Спеціалізовані автомобілі
Спеціальність: Автомобільний транспорт
Код дисципліни: 6.274.02.E.064
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Автомобільний транспорт
Лектор: Доктор філософії, доцент, Літвін Роман Григорович
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: ФКС 2.1. Здатність керувати матеріальними і супутніми потоками, розуміти специфіку конструкцій та необхідність застосування спеціальних автомобілів, небезпеку при перевезенні небезпечних вантажів, застосовувати нормативно-правове забезпечення автомобільних перевезень.
Результати навчання: 1. Знання класифікації та застосування спеціалізованих автомобілів, їх технологічне обладнання та методи безпечної експлуатації.
2. Вміння аналізувати конструкції спеціалізованих автотранспортних засобів, їх вузлів та систем з врахуванням тенденцій розвитку.
3. Вміння раціонально використовувати спеціалізовані автотранспортні засоби.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Деталі машин і підйомно-транспортне обладнання;
Технічна експлуатація автомобілів ч. 1;
Організація перевезення небезпечних вантажів;
Технічна експлуатація автомобілів ч. 2
Короткий зміст навчальної програми: В навчальній дисципліні розглянуто основні напрямки і методи спеціалізації рухомого складу; перспективи розвитку спеціалізованого рухомого складу; автопоїзди, їх класифікація, особливості конструкції та компонування; автомобілі самоскиди та самоскидні автопоїзди; призначення, класифікація, загальні вимоги та особливості конструкції автоцистерн; автомобілі і автопоїзди з вантажопідіймальними пристроями та знімними кузовами; контейнеровози; автомобілі і автопоїзди-фургони; особливості кріплення вантажів при перевезенні спеціалізованим рухомим складом.
Опис: 1. Основні напрямки і методи спеціалізації рухомого складу автомобільного транспорту.
2. Автопоїзди.
3. Автомобілі самоскиди і самоскидні автопоїзди.
4. Автопоїзди для перевезення довгомірних, великовагових
вантажів і будівельних конструкцій.
5. Автомобілі і автопоїзди-цистерни.
6. Контейнеровози. Автомобілі і автопоїзди з вантажопідіймальними пристроями та знімними кузовами.
7. Автомобілі і автопоїзди фургони.
8. Особливості кріплення вантажів при перевезенні спеціалізованим рухомим складом.
Методи та критерії оцінювання: – Поточний контроль (30%): усне опитування, виконання практичних завдань.
– Екзаменаційний контроль (70%): 60% – тестова компонента та 10% – усна компонента.
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання знань студентів з дисципліни «Спеціалізовані автомобілі» проводиться відповідно до робочого навчального плану у вигляді поточного та екзаменаційного контролів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Кашканов А. А., Ребедайло В. М. Спеціалізований рухомий склад автомобільного транспорту: Конструкція. Навчальний посібник. – Вінниця: ВДТУ, 2002. – 164 с.
2. Гутта О. Й., Циців М. В., Дубянський О. В. Конспект лекцій з дисципліни «Спеціалізовані автотранспортні засоби» – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка». 2004.
3. Засоби транспортні дорожні. Причепи та напівпричепи спеціалізовані. Загальні технічні умови : ДСТУ 3850-99. – [Чинний від 2000-01-01]. – К. : Державний стандарт України, 1999. – 14 с.
4. Спеціалізований рухомий склад автотранспортних і вантажно-розвантажувальних машин: Методичні вказівки до лекцій для студентів за напрямом підготовки 6.07106 «Автомобільний транспорт». / Укл.: Кальченко В. В., Пасов Г. В., Подзолкіна А.П. – Чернігів: ЧНТУ, 2018. – 67 с.
5. Кольорографічні схеми, розпізнавальні знаки, написи та спеціальні сигнали оперативних, спеціалізованих та спеціальних транспортних засобів. Загальні вимоги: ДСТУ 3849:2018. – [Чинний від 2018-06-15]. – К. : ДП «УкрНДНЦ», 2018. – 38 с.
6. Puncioiu A. Overheating analysis of the special vehicles braking systems / A. Puncioiu, I. Vedinas, M. Truta // Review of the Air Force Academy. – 2015. – № 1. – С. 133.
7. Gotowicki P. Stress tests on the truck frame for the purpose of the method to determine the endurance and reliability of special vehicles / P. Gotowicki, P. Siminski // MATEC Web of Conferences. – EDP Sciences, 2018. – Т. 182. – С. 02007.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).