Діагностування та ремонт електричного і електронного обладнання автомобіля
Спеціальність: Автомобільний транспорт
Код дисципліни: 6.274.01.E.057
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Автомобільний транспорт
Лектор: к.т.н., доцент Бритковський Василь Михайлович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: ФКС1.1. Здатність розуміти й аналізувати процеси, що протікають у мехатронних системах автомобіля, аналізувати діагностичну інформацію, розробляти алгоритми і методи керування агрегатами та системами комфорту й безпеки автомобіля.
ФКС1.3. Здатність розробляти технологічні процеси, застосовувати устаткування та оснащення для ремонту мехатронних систем автомобілів, контролю технічного стану автомобілів, організовувати обслуговування гібридних та електромобілів.
Результати навчання: 1. Знання методів і засобів діагностування та ремонту електричних і електронних систем автомобілів.
2. Вміння діагностувати та ремонтувати основних систем електрообладнання АТЗ.
3. Вміння ідентифікувати несправності електронних і електричних систем автомобілів, аналізувати причини їх виникнення й розробляти рекомендації щодо їх усунення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Електротехніка, електроніка і МПТ.
Електронне та електричне обладнання автомобілів.
Основи комп’ютерного діагностування автомобілів.
Сенсори систем автомобіля.
Короткий зміст навчальної програми: На сьогоднішній день сучасний автомобіль – це транспортний , який поєднує новітні розробки електротехніки, електроніки, механіки та обчислювальної техніки. Поєднання цих галузей з одного боку ускладнює автомобілі, а з іншого робить їх комфортнішими і ощадливішими. Від якісної діагностики автомобіля як в цілому, так і його систем та елементів залежить якісна експлуатація і ремонт.
Опис: Діагностування та ремонт електрообладнання, як один із шляхів забезпечення надійності та довговічності автомобільної техніки.
Діагностування та ремонт електрообладнання в процесі експлуатації автомобільного парку.
Засоби діагностування та ремонту електрообладнання АТЗ.
Діагностування та ремонт основних систем електрообладнання АТЗ.
Метрологічне забезпечення робіт по перевірці технічного
стану колісних транспортних засобів. Ефективність діагностування автомобілів. Випробування відремонтованих виробів і систем електрообладнання Перспективи розвитку технічної діагностики.
Методи та критерії оцінювання: • поточний контроль (40%): письмові звіти з лабораторних робіт (40%).
• підсумковий контроль (60%, екзамен): тестування (50%), усна складова (10%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання знань студентів з дисципліни «Діагностика та ремонт електричного і електронного обладнання автомобіля» проводиться відповідно до робочого навчального плану у вигляді поточного й екзаменаційного контролів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Савченко В.М. конспект лекцій з дисципліни «Діагностування електрообладнання» для студентів освітнього ступеня «Бакалавр» спеціальності 208 «Агроінженерія». – Житомир, 2016. -125 с.
2. Сажко В. А. Електрообладнання автомобілів і тракторів: Підручник. – К.: Каравела, 2009. – 400 с.
3. Бороденко Ю.М. Діагностика електрообладнання автомобілів / Ю.М. Бороденко, О.А. Дзюбенко, О.М. Биков: навчальний посібник. – Харків: ХНАДУ, 2014. –300 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).