Матеріально-технічне забезпечення підприємств автомобільного транспорту

Спеціальність: Автомобільний транспорт
Код дисципліни: 6.274.00.O.008
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Автомобільний транспорт
Лектор: к.т.н., доцент Сороківський Олег Ігорович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Набуття студентами знань і вмінь розв’язувати задачі та практичні проблеми у сфері автомобільного транспорту або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій та методів технічних наук, економіки та управління і характеризується комплексністю та невизначеністю умов.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувача освіти компетентностей: загальних: - Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. - Здатність здійснювати безпечну діяльність. - Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово. - Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології. - Здатність працювати автономно. - Здатність виявляти ініціативу та підприємливість. фахових: - Здатність використовувати у професійній діяльності знання нормативно-правових, законодавчих актів України, Правил технічної експлуатації автомобільного транспорту України, інструкцій та рекомендацій з експлуатації, ремонту та обслуговування об’єктів автомобільного транспорту та їх систем. - Здатність використовувати у професійній діяльності знання з основ конструкції, експлуатаційних властивостей, робочих процесів і основ розрахунку автомобільних транспортних засобів. - Здатність розробляти технологічні процеси, технологічне устаткування та оснащення, засоби автоматизації та механізації у процесі експлуатації, при ремонті та обслуговуванні об’єктів автомобільного транспорту, їх систем та елементів - Здатність складати, оформлювати й оперувати технічною документацією технологічних процесів на підприємствах автомобільного транспорту. - Здатність розробляти з урахуванням естетичних, безпекових і економічних параметрів технічні завдання і технічні умови на проектування об’єктів автомобільного транспорту, його систем та окремих елементів; складати плани розміщення устаткування, технічного оснащення та організації робочих місць, розраховувати завантаження устаткування та показники якості продукції - Здатність аналізувати технологічні процеси експлуатації, обслуговування й ремонту об’єктів автомобільного транспорту як об'єкта управління, застосовувати експертні оцінки для вироблення управлінських рішень щодо подальшого функціонування підприємства, забезпечувати якість його діяльності
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: 1. Базові знання структури підприємств автомобільного транспорту, основ транспортно-експедиційної роботи, теорії та безпеки руху автомобіля. 2. Знання основ охорони праці та безпеки на транспорті. 3. Знання сучасних досягнень та інноваційних технологій у галузі транспорту. У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: - Відшуковувати необхідну інформацію в науково-технічній літературі, базах даних та інших джерелах; аналізувати та оцінювати цю інформацію. - Аналізувати технологічні процеси експлуатації, обслуговування й ремонту об’єктів автомобільного транспорту дорожніх транспортних засобів автомобільного транспорту як об'єкта управління. - Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення. - Здатність усвідомлювати потребу навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань. - Брати відповідальність на себе, проявляти громадянську свідомість, соціальну активність та участь у житті громадянського суспільства, аналітично мислити, критично розуміти світ.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - Підприємства автомобільного транспорту - Основи безпеки руху
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна містить основні теоретичні та практичні положення організації матеріально-технічного забезпечення підприємств автомобільного транспорту. Викладаються засади підвищення ефективності використання матеріальних ресурсів підприємства, методику нормування витрат матеріальних ресурсів, основи управління виробничими запасами.
