Діагностування та ремонт електричного і електронного обладнання автомобіля
Спеціальність: Автомобільний транспорт
Код дисципліни: 6.274.01.E.057
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Автомобільний транспорт
Лектор: к.т.н., доцент Бритковський Василь Михайлович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: ЗК2. Здатність навчатися, сприймати набуті знання в предметній області та інтегрувати їх з уже наявними.
ЗК3. Здатність продукувати нові ідеї, проявляти креативність,
ЗК8. Навички використання інформаційних та комунікативних технологій, впровадження комп’ютерних програм та використання існуючих.
ФК1. Базові знання наукових понять, теорій і методів, необхідних для розуміння принципів роботи та функціонального призначення устаткування та засобів у сфері автомобільного транспорту.
ФК2. Базові знання основних нормативно-правових актів та довідкових матеріалів, чинних стандартів і технічних умов, інструкцій та інших нормативно-розпорядчих документів у галузі транспорту
ФК3. Здатність складати, оформлювати й оперувати технічною документацією при формуванні технологічних операцій на підприємствах автомобільного транспорту.
ФК5. Здатність організовувати діяльність функціональних підрозділів автомобільних підприємств.
ФК6. Здатність засвоєння нових знань, прогресивних технологій та різноманітних інновацій.
ФКП-11. Здатність аналізувати діагностичну інформацію про технічний стан автомобіля.
ФКП-13. Здатність розуміти й аналізувати процеси, що протікають під час електронного керування і регулювання агрегатами та системами автомобіля.
ФКП-15. Знання у галузі комп’ютерного діагностування, обслуговування та ремонту мехатронних систем автомобіля.
ФКП-16. Знання нормативної документації, засобів і методів контролю технічного стану автомобілів.
ФКП-17. Базові знання принципів роботи систем бортової діагностики автомобіля, алгоритмів розпізнавання і запису помилок, діагностичних тестів і протоколів.
Результати навчання: • Знання методів і засобів діагностування та ремонту електричних і електронних систем автомобілів.
• Вміння діагностувати основні системи електрообладнання АТЗ.
• Вміння ідентифікувати несправності електронних і електричних систем автомобілів, аналізувати причини їх виникнення й розробляти рекомендації щодо їх усунення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Фізика.
Ремонт електронного і електричного обладнання автомобілів.
Загальна хімія.
Основи комп’ютерного діагностування автомобілів.
Електроніка та мікропроцесорна техніка.
Сенсори систем автомобіля.
Електронне та електричне обладнання автомобілів.
Короткий зміст навчальної програми: На сьогоднішній день сучасний автомобіль – це транспортний , який поєднує новітні розробки електротехніки, електроніки, механіки та обчислювальної техніки. Поєднання цих галузей з одного боку ускладнює автомобілі, а з іншого робить їх комфортнішими і ощадливішими. Від якісної діагностики автомобіля як в цілому, так і його систем та елементів залежить якісна експлуатація і ремонт.
Опис: Діагностування електрообладнання, як один із шляхів забезпечення надійності та довговічності автомобільної техніки
Діагностування електрообладнання в процесі експлуатації автомобільного парку
Засоби діагностування та ремонту електрообладнання АТЗ
Діагностування та ремонт основних систем електрообладнання АТЗ
Метрологічне забезпечення робіт з перевірки технічного
стану колісних транспортних засобів. Ефективність діагностування автомобілів. Перспективи розвитку технічної діагностики.
Методи та критерії оцінювання: • поточний контроль (40%): письмові звіти з лабораторних робіт (30%), письмові звіти з практичних робіт (10%).
• підсумковий контроль (60%, екзамен): тестування (50%), усна складова (10%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання знань студентів з дисципліни «Діагностика та ремонт електричного і електронного обладнання автомобіля» проводиться відповідно до робочого навчального плану у вигляді поточного й екзаменаційного контролів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Савченко В.М. конспект лекцій з дисципліни «Діагностування електрообладнання» для студентів освітнього ступеня «Бакалавр» спеціальності 208 «Агроінженерія». – Житомир, 2016. -125 с.
2. Сажко В. А. Електрообладнання автомобілів і тракторів: Підручник. – К.: Каравела, 2009. – 400 с.
3. Бороденко Ю.М. Діагностика електрообладнання автомобілів / Ю.М. Бороденко, О.А. Дзюбенко, О.М. Биков: навчальний посібник. – Харків: ХНАДУ, 2014. –300 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).