Економіка автомобільного транспорту
Спеціальність: Автомобільний транспорт
Код дисципліни: 6.274.00.O.040
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Менеджмент і міжнародне підприємництво
Лектор: Лема Галина Володимирівна
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: ІНТ. Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми під час професійної діяльності у галузі автомобільного транспорту або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів діагностування, технічного обслуговування і ремонту.
загальні компетентності:
ЗК 3. Здатність продукувати нові ідеї, проявляти креативність, здатність до системного мислення.
ЗК 4. Здатність розв’язувати поставлені задачі та приймати відповідні обґрунтовані рішення.
ЗК 7. Уміння діяти з соціальною відповідальністю та громадянською свідомістю.
ЗК 10. Уміння оцінювати та підтримувати якість виконаної роботи.
фахові компетентності:
ФК 2. Базові знання основних нормативно-правових актів та довідкових матеріалів, чинних стандартів і технічних умов, інструкцій та інших нормативно-розпорядчих документів у галузі транспорту.
ФК 5. Здатність організовувати діяльність функціональних підрозділів автомобільних підприємств.
ФК 6. Здатність засвоєння нових знань, прогресивних технологій та різноманітних інновацій.
Результати навчання: ЗН 1. Базові знання структури підприємств автомобільного транспорту, основ транспортно-експедиційної роботи, теорії та безпеки руху автомобіля
ЗН 8. Знання основ економіки та управління підприємствами автомобільного транспорту.
КОМ 1. Уміння спілкуватись , включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземними мовами (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською).
КОМ 2. Здатність використання різноманітних методів, зокрема сучасних інформаційних технологій, для ефективного спілкування на професійному та соціальному рівнях.
АіВ1. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Практика за темою бакалаврської кваліфікаційної роботи
Електронне та електричне обладнання автомобілів
Технічна експлуатація автомобілів
Основи охорони праці та безпека життєдіяльності.
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення цієї навчальної дисципліни студент набуває теоретичних та практичних знань і навиків щодо особливостей управління підприємствами автомобільного транспорту, можливостей функціонального забезпечення виробничого процесу та надання автотранспортних послуг, визначення факторів внутрішнього та зовнішнього середовища, які мають безпосередній чи опосередкований вплив на діяльність підприємств автомобільного транспорту.
Підготовлений фахівець повинен уміти: на основі проведення відповідних розрахунків фінансових показників визначати ефективність функціонування підприємств автомобільного транспорту, їх рентабельності і ліквідності, визначати собівартість транспортної роботи та методи ціноутворення на види продукції підприємств автомобільного транспорту
застосування різних економіко-математичних методів та моделей, аналіз економічних показників процесу, застосування систем аналізу. Весь комплекс такої інформації відповідає вимогам сучасного ринку, а також прогресивним сучасним методам удосконалення управлінського процесу та виробничо-господарської діяльності.
Опис: Тема 1. Підприємство автомобільного транспорту як суб’єкт економічних відносин.
Тема. 2. Виробнича програма підприємств автомобільного транспорту.
Тема 3. Необоротні активи підприємств автомобільного транспорту.
Тема 4. Оборотні активи підприємств автомобільного транспорту.
Тема 5. Персонал і продуктивність праці на підприємствах автомобільного транспорту.
Тема 6. Оплата та мотивація праці персоналу на підприємствах автомобільного транспорту.
Тема 7. Витрати підприємств автомобільного транспорту та собівартість транспортної роботи.
Тема 8. Ціноутворення та фінансова діяльність на підприємствах автомобільного транспорту.
Методи та критерії оцінювання: 1. Виконання та захист практичних робіт - 30 балів.
2. Екзаменаційний контроль: письмова компонента - 50 балів, усна компонента - 20 балів.
Критерії оцінювання результатів навчання: 1. Оцінювання знань студентів проводиться за результатами поточного контролю з поточного та екзаменаційного контролю.
2. Розподіл балів:
за виконання робіт на практичних заняттях – 30 балів;
за виконання контрольного заходу (екзаменаційного завдання) – 70 балів (50 – письмова компонента, 20 – усна компонента).
3.Рівень знань на практичних заняттях оцінюється за 30-бальною шкалою:
24-30 балів студент одержує в разі правильного обґрунтування відповідей на поставлені теоретичні питання, ґрунтовного розуміння змісту роботи і отримання результатів, вміння узагальненого представлення висновків, акуратного оформлення виконаних відповідно до завдання лабораторних робіт;
16-23 балів студент одержує в разі, якщо він володіє теоретичним матеріалом, допускає певні неточності у формулюванні понять, категорій, критеріїв, методів, однак з допомогою викладача швидко орієнтується і знаходить правильні відповіді, відвідує лабораторні заняття, вчасно виконує завдання;
8-15 балів студент одержує в разі, якщо він дає необґрунтовані, невичерпні відповіді, припускається помилок у розрахунках і тільки з допомогою викладача може виправити допущені помилки. При цьому враховується наявність конспекту лекцій, відвідування лекційних та лабораторних занять, вчасність виконання завдань;
0-7 балів студент одержує в разі неправильної відповіді на 2-3 теоретичні питання за темою лабораторних робіт, не може пояснити змісту лабораторних робіт, припускається грубих помилок у розрахунках, використовує невідповідні методи, не має конспекту лекцій, не виконує лабораторних робіт вчасно.
Підсумкова семестрова оцінка у 100-бальній шкалі переводиться у державну оцінку відповідно до прийнятої в Університеті системи:
88-100 балів –“відмінно”
71-87 балів – “добре”
50-70 балів – “задовільно”
0-49 балів – “ не задовільно”.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Дмитрієв І.А. Економіка підприємств автомобільного транспорту: навчальний посібник для самостійної роботи та поточного контролю знань студентів закладів вищої освіти / І.А. Дмитрієв, О.С. Іванілов, І.Ю. Шевченко., І.М. Кирчата, Х.: ФОП Бровін О.В., 2018. 308 с.
2. Козик В.В. Економіка підприємства: навчальний посібник / В.В. Козик, О.Я. Загорецька, О.Ю. Ємельянов, В.М. Мельник, О.І. Гудзь. – Львів: "Простір-М", 2017. – 406 c.
3. Корецька С.О. Економіка автомобільного транспорту: Навчальний посібник / С.О. Корецька, А.Ю. Якимчук, Т.С. Карпан. ? Рівне: НУВГП, 2012. 309 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).