Теорія руху автомобіля

Спеціальність: Автомобільний транспорт
Код дисципліни: 6.274.00.O.016
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Автомобільний транспорт
Лектор: Ст. викл. Миськів Теодозій Григорович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері автомобільного транспорту або у процесі навчання, що передбачає вивчення законів руху автомобіля у взаємодії з довкіллям та впливу різних чинників на його експлуатаційні властивості.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентність: — загальна компетентність: ЗК2. .Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях; ЗКЗ. Здатність здійснювати безпечну діяльність; ЗК6. Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології; ЗК9. Здатність працювати автономно. — фахова компетентність: ФК2. Здатність використовувати у професійній діяльності знання з основ конструкції, експлуатаційних властивостей, робочих процесів і основ розрахунку автомобільних транспортних засобів; ФК11. Здатність застосовувати спеціалізоване програмне забезпечення для розв’язання складних спеціалізованих задач.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: 1) знати основні поняття, пов’язані з коченням автомобільного колеса; 2) знати основні закономірності руху автомобіля в тяговому та гальмівному режимах; 3) знати критерії оцінки експлуатаційної ефективності автомобіля; 4) знати вплив конструктивних та експлуатаційних чинників на експлуатаційні властивості автомобіля; 5) вміти аналізувати автомобілі щодо досконалості робочого процесу, паливної ощадності, стійкості, керованості та надійності; 6) підвищувати культуру експлуатації автомобілів. У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: ЗН1. Мати концептуальні наукові та практичні знання необхідні для розв’язання спеціалізованих складних задач автомобільного транспорту, критично осмислю-вати відповідні теорії, принципи, методи і поняття ЗН4. Відшуковувати необхідну інформацію в науково-технічній літературі, базах даних та інших джерелах; аналізувати та оцінювати цю інформацію АіВ 1. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення АіВ 2. Здатність усвідомлювати потребу навчання впродовж усього життя з метою поглиблен-ня набутих та здобуття нових фахових знань АіВ 3. Брати відповідальність на себе, проявляти громадянську свідомість, соціальну активність та участь у житті громадянського суспільства, аналітично мислити критично розуміти світ
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: попередні навчальні дисципліни: — Вища математика частина 1, частина 2; — Технічна механіка. супутні і наступні навчальні дисципліни: — Основи безпеки руху; — Автомобілі частина 1, частина 2.
Короткий зміст навчальної програми: Колесо і шина: кочення, зчеплення, ковзання; вертикальні навантаження; поперечне навантаження. Привод і гальмування: опори руху; привод, характеристика двигуна, передатні числа; споживання потужності; граничні значення рушійних величин; гальмування. Коливання автомобіля: одномасова система; збурення коливань, критерії оцінки; коливання кузова і коліс; пружність сидіння. Керованість автомобіля: рух по колу, надлишкова і недостатня поворотність.
Опис: Частина I. Колесо і шина Прямолінійне кочення автомобільного колеса Вертикальні навантаження на колесах автомобіля Кочення колеса з поперечним навантаженням Частина II. Привод і гальмування Аеродинамічний опір Сили опору руху: на колесах автомобіля, повітря, підйому, інерції Характеристика двигуна приводу автомобіля та її перетворювачі Споживання потужності Граничні значення рушійних величин Гальмування автомобіля та пов’язані з ним процеси Частина III. Коливання автомобіля Власні та вимушені коливання одномасової системи Коливання кузова і коліс Корисне взаємне положення окремих зон резонансу коливної системи автомобіля: осей, кузова, сидіння-людина, людина Частина IV. Керованість автомобіля Рух по колу (спрощений підхід) Надлишкова, нейтральна і недостатня поворотність автомобіля
Методи та критерії оцінювання: Знання діагностуються в процесі усного опитування під час практичних занять, перевірки розрахункових завдань чи контрольних робіт, письмових відповідей на екзаменаційні питання та усної складової.
