Засоби комп'ютерного діагностування автомобілів
Спеціальність: Автомобільний транспорт
Код дисципліни: 6.274.01.E.054
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Автомобільний транспорт
Лектор: Дмитрів Ігор Васильович, кандидат технічних наук, доцент
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: ФКС 1.1. Здатність розуміти й аналізувати процеси, що протікають у мехатронних системах автомобіля, аналізувати діагностичну інформацію, розробляти алгоритми і методи керування агрегатами та системами комфорту й безпеки автомобіля.
ФКС 1.2. Здатність виконувати комп’ютерне діагностування мехатронних систем автомобіля загалом і їхніх складових елементів зокрема, аналізувати й оцінювати результати, розробляти алгоритми та методи пошуку несправностей.
Результати навчання: 1. Знання сучасних досягнень та інноваційних технологій у галузі транспорту.
2. Знання основ комп’ютерного діагностування мехатронних систем автомобіля.
3. Знання методів ідентифікації, алгоритмізації та розшифровування кодів помилок, що виникають у процесі роботи мехатронних систем автомобіля.
4. Володіти сучасними методами і апаратними засобами діагностування мехатронних систем автомобіля.
5. Вміти аналізувати діагностичну та іншу інформацію про технічний стан автомобіля.
6. Вміти ідентифікувати несправності мехатронних систем автомобіля, розробляти алгоритми їх усунення, розшифровувати коди помилок та встановлювати причини їх появи.
7. Вміти застосовувати сучасне діагностичне обладнання для отримання достовірної інформації про технічний стан агрегатів автомобіля та систем керування ними.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні дисципліни: Основи комп'ютерного діагностування автомобілів; Електротехніка, електроніка і мікропроцесорна техніка.
Супутні дисципліни: Основи автоматики автомобільних систем; Мехатроніка автомобілів; Діагностування та ремонт електричного і електронного обладнання автомобіля
Короткий зміст навчальної програми: В навчальній дисципліні розглянуто основні принципи побудови та характеристики сучасних пристроїв комп’ютерної діагностики автомобільної техніки. Подано розрахунок основних елементів аналогової і цифрової схемотехніки.
Наведено загальну будову та основні можливості сучасних автомобільних діагностичних приладів (сканерів бортових систем) та комп’ютерних комплексів стандарту OBD-II. Подано зміст інформації, що передається з допомогою електричних сигналів, перетворюється (модулюється або кодується) в їх електричні або часові параметри, а потім де модулюється або декодується.
Наведено основні діагностичні параметри, їх нормативні параметри та засоби для проведення процедури діагностики. Подано принципи роботи із потоками цифрових параметрів, передача інформації від ЕБК до сканера та їх системний аналіз.
Опис: РОЗДІЛ 1. ОСНОВИ РОБОТИ З АВТОМОБІЛЬНОЮ ЕЛЕКТРОНІКОЮ
1.1. Характеристики електричних сигналів в електронних системах.
1.2. Електронні елементи автомобілів.
1.3. Мікроконтроллери.
1.4. Вступ до мови програмування С/С++. Частина 1.
1.5. Вступ до мови програмування С/С++. Частина 2.
1.6. Пристрої індикації та керування.
1.7. Мережі та IoT (Internet of Things) в автомобільному транспорті.
1.8. Виконавчі механізми.
РОЗДІЛ 2. ЗАСОБИ КОМП'ЮТЕРНОЇ ДІАГНОСТИКИ
2.1. Класифікація засобів комп’ютерної діагностики автомобілів.
2.2. Засоби діагностування мікропроцесорних систем автомобіля.
2.3. Засоби діагностики стандарту OBD II.
2.4. Засоби контролю токсичності ВГ в системах OBD.
2.5. Засоби діагностики електронних компонентів.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань студентів з дисципліни «Засоби комп’ютерного
діагностування автомобілів» проводиться відповідно до робочого навчального плану у вигляді екзаменаційного контролю.
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання знань студентів з дисципліни "Засоби комп’ютерного діагностування автомобілів" проводиться відповідно до робочого навчального плану у вигляді поточного та екзаменаційного контролів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Дмитрів В.Т., Ланець О.С., Дмитрів І.В. Мікропроцесорна техніка. Лабораторний практикум. Львів: СПОЛОМ, 2019. 112 с.
2. Дмитрів В.Т., Ванько В.М., Лаврик Ю.М., Гонсьор О.Й., Банга В.І. Мікроконтроллери і мікроконтроллерні системи : лабораторний практикум. Львів : СПОЛОМ, 2017. 176 с.
3. Кіндрацький Б.І. Мехатроніка автомобілів: навч. посібник. - Львів: КІНПАТРІ ЛТД, 2018. 168 с.
4. Дмитрів В.Т., Шиманський В.М. Електроніка і мікросхемотехніка: навч. посібник. Львів: Афіша, 2004. 175 с.
5. Automotive Diagnostic Systems: Understanding OBD-I & OBD-II. Workbench How-To. CarTech, 2011. 144 p. ISBN-10: 1934709069.
6. Tom Denton Automobile Electrical and Electronic Systems. Third edition. Elsevier Butterworth-Heinemann, 2004. 476 p.
7. Robert Bosch GmbH: Technische Unterrichtung, VR-Einspritzptimpe, S. 20,1. Auflage Stuttgart, 1996.
8. Засоби комп’ютерного діагностування автомобілів. Електронний навчально-методичний комплекс «Засоби комп’ютерного діагностування автомобілів». Адреса розміщення: http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=1068 2020 р. 229 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).