Діагностування та ремонт електричного і електронного обладнання автомобіля

Спеціальність: Автомобільний транспорт
Код дисципліни: 6.274.01.E.057
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Автомобільний транспорт
Лектор: к.т.н., доцент Бритковський Василь Михайлович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Набуття студентами знань і вмінь розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми з діагностування та ремонту електронного та електричного обладнання автомобіля під час професійної діяльності у галузі автомобільного транспорту або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій і методів електроніки, електротехніки та механіки.
Завдання: ФКС1.1. Здатність розуміти й аналізувати процеси, що протікають у мехатронних системах автомобіля, аналізувати діагностичну інформацію, розробляти алгоритми і методи керування агрегатами та системами комфорту й безпеки автомобіля. ФКС1.3. Здатність розробляти технологічні процеси, застосовувати устаткування та оснащення для ремонту мехатронних систем автомобілів, контролю технічного стану автомобілів, організовувати обслуговування гібридних та електромобілів.
Результати навчання: 1. Знання методів і засобів діагностування та ремонту електричних і електронних систем автомобілів. 2. Вміння діагностувати та ремонтувати основних систем електрообладнання АТЗ. 3. Вміння ідентифікувати несправності електронних і електричних систем автомобілів, аналізувати причини їх виникнення й розробляти рекомендації щодо їх усунення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Електротехніка, електроніка і МПТ. Електронне та електричне обладнання автомобілів. Основи комп’ютерного діагностування автомобілів. Сенсори систем автомобіля.
Короткий зміст навчальної програми: На сьогоднішній день сучасний автомобіль – це транспортний , який поєднує новітні розробки електротехніки, електроніки, механіки та обчислювальної техніки. Поєднання цих галузей з одного боку ускладнює автомобілі, а з іншого робить їх комфортнішими і ощадливішими. Від якісної діагностики автомобіля як в цілому, так і його систем та елементів залежить якісна експлуатація і ремонт.
Опис: Діагностування та ремонт електрообладнання, як один із шляхів забезпечення надійності та довговічності автомобільної техніки. Діагностування та ремонт електрообладнання в процесі експлуатації автомобільного парку. Засоби діагностування та ремонту електрообладнання АТЗ. Діагностування та ремонт основних систем електрообладнання АТЗ. Метрологічне забезпечення робіт по перевірці технічного стану колісних транспортних засобів. Ефективність діагностування автомобілів. Випробування відремонтованих виробів і систем електрообладнання Перспективи розвитку технічної діагностики.
Методи та критерії оцінювання: • поточний контроль (40%): письмові звіти з лабораторних робіт (40%). • підсумковий контроль (60%, екзамен): тестування (50%), усна складова (10%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання знань студентів з дисципліни «Діагностика та ремонт електричного і електронного обладнання автомобіля» проводиться відповідно до робочого навчального плану у вигляді поточного й екзаменаційного контролів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Савченко В.М. конспект лекцій з дисципліни «Діагностування електрообладнання» для студентів освітнього ступеня «Бакалавр» спеціальності 208 «Агроінженерія». – Житомир, 2016. -125 с. 2. Сажко В. А. Електрообладнання автомобілів і тракторів: Підручник. – К.: Каравела, 2009. – 400 с. 3. Бороденко Ю.М. Діагностика електрообладнання автомобілів / Ю.М. Бороденко, О.А. Дзюбенко, О.М. Биков: навчальний посібник. – Харків: ХНАДУ, 2014. –300 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).