Опис: Сутність і передумови формування матеріально-технічного забезпечення ПАТ. Матеріально-технічні ресурси та їх використання на підприємстві Нормування витрат матеріально-технічних ресурсів ПАТ Виробничі запаси матеріальних ресурсів на ПАТ. Організація матеріально-технічного забезпечення ПАТ. Технологія матеріально-технічного забезпечення виробництва Складське господарство як складова матеріально-технічного забезпечення ПАТ. Витрати з матеріально-технічного забезпечення ПАТ
Методи та критерії оцінювання: Знання оцінюються в процесі усного опитування під час практичних занять, перевірок контрольних робіт, письмових відповідей на екзаменаційні питання та усної складової. Контрольні заходи, які проводяться в університеті, визначають відповідність рівня набутих студентами знань, умінь та навичок вимогам нормативних документів щодо вищої освіти й забезпечують своєчасне коригування навчального процесу. Для оцінювання рівня досягнення результатів навчання з дисципліни «Підприємства автомобільного транспорту» використовуються такі види контролю: вхідний, поточний і підсумковий. Вхідний контроль проводиться на першому практичному занятті з метою визначення рівня підготовки студентів для вивчення цього курсу. За результатами вхідного контролю розробляються заходи з надання індивідуальної допомоги студентам, коригування навчального процесу. Поточний контроль проводиться на аудиторних заняття дисципліни (лекції, практичні заняття) з метою перевірки рівня підготовки студентів за визначеною темою (навчальним елементом). Основна мета поточного контролю — забезпечення зворотного зв’язку між викладачем та студентами, управління їх навчальною мотивацією. Інформація, одержана при поточному контролі, використовується як викладачем — для коригування методів і засобів навчання, так і студентами — для планування самостійної роботи. Поточний контроль проводиться у формі усного опитування, захисту практичних завдань та робіт, виступів студентів при обговоренні теоретичних питань тощо. Результати поточного контролю є важливою інформацією для визначення підсумкової оцінки з дисципліни при семестровому контролі. Вихідний контроль проводиться на останньому практичному занятті з метою визначення рівня засвоєння теоретичного матеріалу, набуття практичних вмінь з дисципліни «Підприємства автомобільного транспорту». Підсумковий контроль забезпечує оцінювання результатів навчання студентів під час семестрового контролю, який проводиться відповідно до навчального плану у вигляді семестрового екзамену в терміни, встановлені графіком навчального процесу та в обсязі навчального матеріалу, визначеного робочою програмою дисципліни. Форма проведення семестрового контролю - письмова компонента (тестування) та усна компонента. Зміст і структура екзаменаційних білетів (контрольних завдань), критерії оцінювання визначаються рішенням кафедри автомобільного транспорту та зазначаються у робочій програмі навчальної дисципліни й доводяться до відома студентів на першому занятті.
Критерії оцінювання результатів навчання: Максимальна оцінка в балах Поточний контроль (ПК) - 70: практичні заняття - 40; контрольна робота - 30. Заліковий контроль (ЗК): усна компонента - 30. Разом за дисципліну -100.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Оцінка ефективності використання матеріально-технічних ресурсів підприємства: Методичні вказівки до контрольної роботи та практичних занять з дисципліни “Матеріально-технічне забезпечення підприємства автомобільного транспорту” для студентів спеціальності 6.274 “Автомобільний транспорт”/ Укл. О.І. Сороківський. – Львів: Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2024. – 12 с. 2. Матеріально-технічне забезпечення підприємств автомобільного транспорту [Електронний ресурс] — Режим доступу: https:// https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=17830 (дата звернення 05.09.2024): — Назва з екрана. 3. Закон України «Про автомобільний транспорт», в редакції Закону №3492-IV( 3492-15 ) від 23.02.2006 із змінами на 28.12.2015. 4. Автомобільний транспорт України: стан, проблеми, перспективи розвитку: монографія / Державний автотранспортний науково-дослідний і проектний інститут; за заг. ред. А.М. Редзюка. – К.: ДП «Державтотранс НДІ проект», 2005. – 400 с. 5. Виробничо-технічна база підприємств автомобільного транспорту: навчальний посібник / В.В. Біліченко, В.Л. Крещенецький, С.О. Романюк, Є.В. Смирнов. – Вінниця: ВНТУ, 2013 – 182 с. 6. Костюченко Л.В. Удосконалення механізму управління системою матеріально-технічного забезпечення підприємств залізничного транспорту України: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. екон. наук : 08.00.04. Дніпропетровськ, 2009. 24 с. 7. Андрусенко С.І. Технології підвищення ефективності виробничо-технічної бази підприємств автомобільного транспорту: [Навчальний посібник] / Андрусенко С.І., Бугайчук О.С. – К. : НТУ, 2017. – 190 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).