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання знань студентів з дисципліни “Теорія руху автомобіля” проводиться відповідно до робочого навчального плану у вигляді поточного та екзаменаційного контролів. Поточний контроль знань студентів проводиться за такими формами: 1) усне опитування студентів з теоретичного матеріалу; 2) виконання розрахункових завдань на практичних заняттях; 3) виконання контрольних робіт (для заочної форми навчання).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Література до курсового проекту 1. Динаміка автомобіля з дискретно-змінною трансмісією : метод. вказівки до курсового проекту з дисципліни “Теорія руху автомобіля” / [для студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 274 “Автомобільний транспорт” / укл. Т. Г. Миськів, Ю. В. Пороховський] — Львів : Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2017.— 40 с. Література до практичних занять 1. Колесо і шина, привод і гальмування: Методичні вказівки до практичних занять з дисципліни “Теорія руху автомобіля” / [для студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 274 “Автомобільний транспорт” / укл. Т. Г. Миськів] — Львів : Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2017.— 30 с. Рекомендована література Базова: 1. Автомобілі: Динаміка : текст лекцій [для студентів базового напряму підготовки 6.070106 “Автомобільний транспорт”/ укл. Т. Г. Миськів, Ю. В. Пороховський] — Львів : Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2015.— 167 с. 2. Солтус А. П. Теорія експлуатаційних властивостей автомобіля: навч. посіб. [для студентів ВНЗ] / А. П. Солтус. — Київ : Арістей, 2010. — 155 с. 3. Чабан С. Г. Теорія експлуатаційних властивостей автотранспортних засобів: навч. посіб. / С. Г. Чабан, М. О. Колесніченко. ? Одеса : АО БАХВА, 2003. — 220 с. Допоміжна: 1. Jazar, R. N. Vehicle dynamics: Theory and applications / R. N. Jazar. — New York : Springer Science+Business, LLC, 2008. — 1022 p. 2. Modern electric, hybrid electric, and fuel cell vehicles: fundamentals, theory, and design / M. Ehsani, [et al.] / — London : CRC Press LLC, 2005. — 395 p. Інформаційні ресурси 1. Теорія руху автомобіля [Електронний ресурс] — Режим доступу: https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=1062 (дата звернення 21.08.2022): — Назва з екрана. 2. Automobile catalog [Електронний ресурс] — Режим доступу: https://www.automobile-catalog.com/ (дата звернення 21.08.2022): — Назва з екрана. 3. All technical specs in one car database [Електронний ресурс] — Режим доступу: https://www.cars-data.com/ (дата звернення 21.08.2022): — Назва з екрана.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Теорія руху автомобіля (курсовий проєкт)

Спеціальність: Автомобільний транспорт
Код дисципліни: 6.274.00.O.018
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Автомобільний транспорт
Лектор: ст. викл. Миськів Теодозій Григорович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері автомобільного транспорту або у процесі навчання, що передбачає вивчення законів руху автомобіля у взаємодії з довкіллям та впливу різних чинників на його експлуатаційні властивості.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентність: — загальна компетентність: ЗК2. .Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях; ЗКЗ. Здатність здійснювати безпечну діяльність; ЗК6. Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології; ЗК9. Здатність працювати автономно. — фахова компетентність: ФК2. Здатність використовувати у професійній діяльності знання з основ конструкції, експлуатаційних властивостей, робочих процесів і основ розрахунку автомобільних транспортних засобів; ФК11. Здатність застосовувати спеціалізоване програмне забезпечення для розв’язання складних спеціалізованих задач.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: 1) знати основні поняття, пов’язані з коченням автомобільного колеса; 2) знати основні закономірності руху автомобіля в тяговому та гальмівному режимах; 3) знати критерії оцінки експлуатаційної ефективності автомобіля; 4) знати вплив конструктивних та експлуатаційних чинників на експлуатаційні властивості автомобіля; 5) вміти аналізувати автомобілі щодо досконалості робочого процесу, паливної ощадності, стійкості, керованості та надійності; 6) підвищувати культуру експлуатації автомобілів. У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: ЗН1. Мати концептуальні наукові та практичні знання необхідні для розв’язання спеціалізованих складних задач автомобільного транспорту, критично осмислю-вати відповідні теорії, принципи, методи і поняття ЗН4. Відшуковувати необхідну інформацію в науково-технічній літературі, базах даних та інших джерелах; аналізувати та оцінювати цю інформацію АіВ 1. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення АіВ 2. Здатність усвідомлювати потребу навчання впродовж усього життя з метою поглиблен-ня набутих та здобуття нових фахових знань АіВ 3. Брати відповідальність на себе, проявляти громадянську свідомість, соціальну активність та участь у житті громадянського суспільства, аналітично мислити критично розуміти світ
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: попередні навчальні дисципліни: — Вища математика частина 1, частина 2; — Технічна механіка. супутні і наступні навчальні дисципліни: — Основи безпеки руху; — Автомобілі частина 1, частина 2.
