Електронне та електричне обладнання автомобілів

Спеціальність: Автомобільний транспорт
Код дисципліни: 6.274.00.O.025
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Автомобільний транспорт
Лектор: к.т.н., доцент Бритковський Василь Михайлович
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Набуття студентами знань і вмінь розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми з експлуатації та сервісу електронного та електричного обладнання автомобіля під час професійної діяльності у галузі автомобільного транспорту або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій і методів електротехніки, механіки та електроніки.
Завдання: ЗК2. Здатність навчатися, сприймати набуті знання в предметній області та інтегрувати їх з уже наявними. ФК1. Базові знання наукових понять, теорій і методів, необхідних для розуміння принципів роботи та функціонального призначення устаткування та засобів у сфері автомобільного транспорту. ФКП-11. Здатність аналізувати діагностичну інформацію про технічний стан автомобіля. ФКП-13. Здатність розуміти й аналізувати процеси, що протікають під час електронного керування і регулювання агрегатами та системами автомобіля. ФКП-17. Базові знання принципів роботи систем бортової діагностики автомобіля, алгоритмів розпізнавання і запису помилок, діагностичних тестів і протоколів.
Результати навчання: • Знання будови і сучасних тенденцій розвитку електронних і електричних систем автомобілів. • Знання будови, принципу роботи і характеристик автомобільної системи електроживлення. • Знання будови, принципу роботи і характеристик системи запалювання ДВЗ. • Знання будови, принципу роботи і характеристики системи пуску ДВЗ. • Знання будови і принципу роботи системи освітлення, світлової та звукової сигналізації. • Знання будови і принципу роботи додаткової та комутаційної апаратури. • Вміння ідентифікувати несправності електронних і електричних систем автомобілів, аналізувати причини їх виникнення й розробляти рекомендації щодо їх усунення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Фізика. Мехатроніка автомобіля. Електроніка та мікропроцесорна техніка.
Короткий зміст навчальної програми: Електронні та електричні системи автомобіля: живлення, запалювання, пуску, освітлення, світлової та звукової сигналізації, інформації та діагностики, керування.
Опис: Вступ Роль електрообладнання в зростанні ефективності використання автомобілів та шляхи його розвитку. Система електроживлення Структурна схема системи електроживлення. Хімічні джерела електричного струму. Автомобільні генератори Система запалювання Призначення та класифікація систем запалювання. Вимоги до систем запалювання. Будова апаратів класичної системи запалювання. Система пуску двигуна Умови роботи та вимоги до системи пуску. Пускова частота обертання колінчатого валу. Момент опору прокручуванню колінчатого валу. Структурна схема системи пуску двигуна, будова та особливості конструкції. Системи освітлення, світлової та звукової сигналізації Існуючі системи освітлення: технічні характеристики та вимоги до них. Будова освітлювальних приладів, номенклатура та розміщення на автомобілі. Системи інформації та діагностики Комутаційна апаратура. Сучасні автомобілі з електричним приводом.
Методи та критерії оцінювання: • поточний контроль (30%): письмові звіти з лабораторних робіт (20%), практичні роботи (10%). • підсумковий контроль (70%, екзамен): тестування (60%), усна складова (10%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Контрольні заходи, які проводяться в університеті, визначають відповідність рівня набутих студентами знань, умінь та навичок вимогам нормативних документів щодо вищої освіти й забезпечують своєчасне коригування навчального процесу. Для оцінювання рівня досягнення результатів навчання з дисципліни «Електронне та електричне обладнання автомобілів» використовуються такі види контролю: вхідний, поточний і підсумковий.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Сажко В.А. Електричне та електронне обладнання автомобілів. Навчальний посібник для ВНЗ (рек. МОН України). — К.: Каравела, 2004. — 304 ст. 2. Сажко В. А. Електрообладнання автомобілів і тракторів: Підручник. — К.: Каравела, 2009. — 400 с. 3. Пиндус Ю.І. Електричне та електронне обладнання автомобілів: навчальний посібник (частина І) / Ю.І. Пиндус, Р.Р. Заверуха - Тернопіль: ТНТУ, 2016. - 145 с. 4. Пиндус Ю.І. Електричне та електронне обладнання автомобілів: навчальний посібник (частина II)/ Ю.І. Пиндус, Р.Р. Заверуха - Тернопіль: ТНТУ, 2016. - 163 с
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).