Навчальна практика
Спеціальність: Автомобільний транспорт
Код дисципліни: 6.274.00.O.019
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Автомобільний транспорт
Лектор: завідувач кафедри, д.т.н., професор Кіндрацький Богдан Ілліч,
доцент, к.т.н. Юськів В.М.
доцент, к.т.н. Качмар Роман Ярославович,
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Завдання практики
Основними завданнями навчальної практики є:
– ознайомлення студентів з професійними вимогами до фахівця,
необхідними практичними вміннями та навичками, зі специфікою майбутньої професії;
– ознайомлення студентів з переліком посад, які можуть займати випускники спеціальності «Автомобільний транспорт»;
– отримання первинних професійних вмінь у виробничих умовах у формі залучення студентів до виконання певної роботи у навчальних аудиторіях і лабораторіях, або (та) інших підрозділах;
– узагальнення, систематизація, закріплення і поглиблення знань з фахових дисциплін кваліфікаційного рівня.
Індивідуальне завдання для проходження практики вноситься керівником практики від кафедри в бланк «Завдання та результати проходження практики» (Додаток 1), підписується викладачем, який його видав і студентом, який прийняв завдання до виконання.
Індивідуальне завдання конкретизує перелік робіт, які повинен виконати студент під час практики.
Керівник практики від кафедри складає і періодично контролює календарний план виконання робіт (Додаток 2), що складається у вигляді таблиці і яка в подальшому поміщається у звіт з практики. Під час практики студент використовує свій робочий час за встановленим графіком (табл. 1).
Результати навчання: Знання:
- мати концептуальні науковi та практичні знання, необхідні для розв’язання спеціалізованих складних задач автомобільного транспорту, критично осмислювати відповідні теорії, принципи, методи і поняття;
-відшуковувати необхідну інформацію в науково-технічній літературі, базах даних та інших джерелах: аналізувати та оцінювати цю інформацію;
-розв’язувати задачі формування трудових ресурсів та професійного розвитку персоналу; виявляти резерви підвищення ефективності праці співробітників об’єктів автомобільного транспорту;
-приймати ефективні рішення, аналізувати і порівнювати альтернативні варіанти з урахуванням цілей та обмежень, питань забезпечення якості, а також технічних, економічних, законодавчих та інших аспектів;
-аналізувати інформацію, отриману в результаті досліджень, узагальнювати, систематизувати й використовувати її у професійній діяльності;
-розуміти і застосовувати у професійній діяльності нормативно-правові та законодавчі акти України, міжнародні нормативні документи, Правила технічної експлуатації автомобільного транспорту України, інструкції та рекомендації з експлуатації, ремонту та обслуговування дорожніх транспортних засобів автомобільного транспорту, їх систем та елементів;
-аналізувати технологічні процеси експлуатації, обслуговування й ремонту об’єктів автомобільного транспорту дорожніх транспортних засобів автомобільного транспорту як об’єкта управління;
Автономія і відповідальність:
-здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення;
-здатність усвідомлювати потребу навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань;
-брати відповідальність на себе, проявляти громадську свідомість, соціальну активність та участь у житті громадянського суспільства, аналітично мислити, критично розуміти світ.
Протягом проходження практики студент повинен ознайомитись з технологією проведення робіт з технічного обслуговування та поточного ремонту автомобілів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Автомобілі, ч.1
Короткий зміст навчальної програми: - ознайомлення студентів з професійними вимогами до фахівця, необхідними практичними вміннями та навичками, із специфікою майбутньої кваліфікації;
- ознайомлення студентів з переліком посад, які можуть займати випускники за напрямом «Автомобільний транспорт»;
- отримання первинних професійних умінь у виробничих умовах у формі залучення студентів до виконання певної роботи у навчальних аудиторіях і лабораторіях, або (та) базах практики;
- узагальнення, систематизація, закріплення і поглиблення знань з фахових дисциплін кваліфікаційного рівня.
Опис: Прибуття на базу практики, отримання завдання.
Загальне ознайомлення з навчальними аудиторіями, лабораторіями та (або) підрозділами університету, інструктаж з техніки безпеки.
Робота у навчальних аудиторіях і лабораторіях, навчально-виробничих майстернях та інших допоміжних підрозділах університету.
Виконання індивідуального завдання.
Лекції, семінари, екскурсії, ознайомлення з лабораторіями та навчальними приміщеннями.
