Організація обслуговування автомобілів

Спеціальність: Автомобільний транспорт
Код дисципліни: 6.274.02.E.062
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Автомобільний транспорт
Лектор: Глобчак Михайло Васильович, доцент, кандидат технічних наук, доцент
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми під час професійної діяльності у галузі автомобільного транспорту або в процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів діагностування, технічного обслуговування і ремонту.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: - (ЗК2) Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях - (ЗК3) Здатність здійснювати безпечну діяльність. - (ЗК6) Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології фахові компетентності: - (ФК1) Здатність використовувати у професійній діяльності знання нормативно-правових, законодавчих актів України, Правил технічної експлуатації автомобільного транспорту України, інструкцій та рекомендацій з експлуатації, ремонту та обслуговування об’єктів автомобільного транспорту та їх систем. - (ФК7) Здатність аналізувати технологічні процеси експлуатації, обслуговування й ремонту об’єктів автомобільного транспорту як об'єкта управління, застосовувати експертні оцінки для вироблення управлінських рішень щодо подальшого функціонування підприємства, забезпечувати якість його діяльності - (ФК9) Здатність організовувати ефективну виробничу діяльність структурних підрозділів підприємств автомобільного транспорту, малих колективів виконавців (бригад, дільниць, пунктів), щодо експлуатації, ремонту та обслуговування об’єктів автомобільного транспорту, їх систем та елементів - (ФКС22) Здатність визначати технічний стан автомобільних деталей, розробляти процеси відновлення, раціонально застосовувати технологічне обладнання, використовувати в процесі відновлення результати досягнень науки в галузі.
Результати навчання: 1. Знання у сфері дотримання вимог технології виконання операцій технічного обслуговування та ремонту. 2. Уміння правильно використовувати технологічне обладнання, щодо особливостей умов конкретних технологічних операцій обслуговування. 3. Набуття навиків для забезпечення високої якості робіт при мінімальних непродуктивних затратах. 4. Розробляти та впроваджувати технологічні процеси, технологічне устаткування і технологічне оснащення, засоби автоматизації та механізації у процесі експлуатації. РН1. Розуміти і застосовувати у професійній діяльності нормативно-правові та законодавчі акти України, міжнародні нормативні документи, Правила технічної експлуатації автомобільного транспорту України, інструкції та рекомендації з експлуатації, ремонту та обслуговування дорожніх транспортних засобів автомобільного транспорту, їх систем та елементів РН2. Розробляти та впроваджувати технологічні процеси, технологічне устаткування і технологічне оснащення, засоби автоматизації та механізації у процесі експлуатації, РН3. Аналізувати технологічні процеси експлуатації, обслуговування й ремонту об’єктів автомобільного транспорту дорожніх транспортних засобів автомобільного транспорту як об'єкта управління РН4 Давати відповіді, пояснювати, розуміти пояснення, дискутувати, звітувати державною мовою на достатньому для професійної діяльності рівні РН5 Здатність усвідомлювати потребу навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: 1.Автомобілі, ч. 1 2. Підприємства автомобільного транспорту 3. Технічна експлуатація автомобілів. 4. Технологічне обладнання підприємств автомобільного транспорту Форми організації та керування обслуговування автомобільного транспорту.. Види і вимірники виробничих потужностей. Чинники визначення виробничих потужностей. Оптимізація обсягів виробництва. Функції, джерела та принципи транспортного права. Порядок підготовки, приймання-здавання вантажів. Порядок та умови організації обслуговування автомобілів та перевезення пасажирів. Правила перевезення пасажирів. Облік та контроль операцій технічного обслуговування. Особливості документообігу.
Короткий зміст навчальної програми: Форми організації та керування обслуговування автомобільного транспорту.. Види і вимірники виробничих потужностей. Чинники визначення виробничих потужностей. Оптимізація обсягів виробництва. Функції, джерела та принципи транспортного права. Порядок підготовки, приймання-здавання вантажів. Порядок та умови організації обслуговування автомобілів та перевезення пасажирів. Правила перевезення пасажирів. Облік та контроль операцій технічного обслуговування. Особливості документообігу.
Опис: Сучасний стан, проблеми і напрямки розвитку підприємств автомобільного транспорту (ПАТ) 1.1.Загальні положення 1.2.Класифікація підприємств автомобільного транспорту (ПАТ) 1.3.Типова структура управління ПАТ Завдання системи обслуговування автомобілів 2.1.Формування горизонтальних і вертикальних рівнів 2.2.Служби, відділи: основні функції Основні процеси обслуговування 3.1.Загальні положення 3.2.Завдання технічної служби 3.3.Структура технологічних процесів ТО і ПР 3.4.Управління системою ПР Основи безпеки руху (БР) в процесі експлуатації 4.1.Вимоги до системи забезпечення БР 4.2.Підготовка до роботи на лінії 4.3.Організація електро- і пожежної безпеки в ПАТ 4.4.Економія паливо-мастильних матеріалів Умови раціональної роботи підприємства 5.1.Забезпечення раціональної роботи 5.2.Особливості експлуатації транспортних засобів у складних умовах 5.3.Диспетчерське керування в ПАТ 5.4.Особливості стилів керівництва ПАТ Основні показники роботи служби експлуатації 6.1.Загальні положення 6.2.Виробнича програма ТО і ПР 6.3.Експлуатаційні показники
Методи та критерії оцінювання: Контроль практичних занять - 40 балів, екзамен- 50 балів, усна складова - 10 балів. Сумарна оцінка - 100 балів.
Критерії оцінювання результатів навчання: Для оцінювання рівня досягнення результатів навчання з дисципліни «Організація обслуговування автомобілів» використовуються такі види контролю: вхідний, поточний, вихідний, підсумковий. Вхідний контроль проводиться на першому практичному занятті, дає можливість визначити рівень підготовки студентів з базових дисциплін та забезпечує розроблення заходів індивідуальної роботи зі студентами. Поточний контроль проводиться на всіх видах аудиторних занять. Мета – забезпечення зворотного зв’язку «викладач-студент», проводиться у формі усного опитування, захисту практичних робіт, виступів студентів при обговоренні теоретичних питань. Результати контролю є основою для підсумкової оцінки з дисципліни. Вихідний контроль проводиться на останньому практичному занятті і дає можливість визначити рівень засвоєного матеріалу та набуття практичних вмінь. Підсумковий контроль забезпечує оцінювання результатів навчання студентів під час семестрового контролю – семестрового екзамену. Форма проведення семестрового контролю – письмова та усна компоненти, зміст і структура яких визначаються рішенням кафедри, зазначаються у робочій програмі навчальної дисципліни та доводяться до відома студентів на першому занятті.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Марков О. Д. Інжиніринг систем автосервісу : підручник/ О. Д. Марков, В. П. Матейчик, В. П. Волков – Харків.., ХНАДУ, 2021 – 508 с. 2. Марков О. Д. Обслуговування клієнтів автосервісу/О. Д. Марков, Н. В. Веретель-никова.-К.:Каравела, 2015.-260 с. 3. Лудченко О.А. Технічна експлуатація і обслуговування автомобілів: Технологія: Підручник. –К.:Вища шк.., 2007. – 527 с.: іл..
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).