Сенсори систем автомобіля

Спеціальність: Автомобільний транспорт
Код дисципліни: 6.274.01.E.059
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Автомобільний транспорт
Лектор: к.т.н., доцент Качмар Роман Ярославович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Курс “Сенсори систем автомобіля” має на меті вивчення основ функціонування, конструювання, застосування і обслуговування сенсорів автомобільних систем.
Завдання: Фахові компетентності професійного спрямування ФКС 1.1. Здатність розуміти й аналізувати процеси, що протікають у мехатронних системах автомобілів гібридних та електромобілів, аналізувати діагностичну інформацію. ФКС 1.2. Здатність виконувати комп’ютерне діагностування мехатронних систем автомобіля загалом і їхніх складових елементів зокрема, аналізувати й оцінювати результати.
Результати навчання: 1. Уміти застосовувати набуті знання і розуміння для ідентифікації, формулювання і вирішення завдань автомобільного транспорту. 2. Знати елементну базу, теоретичні основи і принципи побудови та дослідження сенсорів систем автомобіля. 3. Вміти оперувати елементною базою систем автоматики автомобільних систем та досліджувати і оцінювати системи та їхні сенсори в усталеному та динамічному режимах за характеристиками їх елементів; 4. Вміти діагностувати та оцінювати технічний стан елементів автомобільних систем; 5. Знати про основні напрямки і перспективи розвитку автомобільних систем. 6. Застосовувати набуті знання для вдосконалення організації безпечної експлуатації автомобілів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Фізика Мехатроніка автомобіля Основи автоматики автомобільних систем
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення цієї навчальної дисципліни студент набуває теоретичних та практичних знань і навиків щодо особливостей проектування, функціонування і експлуатації сенсорів автомобільних систем. Студент повинен знати сукупність заходів щодо створення і впровадження високопродуктивних засобів виробництва, які діють автоматично.
Опис: Основи та огляд конструкції. Визначення терміну сенсор. Зіставлення. Використання сенсорів у автомобілях. Інформація про ринок сенсорів. Особливості сенсорів автомобіля. Класифікація сенсорів. Типи помилок та вимоги допусків. Надійність сенсорів. Основні вимоги і тенденції. Огляд фізичних ефектів для сенсорів. Огляд і вибір сенсорних технологій. Сенсори принципів вимірювання: сенсор положення. Особливості. Вимірювана величина зведення. Потенціометричні сенсори. Переваги і недоліки потенціометричних сенсорів. Магнітно-індуктивні сенсори. Вихреві сенсори. Коротке замикання кільця сенсорів. сенсори знімні обертаючого поля. Електро-магнітні ефекти. Поле панелі сенсорів. Анізотропні магніторезистивні сенсори. Ультразвукова техніка. Радіолокаційна техніка. Сенсор частоти обертання і сенсори швидкості. Вимірювані величини. Принципи вимірювань. Відносна швидкість і швидкість виміру. Сенсор форми. Ротори. Індуктивні сенсори. Магніто-статичні сенсори. Приклади застосування. Абсолютні вимірювання частоти обертання. Принцип Вимірювання Вібраційного Гіроскопа. Приклади застосування. Сенсори прискорення. Системи Вимірювання Переміщень. Механічні напруги вимірювальні системи. Термальні сенсори прискорення. Сенсори тиску. Пряме Вимірювання Тиску. Мембранні сенсори. Повернення на силу сенсорів. Приклади застосування. Зусилля і сенсори крутного моменту. Енкодери. Сенсори сил. Сенсори крутного моменту. Приклади застосування сенсорів сили. Приклади застосування сенсорів крутного моменту. Витратоміри. Вимірювані величини і принципи. Приклади застосування. Газові сенсори і Концентрація зондів. Сенсори температури. Оптоелектронні сенсори. Внутрішій фотоефект. Світлочутливі сенсори-елементи. Сенсори зображення
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань у студентів відбувається за такими методами: 1. Захист звітів до лабораторних робіт в усній формі шляхом опитування теоретичного матеріалу за темою роботи та методикою проведення досліджень. 2. Захист звітів до практичних робіт у письмовій формі шляхом проведення контрольного заходу за тематикою роботи у вигляді тесту. 3. Проведення письмового екзамену за результатами вивчення дисципліни, який складається з трирівневих теоретичних та практичних завдань. 4. Проведення усної компоненти за результатами написання екзамену, питання якої ґрунтуються на змісті практичних завдань.
Критерії оцінювання результатів навчання: Контрольні заходи, які проводяться в університеті, визначають відповідність рівня набутих студентами знань, умінь та навичок вимогам нормативних документів щодо вищої освіти й забезпечують своєчасне коригування навчального процесу. Для оцінювання рівня досягнення результатів навчання з дисципліни "Інженерно-технічна експертиза дорожньо-транспортних пригод" використовуються такі види контролю: поточний і підсумковий. Поточний контроль проводиться на всіх видах аудиторних занять (лекції, лабораторні та практичні заняття) з метою перевірки рівня підготовки студентів за визначеною темою (навчальним елементом). Основна мета поточного контролю – забезпечення зворотного зв’язку між викладачами та студентами, управління навчальною мотивацією студентів. Інформація, одержана при поточному контролі, використовується як викладачем – для коригування методів і засобів навчання, так і студентами – для планування самостійної роботи. Поточний контроль проводиться у формі усного опитування, тестування, захисту контрольної роботи, виступів студентів при обговоренні теоретичних питань тощо. Результати поточного контролю є важливою інформацією для визначення підсумкової оцінки з дисципліни при семестровому контролі. Вихідний контроль проводиться на останньому практичному занятті з метою визначення рівня засвоєння теоретичного матеріалу, набуття практичних вмінь з дисципліни. Підсумковий контроль забезпечує оцінювання результатів навчання студентів під час семестрового контролю, який проводиться відповідно до навчального плану у вигляді семестрового заліку в терміни, встановлені графіком навчального процесу та в обсязі навчального матеріалу, визначеного робочою програмою дисципліни. Форма проведення семестрового контролю - письмова компонента (тестування) та усна компонента. Зміст і структура залікових білетів (контрольних завдань), критерії оцінювання визначаються рішенням кафедри автомобільного транспорту та зазначаються у робочій програмі навчальної дисципліни й доводяться до відома студентів на першому занятті.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Sensoren im Kraftfahrzeug / [Bosch]. Konrad Reif (Hrsg.) Wiesbaden: Springer Vieweg. – 2012. – 209 s. 2. Кашканов А.А. Інформаційні комп’ютерні системи автомобільного транспорту: навч.посібник / А.А. Кашканов, В.П, Кужель, О.Г. Грисюк. – Вінниця: ВНТУ, 2010. – 230 с. 3. Бурштинський М.В., Хай М.В., Харчишин Б.М. Давачі / М.В. Бурштинський, М.В. Хай, Харчишин Б.М. – 2-ге вид. доповн. – Львів: ТзОВ „Простір М”, 2014. – 202 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).