Григорович
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: ФКС 1.2. Здатність виконувати комп’ютерне діагностування мехатронних систем автомобіля загалом і їхніх складових елементів зокрема, аналізувати й оцінювати результати, розробляти алгоритми та методи пошуку несправностей.
Результати навчання: 1. Знання методів і засобів комп’ютерного діагностування мехатронних систем автомобілів.
2. Вміння діагностувати мехатронні системи автомобіля, як в цілому так і їх
складових частин.
3. Вміння ідентифікувати несправності мехатронних систем автомобілів, аналізувати причини їх виникнення й розробляти рекомендації щодо їх усунення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Електротехніка, електроніка, мікропроцесорна техніка.
Автомобілі ч. 1.
Засоби комп’ютерного діагностування автомобілів.
Мехатроніка автомобілів.
Короткий зміст навчальної програми: Комп’ютерна діагностика автомобіля дозволяє виявити несправності на самих ранніх стадіях. Комп’ютерна діагностика мехатронних систем автомобіля проводиться для отримання такої інформації: актуальний технічний стан автомобіля; методи підвищення ефективності роботи; порядок дій для виправлення наявних неполадок. Дана дисципліна дає
можливість студентам отримати знання і уміння для проведення комп’ютерного діагностування автомобілів.
Опис: 1. Вступ. Загальні відомості про систему комп’ютерної діагностики
електронних систем автомобілів. Комп’ютерна діагностика автомобіля.
2. Система бортової діагностики (OBD).
3. Методика проведення комп’ютерної діагностики. Діагностичні режими роботи.
4. Електронні і мехатронні системи сучасних автомобілів.
5. Технічні засоби комп’ютерної діагностики. Комплексні технічні
засоби комп’ютерної діагностики. Довідково-інформаційні системи
фірми БОШ з SIS CAS. ПО ESI [tronic].
6.Діагностування ЕСКД з використанням технічних засобів
діагностики. Діагностування ЕСКД з використанням газоаналізатора,
димоміра, мотортестера, діагностичного сканера, осцилографа.
7. Обладнання та технології для проведення комп’ютерної
діагностики автомобілів на СТО та АТП.
8. Діагностика окремих систем та вузлів автомобілів.
Методи та критерії оцінювання: • поточний контроль (30%): письмові звіти з лабораторних робіт (20%), письмові звіти з практичних робіт (10%).
• підсумковий контроль (70%, екзамен): тестування (60%), усна складова (10%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання знань студентів з дисципліни «Основи комп’ютерного діагностування автомобілів» проводиться відповідно до робочого навчального плану у вигляді поточного та екзаменаційного контролів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Дащенко О. Ф. Загальні принципи діагностування електронних систем керування автомобіля: навч, посіб. / О. Ф. Дащенко, В. Г. Максимов, О. Д. Ніцевич [та ін.]; за ред. М. К. Копитчука. – О. : Наука і техніка, 2012. – 392 с.
2. Бороденко Ю. М. Діагностика мехатронних систем автомобіля / Ю. М Бороденко, О. А. Дзюбенко, О. М. Биков: підручник. – X.: ХНАДУ, 2016. – 320 с.
3. Засоби та методи діагностування систем автомобіля в умовах станції технічного обслуговування (базовий прилад: FSA – 740) : метод. посіб. / Г. О. Оборський, В. Г. Максимов, О. Д. Ніцевич [та ін.] / за ред. М. Б. Копитчука. – О. : Наука і техніка, 2012. – 188 с.
4. Діагностування електронних систем автомобіля (базовий прилад: тестер KTS – 570) : метод. посіб. / Г. О. Оборський, В. Г. Максимов, О. Д. Ніцевич [та ін.] / за ред. О. Ф. Дащенка. – О. : Наука і техніка, 2012. – 186 с.
5. Yadav, P., & Pathak, M. P. K. On Board Diagnostics (OBD): A Review On Monitoring Vehicle Operations.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).