Оформлення та затвердження звіту з практики
Методи та критерії оцінювання: • підсумковий контроль (100% захист звіту з практики): звіт з практики, усне опитування
Критерії оцінювання результатів навчання: Після закінчення практики студенти звітують про виконання її програми та індивідуального завдання. Письмовий звіт, підписаний та оцінений керівником практики від бази практики, подається на рецензування керівнику практики від кафедри. Студенти захищають звіт перед комісією, призначеною завідувачем кафедри, упродовж перших двох тижнів навчальних занять після завершення практики. До складу комісії входять 3 особи: керівники практики від кафедри, а також викладачі дисциплін фахової підготовки.
Формою контролю результатів захисту звіту з практики є диференційований залік. Оцінка за практику вноситься в бланк «Завдання та результати проведення практики», залікову відомість і в залікову книжку студента та засвідчується підписами членів комісії.
Залік за результатами проходження практики та захист звіту з практики проводиться, виходячи з сумарної максимальної оцінки – 100 балів, з яких, 40 балів відповідає оцінці керівника від бази практики за таким алгоритмом:
- оцінка «відмінно» – 40 балів;
- оцінка «добре» – 30 балів;
- оцінка «задовільно» – 20 балів.
Максимальна оцінка, яку може виставити комісія навчального закладу, становить 60 балів з таким розподілом: 1) за якість виконання звіту про практику – 40 балів, а саме:
- дотримання структури звіту та змісту кожного розділу, вимог дооформлення звіту – 5-10 балів;
- повнота викладу – 10 -15 балів;
- повнота виконання індивідуального завдання – 5–15 балів;
2) за рівень захисту звіту – 20 балів, а саме,
- рівень володіння інформацією, наведеною в звіті – 5–10 балів;
- обґрунтування доцільності зібраної для звіту інформації – 5–10 балів.
За наявності недоліків у змісті, структурі або оформленні звіту про практику, недостатньому рівні захисту звіту тощо, наведені вище бали зменшуються згідно з експертною оцінкою комісії, яка приймає звіти.
Студент, який не виконав програми практики без поважних причин або отримав оцінку «незадовільно» за результатами захисту звіту з практики, відраховується з університету за невиконання навчального плану.
Результати проходження практики студентами обговорюють на засіданні кафедри. Упродовж місяця навчальних занять після закінчення практики відповідальні за проведення практики кафедр вносять результати її проведення в Інформаційно-аналітичну систему «Випускник-працевлаштування», розділ «Підсумки практики», а в кінці календарного року подають у ВПЗВ.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Виробничо-технічна база підприємств автомобільного транспорту: навчальний посібник / В.В. Біліченко, В.Л. Крещенецький, С.О. Романюк, Є.В. Смирнов. – Вінниця: ВНТУ, 2013 – 182 с.
2. Дмитриченко М.Ф., Кельман І.І., Вільковський Є.К., Пеклич З І. Мельниченко О.І. Загальний курс транспорту: підручник. - Львів, 2011. – 524 с.
3. Кисликов В.Ф., Лущик В.В. Будова й експлуатація автомобілів: Підручник. – К.: Либідь, 2009 – 400 с.
4. Марков О.Д. Системи автосервісу / 0.Д. Марков, П.0. Марков // Управління проектами, системний аналіз і логістика- К.: НТУ, 2014. - Вип. 14.
5. Сирота В.І. Основи конструкції автомобілів: Навч. посібник. – К.: Арістей, 2005. – 280 с.
6. Технологічне проектування автотранспортних підприємств: Навч. посібник / Андрусенко С.І., Білецький П.І. – К.: Каравела, 2009. –368 с.
7. Автомобілі: Динаміка : текст лекцій [для студентів базового напряму підготовки 6.070106 “Автомобільний транспорт”/ укл. Т. Г. Миськів, Ю. В. Пороховський] — Львів : Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2015.— 167 с.
8. Солтус А. П. Теорія експлуатаційних властивостей автомобіля: навч. посіб. [для студентів ВНЗ] / А. П. Солтус. — Київ : Арістей, 2010. — 155 с.
9. Чабан С. Г. Теорія експлуатаційних властивостей автотранспортних засобів: навч. посіб. / С. Г. Чабан, М. О. Колесніченко. - Одеса : АО БАХВА, 2003. — 220 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).