Охоронні системи та системи комфорту автомобілів
Спеціальність: Автомобільний транспорт
Код дисципліни: 6.274.01.E.056
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Автомобільний транспорт
Лектор: Миськів Теодозій Григорович, старший викладач
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентності професійного спрямування:
ФКС1.1. Здатність розуміти й аналізувати процеси, що протікають у мехатронних системах автомобілів гібридних та електромобілів, аналізувати діагностичну інформацію.
ФКС1.3. Здатність застосовувати устаткування та оснащення для ремонту мехатронних систем автомобілів, контролю їх технічного стану, організовувати обслуговування гібридних та електромобілів.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
1. Знання сучасних досягнень та інноваційних технологій у галузі транспорту.
2. Знання методів ідентифікації, алгоритмізації та розшифровування кодів помилок, що виникають у процесі роботи мехатронних систем автомобіля.
3. Володіти сучасними методами і апаратними засобами діагностування мехатронних систем автомобіля.
4. Вміти аналізувати діагностичну та іншу інформацію про технічний стан автомобіля.
5. Вміти ідентифікувати несправності мехатронних систем автомобіля, розробляти алгоритми їх усунення, розшифровувати коди помилок та встановлювати причини їх появи.
6. Вміти застосовувати сучасне діагностичне обладнання для отримання достовірної інформації про технічний стан агрегатів автомобіля та систем керування ними.
Результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання:
ЗН4. Відшуковувати необхідну інформацію в науково-технічній літературі, базах даних та інших джерелах; аналізувати та оцінювати цю інформацію;
ЗН7. Аналізувати інформацію, отриману в результаті досліджень, узагальнювати, систематизувати й використовувати її у професійній діяльності;
ЗН9. Аналізувати та оцінювати об’єкти автомобільного транспорту їх системи та елементи;
РН2 (КОМ 1). Давати відповіді, пояснювати, розуміти пояснення, дискутувати, звітувати державною мовою на достатньому для професійної діяльності рівні;
РН3 (АіВ 1). Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення;
РН4 (АіВ 2). Здатність усвідомлювати потребу навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань;
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні дисципліни: Основи автоматики автомобільних систем; Електротехніка, електроніка і мікропроцесорна техніка.
Супутні дисципліни: Мехатроніка автомобілів; Засоби комп'ютерного діагностування автомобілів.
Короткий зміст навчальної програми: Основи теорії забезпечення безпеки технічних об’єктів. Вихідні положення для розробки системної концепції забезпечення безпеки. Загальний підхід до класифікації об’єктів охорони. Системи збору, опрацювання та відображення інформації. Радіохвильові та радіо променеві засоби виявлення. Розрахунок радіохвильових засобів виявлення. Оптичні засоби виявлення. Сейсмічні засоби охоронної сигналізації. Магнітометричні засоби виявлення. Основи теорії розробки магнітометричного засобу виявлення. Комбіновані засоби виявлення. Використання технічних засобів відео-спостереження. Системи та засоби контролю доступу. Супутникові системи безпеки. Системи інтелектуального доступу. Системи інформаційного забезпечення та керування автомобілем у транспортному потоці.
Опис: 1. Охоронні системи автомобіля.
2. Охоронна система OnStar.
3. Глобальна система позиціонування GPS.
4. Автомобільні охоронні сигналізації.
5. Частини автомобільної сигналізації.
6. Іммобілайзер.
7. Автомобільна сигналізація Viper 5305V.
8. Комфорт автомобіля.
9. Системи управління комфортом їзди.
10. Системи комфорту сидінь.
11. Адаптивний і кооперативний круїз контроль.
12.Ультразвукова технологія для автомобільних сенсорів.
13. Відео технологія для автомобільного застосування.
14. Системи допомоги пори паркуванні і маневруванні.
15. Повністю автономне водіння.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань студентів з дисципліни проводиться відповідно до робочого навчального плану у вигляді поточного та залікового контролів.
Критерії оцінювання результатів навчання: Максимальна кількість балів під час оцінювання знань студентів виставляється за такими критеріями:
— під час опитувань на практичних заняттях за повну і ґрунтовну відповідь на задані запитання 70 балів;
— виконання контрольної роботи за правильне застосування теоретичних знань 30 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Охоронні системи та системи комфорту автомобілів: текст лекцій [для студентів базового напряму підготовки 6.070106 “Автомобільний транспорт”/ укл. Т. Г. Миськів, О. І. Сороківський] — Львів : Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2024.— 172 с.
2. Кіндрацький Б.І. Мехатроніка автомобілів: навч. посібник. - Львів: КІНПАТРІ ЛТД, 2018. 168 с.
3. Кашканов А. А. Інформаційні комп’ютерні системи автомобільного транспорту: навчальний посібник / А. А. Кашканов, В. П. Кужель, О. Г. Грисюк.– Вінниця: ВНТУ, 2010. – 230 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).