Короткий зміст навчальної програми: За технічною характеристикою заданого автомобіля розрахувати та графічно відобразити: характеристику двигуна приводу, робочий діапазон дискретно-змінної трансмісії, тягову характеристику автомобіля в координатах тягова сила-швидкість і потужність-швидкість, час розгону до швидкості 100 км/год.
Опис: 1. Розрахунок і побудова тягової характеристики двигуна приводу автомобіля, яка описується поліномами третього і другого порядку. 2. Розрахунок і побудова робочого діапазону приводу. 3. Розрахунок і побудова тягової характеристики автомобіля в координатах сила — швидкість і потужність швидкість. 4. Визначення максимальної швидкості руху автомобіля. 5. Визначення часу розгону автомобіля до швидкості 100 км/год.
Методи та критерії оцінювання: Підсумковий контроль (100% захист курсового проекту): курсовий проект, усне опитування
Критерії оцінювання результатів навчання: Критерії оцінювання Оцінка за шкалою ЕСТS 100-бальною національною 1. Зміст, структура, якість виконання і наповнення курсового проекту вичерпно відповідають вимогам до освітньо-кваліфікаційних робіт такого рівня. Студент виявив глибокі знання суті і змісту роботи, вміння аналізувати досліджені об’єкти, чітко, лаконічно, логічно послідовно викладати суть роботи і відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час виконання роботи та розв'язувати практичні задачі. А 94 Відмінно 2. Зміст, структура, якість виконання і наповнення курсового проекту відповідають вимогам до освітньо-кваліфікаційних робіт такого рівня. Студент виявив міцні знання суті і змісту роботи, вміння застосовувати теоретичні положення під час виконання кваліфікаційної роботи та розв'язувати практичні задачі, послідовно виклав її і відповів на поставлені запитання. B 80 Добре 3. Зміст, структура, якість виконання і наповнення курсового проекту загалом відповідають вимогам до освітньо-кваліфікаційних робіт такого рівня. Студент виявив посередні знання суті і змісту роботи, посереднє вміння аналізувати досліджені об’єкти, посередні знання суті роботи і дав відповіді на поставлені питання, які, однак, містять неточності. D 60 Задовільно
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Методичні вказівки до курсового проекту з дисципліни “Теорія руху автомобіля” для студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 274 “Автомобільний транспорт” / Укл. Т. Г. Миськів, Ю. В. Пороховський. — Львів: Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2023.— 36 с. 2. Автомобілі: Динаміка. Текст лекцій для студентів базового напряму підготовки 6.070106 “Автомобільний транспорт”/ укл. Т. Г. Миськів, Ю. В. Пороховський.— Львів: Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2015.— 167 с. 3. Солтус А.П. Теорія експлуатаційних властивостей автомобіля: Навчальний посібник для ВНЗ. — К.: Арістей, 2010. — 155 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).