Організація обслуговування автомобілів

Спеціальність: Автомобільний транспорт
Код дисципліни: 6.274.02.E.062
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Автомобільний транспорт
Лектор: Глобчак Михайло Васильович, доцент, кандидат технічних наук, доцент
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми під час професійної діяльності у галузі автомобільного транспорту або в процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів діагностування, технічного обслуговування і ремонту.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: - (ЗК2) Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях - (ЗК3) Здатність здійснювати безпечну діяльність. - (ЗК6) Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології фахові компетентності: - (ФК1) Здатність використовувати у професійній діяльності знання нормативно-правових, законодавчих актів України, Правил технічної експлуатації автомобільного транспорту України, інструкцій та рекомендацій з експлуатації, ремонту та обслуговування об’єктів автомобільного транспорту та їх систем. - (ФК7) Здатність аналізувати технологічні процеси експлуатації, обслуговування й ремонту об’єктів автомобільного транспорту як об'єкта управління, застосовувати експертні оцінки для вироблення управлінських рішень щодо подальшого функціонування підприємства, забезпечувати якість його діяльності - (ФК9) Здатність організовувати ефективну виробничу діяльність структурних підрозділів підприємств автомобільного транспорту, малих колективів виконавців (бригад, дільниць, пунктів), щодо експлуатації, ремонту та обслуговування об’єктів автомобільного транспорту, їх систем та елементів - (ФКС22) Здатність визначати технічний стан автомобільних деталей, розробляти процеси відновлення, раціонально застосовувати технологічне обладнання, використовувати в процесі відновлення результати досягнень науки в галузі.
Результати навчання: 1. Знання у сфері дотримання вимог технології виконання операцій технічного обслуговування та ремонту. 2. Уміння правильно використовувати технологічне обладнання, щодо особливостей умов конкретних технологічних операцій обслуговування. 3. Набуття навиків для забезпечення високої якості робіт при мінімальних непродуктивних затратах. 4. Розробляти та впроваджувати технологічні процеси, технологічне устаткування і технологічне оснащення, засоби автоматизації та механізації у процесі експлуатації. РН1. Розуміти і застосовувати у професійній діяльності нормативно-правові та законодавчі акти України, міжнародні нормативні документи, Правила технічної експлуатації автомобільного транспорту України, інструкції та рекомендації з експлуатації, ремонту та обслуговування дорожніх транспортних засобів автомобільного транспорту, їх систем та елементів РН2. Розробляти та впроваджувати технологічні процеси, технологічне устаткування і технологічне оснащення, засоби автоматизації та механізації у процесі експлуатації, РН3. Аналізувати технологічні процеси експлуатації, обслуговування й ремонту об’єктів автомобільного транспорту дорожніх транспортних засобів автомобільного транспорту як об'єкта управління РН4 Давати відповіді, пояснювати, розуміти пояснення, дискутувати, звітувати державною мовою на достатньому для професійної діяльності рівні РН5 Здатність усвідомлювати потребу навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: 1.Автомобілі, ч. 1 2. Підприємства автомобільного транспорту 3. Технічна експлуатація автомобілів. 4. Технологічне обладнання підприємств автомобільного транспорту Форми організації та керування обслуговування автомобільного транспорту.. Види і вимірники виробничих потужностей. Чинники визначення виробничих потужностей. Оптимізація обсягів виробництва. Функції, джерела та принципи транспортного права. Порядок підготовки, приймання-здавання вантажів. Порядок та умови організації обслуговування автомобілів та перевезення пасажирів. Правила перевезення пасажирів. Облік та контроль операцій технічного обслуговування. Особливості документообігу.
Короткий зміст навчальної програми: Форми організації та керування обслуговування автомобільного транспорту.. Види і вимірники виробничих потужностей. Чинники визначення виробничих потужностей. Оптимізація обсягів виробництва. Функції, джерела та принципи транспортного права. Порядок підготовки, приймання-здавання вантажів. Порядок та умови організації обслуговування автомобілів та перевезення пасажирів. Правила перевезення пасажирів. Облік та контроль операцій технічного обслуговування. Особливості документообігу.
Опис: Сучасний стан, проблеми і напрямки розвитку підприємств автомобільного транспорту (ПАТ) 1.1.Загальні положення 1.2.Класифікація підприємств автомобільного транспорту (ПАТ) 1.3.Типова структура управління ПАТ Завдання системи обслуговування автомобілів 2.1.Формування горизонтальних і вертикальних рівнів 2.2.Служби, відділи: основні функції Основні процеси обслуговування 3.1.Загальні положення 3.2.Завдання технічної служби 3.3.Структура технологічних процесів ТО і ПР 3.4.Управління системою ПР Основи безпеки руху (БР) в процесі експлуатації 4.1.Вимоги до системи забезпечення БР 4.2.Підготовка до роботи на лінії 4.3.Організація електро- і пожежної безпеки в ПАТ 4.4.Економія паливо-мастильних матеріалів Умови раціональної роботи підприємства 5.1.Забезпечення раціональної роботи 5.2.Особливості експлуатації транспортних засобів у складних умовах 5.3.Диспетчерське керування в ПАТ 5.4.Особливості стилів керівництва ПАТ Основні показники роботи служби експлуатації 6.1.Загальні положення 6.2.Виробнича програма ТО і ПР 6.3.Експлуатаційні показники
Методи та критерії оцінювання: Контроль практичних занять - 40 балів, екзамен- 50 балів, усна складова - 10 балів. Сумарна оцінка - 100 балів.
Критерії оцінювання результатів навчання: Для оцінювання рівня досягнення результатів навчання з дисципліни «Організація обслуговування автомобілів» використовуються такі види контролю: вхідний, поточний, вихідний, підсумковий. Вхідний контроль проводиться на першому практичному занятті, дає можливість визначити рівень підготовки студентів з базових дисциплін та забезпечує розроблення заходів індивідуальної роботи зі студентами. Поточний контроль проводиться на всіх видах аудиторних занять. Мета – забезпечення зворотного зв’язку «викладач-студент», проводиться у формі усного опитування, захисту практичних робіт, виступів студентів при обговоренні теоретичних питань. Результати контролю є основою для підсумкової оцінки з дисципліни. Вихідний контроль проводиться на останньому практичному занятті і дає можливість визначити рівень засвоєного матеріалу та набуття практичних вмінь. Підсумковий контроль забезпечує оцінювання результатів навчання студентів під час семестрового контролю – семестрового екзамену. Форма проведення семестрового контролю – письмова та усна компоненти, зміст і структура яких визначаються рішенням кафедри, зазначаються у робочій програмі навчальної дисципліни та доводяться до відома студентів на першому занятті.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Марков О. Д. Інжиніринг систем автосервісу : підручник/ О. Д. Марков, В. П. Матейчик, В. П. Волков – Харків.., ХНАДУ, 2021 – 508 с. 2. Марков О. Д. Обслуговування клієнтів автосервісу/О. Д. Марков, Н. В. Веретель-никова.-К.:Каравела, 2015.-260 с. 3. Лудченко О.А. Технічна експлуатація і обслуговування автомобілів: Технологія: Підручник. –К.:Вища шк.., 2007. – 527 с.: іл..
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).