Засоби комп'ютерного діагностування автомобілів
Спеціальність: Автомобільний транспорт
Код дисципліни: 6.274.01.E.054
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Автомобільний транспорт
Лектор: Дмитрів Ігор Васильович, кандидат технічних наук, доцент
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: ФКС 1.1. Здатність розуміти й аналізувати процеси, що протікають у мехатронних системах автомобіля, аналізувати діагностичну інформацію, розробляти алгоритми і методи керування агрегатами та системами комфорту й безпеки автомобіля.
ФКС 1.2. Здатність виконувати комп’ютерне діагностування мехатронних систем автомобіля загалом і їхніх складових елементів зокрема, аналізувати й оцінювати результати, розробляти алгоритми та методи пошуку несправностей.
Результати навчання: 1. Знання сучасних досягнень та інноваційних технологій у галузі транспорту.
2. Знання основ комп’ютерного діагностування мехатронних систем автомобіля.
3. Знання методів ідентифікації, алгоритмізації та розшифровування кодів помилок, що виникають у процесі роботи мехатронних систем автомобіля.
4. Володіти сучасними методами і апаратними засобами діагностування мехатронних систем автомобіля.
5. Вміти аналізувати діагностичну та іншу інформацію про технічний стан автомобіля.
6. Вміти ідентифікувати несправності мехатронних систем автомобіля, розробляти алгоритми їх усунення, розшифровувати коди помилок та встановлювати причини їх появи.
7. Вміти застосовувати сучасне діагностичне обладнання для отримання достовірної інформації про технічний стан агрегатів автомобіля та систем керування ними.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні дисципліни: Основи комп'ютерного діагностування автомобілів; Електротехніка, електроніка і мікропроцесорна техніка.
Супутні дисципліни: Основи автоматики автомобільних систем; Мехатроніка автомобілів; Діагностування та ремонт електричного і електронного обладнання автомобіля
Короткий зміст навчальної програми: В навчальній дисципліні розглянуто основні принципи побудови та характеристики сучасних пристроїв комп’ютерної діагностики автомобільної техніки. Подано розрахунок основних елементів аналогової і цифрової схемотехніки.
Наведено загальну будову та основні можливості сучасних автомобільних діагностичних приладів (сканерів бортових систем) та комп’ютерних комплексів стандарту OBD-II. Подано зміст інформації, що передається з допомогою електричних сигналів, перетворюється (модулюється або кодується) в їх електричні або часові параметри, а потім де модулюється або декодується.
Наведено основні діагностичні параметри, їх нормативні параметри та засоби для проведення процедури діагностики. Подано принципи роботи із потоками цифрових параметрів, передача інформації від ЕБК до сканера та їх системний аналіз.
Опис: РОЗДІЛ 1. ОСНОВИ РОБОТИ З АВТОМОБІЛЬНОЮ ЕЛЕКТРОНІКОЮ
1.1. Характеристики електричних сигналів в електронних системах.
1.2. Електронні елементи автомобілів.
1.3. Мікроконтроллери.
1.4. Вступ до мови програмування С/С++. Частина 1.
1.5. Вступ до мови програмування С/С++. Частина 2.
1.6. Пристрої індикації та керування.
1.7. Мережі та IoT (Internet of Things) в автомобільному транспорті.
1.8. Виконавчі механізми.
РОЗДІЛ 2. ЗАСОБИ КОМП'ЮТЕРНОЇ ДІАГНОСТИКИ
2.1. Класифікація засобів комп’ютерної діагностики автомобілів.
2.2. Засоби діагностування мікропроцесорних систем автомобіля.
2.3. Засоби діагностики стандарту OBD II.
2.4. Засоби контролю токсичності ВГ в системах OBD.
2.5. Засоби діагностики електронних компонентів.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань студентів з дисципліни «Засоби комп’ютерного
діагностування автомобілів» проводиться відповідно до робочого навчального плану у вигляді екзаменаційного контролю.
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання знань студентів з дисципліни "Засоби комп’ютерного діагностування автомобілів" проводиться відповідно до робочого навчального плану у вигляді поточного та екзаменаційного контролів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Дмитрів В.Т., Ланець О.С., Дмитрів І.В. Мікропроцесорна техніка. Лабораторний практикум. Львів: СПОЛОМ, 2019. 112 с.
2. Дмитрів В.Т., Ванько В.М., Лаврик Ю.М., Гонсьор О.Й., Банга В.І. Мікроконтроллери і мікроконтроллерні системи : лабораторний практикум. Львів : СПОЛОМ, 2017. 176 с.
3. Кіндрацький Б.І. Мехатроніка автомобілів: навч. посібник. - Львів: КІНПАТРІ ЛТД, 2018. 168 с.
4. Дмитрів В.Т., Шиманський В.М. Електроніка і мікросхемотехніка: навч. посібник. Львів: Афіша, 2004. 175 с.
5. Automotive Diagnostic Systems: Understanding OBD-I & OBD-II. Workbench How-To. CarTech, 2011. 144 p. ISBN-10: 1934709069.
6. Tom Denton Automobile Electrical and Electronic Systems. Third edition. Elsevier Butterworth-Heinemann, 2004. 476 p.
7. Robert Bosch GmbH: Technische Unterrichtung, VR-Einspritzptimpe, S. 20,1. Auflage Stuttgart, 1996.
8. Засоби комп’ютерного діагностування автомобілів. Електронний навчально-методичний комплекс «Засоби комп’ютерного діагностування автомобілів». Адреса розміщення: http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=1068 2020 р. 229 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).