Нарисна геометрія та інженерна графіка
Спеціальність: Автомобільний транспорт
Код дисципліни: 6.274.00.O.013
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Технічна механіка та інженерна графіка
Лектор: Доктор технічних наук , професор
Афтаназів Іван Семенович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у здобувачів освіти компетентностей у відповідності до Стандарту вищої освіти України першого (бакалаврського) рівня вищої освіти галузі знань 27 «Транспорт» спеціальності 274 «Автомобільний транспорт» (Наказ МОН України № 1293 від 22.10.2020 р.):
- загальні компетентності:
ЗК7. Здатність працювати в команді.
ЗК9. Здатність працювати автономно.
ЗК11. Здатність виявляти ініціативу та підприємливість.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
Знати:
- правила застосування теоретичних основ побудови графічних моделей (зображень) та методик проеціювання для побудови графічних зображень та елементів просторових форм: точок, прямих, площин, окремих ліній та поверхонь
- правила виконання та оформлення конструкторської документації: креслень, схем, супроводжуючих їх текстових документів.
Вміти:
- розв’язувати задачі на взаємну приналежність і перетин геометричних тіл та поверхонь, на визначення натуральної величини окремих геометричних фігур та віддалей між елементами простору;
- виконувати побудову зображень (видів, розрізів, січень, аксонометричних проекцій тощо) на кресленнях та ескізах деталей, розробляти креслення загальних видів збірних вузлів та механізмів, а також здійснювати деталювання складальних креслень чи креслень загального виду із дотриманням вимог діючих в Україні стандартів;
- грамотно наносити розміри на робочих кресленнях і ескізах деталей;
- застосовувати набуті теоретичні знання та практичні навики при виконанні та читанні машинобудівних креслень.
Результати вивчення даної дисципліни деталізують такі програмні результати навчання:
РН4. Відшуковувати необхідну інформацію в науково-технічній літературі, базах даних та інших джерелах; аналізувати та оцінювати цю інформацію.
АіВ1. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення
АіВ3. Брати відповідальність на себе, проявляти громадянську свідомість, соціальну активність та участь у житті громадянського суспільства, аналітично мислити, критично розуміти світ.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Кореквізити:
Вища математика
Фізика
Прореквізити:
Взаємозамінність, стандартизація і технічні вимірювання
Теоретична механіка
Опір матеріалів
Короткий зміст навчальної програми: «Нарисна геометрія та інженерна графіка» являє собою навчальну дисципліну, що включає до свого складу елементи нарисної геометрії та технічного креслення, які формують основу інженерної підготовки здобувачів освіти. Оволодіння студентами основ цих курсів сприяє розвитку в них навиків самостійної технічної творчості, що є неодмінною передумовою інженерної діяльності майбутніх фахівців.
Мета вивчення даної дисципліни полягає в оволодінні студентами теоретичних знань та практичних навичок, що необхідні для відтворення технічних думок мовою графічного відображення у кресленнях та супроводжуючій їх технічній документації, а також знань та вмінь, що необхідні для розуміння та усвідомлення конструкцій і принципів дії відображених на кресленнях технічних виробів та об’єктів.
Засвоєння здобувачами освіти даної дисципліни забезпечує розвиток у них просторової уяви, формування у студентів конструктивно-геометричного мислення на основі графічних моделей просторових форм, набуття знань і навиків, необхідних для виконання і читання креслень деталей та збірних одиниць, розробок ескізів та створення необхідної для виробництва конструкторської документації тощо.
Опис: Предмет і метод нарисної геометрії Відображення елементів простору (прямих та площин). Відображення відношень між елементами простору . Позиційні задачі. . Відображення поверхонь.Види. Розрізи. Перерізи.. З’єднання різьбові Деталювання креслення загального вигляду.
Методи та критерії оцінювання: Контрольні заходи, які проводяться в університеті, визначають відповідність рівня набутих студентами знань, умінь та навичок вимогам нормативних документів щодо вищої освіти й забезпечують своєчасне коригування навчального процесу. Для оцінювання рівня досягнення результатів навчання з дисципліни «Нарисна геометрія та інженерна графіка» використовуються такі види контролю: вхідний, поточний і підсумковий.
Вхідний контроль проводиться на першому лабораторному/практичному занятті з метою визначення рівня підготовки студентів з дисциплін, які є базовими для цього курсу. За результатами вхідного контролю розробляються заходи з надання індивідуальної допомоги студентам.
Поточний контроль проводиться на всіх видах аудиторних занять (лекції, лабораторні, практичні заняття) з метою перевірки рівня підготовки студентів за визначеною темою (навчальним елементом). Основна мета поточного контролю – забезпечення зворотного зв’язку між викладачами та студентами, управління навчальною мотивацією студентів. Інформація, одержана при поточному контролі, використовується як викладачем – для коригування методів і засобів навчання, так і студентами – для планування самостійної роботи. Поточний контроль проводиться у формі усного опитування, тестування, захисту звітів з лабораторних робіт, виступів студентів при обговоренні теоретичних питань тощо. Результати поточного контролю є важливою інформацією для визначення підсумкової оцінки з дисципліни при семестровому контролі.
Вихідний контроль проводиться на останньому практичному занятті з метою визначення рівня засвоєння теоретичного матеріалу, набуття практичних вмінь з дисципліни.
Підсумковий контроль забезпечує оцінювання результатів навчання студентів під час семестрового контролю, який проводиться відповідно до навчального плану у вигляді семестрового екзамену в терміни, встановлені графіком навчального процесу та в обсязі навчального матеріалу, визначеного робочою програмою дисципліни. Форма проведення семестрового контролю – письмова компонента (тестування) та усна компонента. Зміст і структура екзаменаційних білетів (контрольних завдань), критерії оцінювання визначаються рішенням кафедри технічної механіки та інженерної графіки (ТМІГ) та зазначаються у робочій програмі навчальної дисципліни й доводяться до відома здобувачів освіти
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання знань здобувачів освіти з дисципліни проводиться відповідно до робочого навчального плану у вигляді поточного та екзаменаційного контролів.
Поточний контроль - 45 балів.
Екзаменаційний контроль з дисципліни «Нарисна геометрія та інженерна графіка» проводиться у вигляді виконання контрольних завдань. Завдання включають тести трьох рівнів складності, необхідних для об’єктивного оцінювання знань та вмінь здобувачів освіти - 45 балів
Усна компонента - 10 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Нарисна геометрія та основи архітектурної графіки: Навчальний посібник / С.І. Пустюльга, В.Р. Самостян. – Луцьк: Вежа, 2020. – 318 с.
2. Нарисна геометрія: Підручник / В.Є. Михайленко, ?.Ф. Євстіфеєв, C.М. Ковальов, О.В. Кащенко. – Київ: Вища школа, 2004. – 303 c.
3. Нарисна геометрія : навч. посіб. з контрол. тестами / Ю.Я. Попудняк, А.Д. Малий, А.В. Краснюк, А.С. Щербак. – Дніпро: ТОТЕМ, 2019. – 176 с
4. Нарисна геометрія та інженерна графіка: метод. рек. до вивч. дисц. / Л.О. Цвіркун. – Кривий Ріг: ДонНУЕТ, 2019. – 106 с.
5. Практикум з нарисної геометрії до курсу «Нарисна геометрія, інженерна та комп’ютерна графіка». Частина І: Навчально-методичний посібник / І.С. Афтаназів, П.П. Волошкевич, О.О. Бойко, А.Л. Беспалов. – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2017. – 193 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).