Основи комп'ютерного діагностування автомобілів

Спеціальність: Автомобільний транспорт
Код дисципліни: 6.274.01.E.052
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Автомобільний транспорт
Лектор: Доктор філософії, доцент, Літвін Роман Григорович
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Набуття студентами знань і вмінь, які необхідні для комп’ютерного діагностування мехатронних систем автомобіля як в цілому, так і його складових частин.
Завдання: ФКС 1.2. Здатність виконувати комп’ютерне діагностування мехатронних систем автомобіля загалом і їхніх складових елементів зокрема, аналізувати й оцінювати результати, розробляти алгоритми та методи пошуку несправностей.
Результати навчання: 1. Знання методів і засобів комп’ютерного діагностування мехатронних систем автомобілів. 2. Вміння діагностувати мехатронні системи автомобіля, як в цілому так і їх складових частин. 3. Вміння ідентифікувати несправності мехатронних систем автомобілів, аналізувати причини їх виникнення й розробляти рекомендації щодо їх усунення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Електротехніка, електроніка, мікропроцесорна техніка. Автомобілі ч. 1. Засоби комп’ютерного діагностування автомобілів. Мехатроніка автомобілів.
Короткий зміст навчальної програми: Комп’ютерна діагностика автомобіля дозволяє виявити несправності на самих ранніх стадіях. Комп’ютерна діагностика мехатронних систем автомобіля проводиться для отримання такої інформації: актуальний технічний стан автомобіля; методи підвищення ефективності роботи; порядок дій для виправлення наявних неполадок. Дана дисципліна дає можливість студентам отримати знання і уміння для проведення комп’ютерного діагностування автомобілів.
Опис: 1. Вступ. Загальні відомості про систему комп’ютерної діагностики електронних систем автомобілів. Комп’ютерна діагностика автомобіля. 2. Система бортової діагностики (OBD). 3. Методика проведення комп’ютерної діагностики. Діагностичні режими роботи. 4. Електронні і мехатронні системи сучасних автомобілів. 5. Технічні засоби комп’ютерної діагностики. Комплексні технічні засоби комп’ютерної діагностики. Довідково-інформаційні системи фірми БОШ з SIS CAS. ПО ESI [tronic]. 6.Діагностування ЕСКД з використанням технічних засобів діагностики. Діагностування ЕСКД з використанням газоаналізатора, димоміра, мотортестера, діагностичного сканера, осцилографа. 7. Обладнання та технології для проведення комп’ютерної діагностики автомобілів на СТО та АТП. 8. Діагностика окремих систем та вузлів автомобілів.
Методи та критерії оцінювання: • поточний контроль (30%): письмові звіти з лабораторних робіт (20%), письмові звіти з практичних робіт (10%). • підсумковий контроль (70%, екзамен): тестування (60%), усна складова (10%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання знань студентів з дисципліни «Основи комп’ютерного діагностування автомобілів» проводиться відповідно до робочого навчального плану у вигляді поточного та екзаменаційного контролів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Дащенко О. Ф. Загальні принципи діагностування електронних систем керування автомобіля: навч, посіб. / О. Ф. Дащенко, В. Г. Максимов, О. Д. Ніцевич [та ін.]; за ред. М. К. Копитчука. – О. : Наука і техніка, 2012. – 392 с. 2. Бороденко Ю. М. Діагностика мехатронних систем автомобіля / Ю. М Бороденко, О. А. Дзюбенко, О. М. Биков: підручник. – X.: ХНАДУ, 2016. – 320 с. 3. Засоби та методи діагностування систем автомобіля в умовах станції технічного обслуговування (базовий прилад: FSA – 740) : метод. посіб. / Г. О. Оборський, В. Г. Максимов, О. Д. Ніцевич [та ін.] / за ред. М. Б. Копитчука. – О. : Наука і техніка, 2012. – 188 с. 4. Діагностування електронних систем автомобіля (базовий прилад: тестер KTS – 570) : метод. посіб. / Г. О. Оборський, В. Г. Максимов, О. Д. Ніцевич [та ін.] / за ред. О. Ф. Дащенка. – О. : Наука і техніка, 2012. – 186 с. 5. Yadav, P., & Pathak, M. P. K. On Board Diagnostics (OBD): A Review On Monitoring Vehicle Operations.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).