Контроль технічного стану автомобіля

Спеціальність: Автомобільний транспорт
Код дисципліни: 6.274.01.E.055
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Автомобільний транспорт
Лектор: доцент, к.т.н. Нікіпчук Сергій Вячеславович
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Вивчення студентами методології організації і функціонування системи контролю технічного стану автомобіля в процесі проектування, виробництва, технічного обслуговування і ремонті автомобілів, ознайомлення із сучасною вітчизняною і міжнародною нормативною базою стосовно конструкції АТЗ, оволодіння методологією організації технічного контролю у процесі виготовлення і сертифікації АТЗ. Формування у здобувачів освіти здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми під час професійної діяльності в галузі автомобільного транспорту або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів діагностування, технічного обслуговування і ремонту.
Завдання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: 1. Володіння достатніми знаннями в галузі автомобільного транспорту, що дасть можливість визначати ключові тенденції контролю технічного стану автомобілів. 2. Знати основні задачі та принципи контролю технічного стану автомобіля. 3. Знати законодавчі основи і методологію контролю технічного стану автомобіля в обслуговуванні та ремонті автомобілів. 4. Знати основи сучасної вітчизняної і міжнародної нормативної бази контролю технічного стану автомобіля. 5. Знати основні критерії оцінювання технічного стану автотранспортних засобів. 6. Знати базові теоретичні методи обробки експериментальних даних при оцінюванні технічного стану автотранспортних засобів. Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: Загальні компетентності: ЗК 2. Здатність навчатися, сприймати набуті знання в предметній області та інтегрувати їх з уже наявними. ЗК 4. Здатність розв’язувати поставлені задачі та приймати відповідні обґрунтовані рішення. ЗК 8. Навички використання інформаційних та комунікативних технологій, впровадження комп’ютерних програм та використання існуючих. ЗК 9. Організація та збереження навколишнього середовища. Фахові компетентності: ФК 1. Базові знання наукових понять, теорій і методів, необхідних для розуміння принципів роботи та функціонального призначення устаткування та засобів у сфері автомобільного транспорт. ФК 2. Базові знання основних нормативно-правових актів та довідкових матеріалів, чинних стандартів і технічних умов, інструкцій та інших нормативно-розпорядчих документів у галузі транспорту. ФК 3. Здатність складати, оформлювати й оперувати технічною документацією при формуванні технологічних операцій на підприємствах автомобільного транспорту. ФК 6. Здатність засвоєння нових знань, прогресивних технологій та різноманітних інновацій.
Результати навчання: Освоєння студентами методології організації і функціонування системи контролю технічного стану автомобіля в процесі проектування, виробництва, технічного обслуговування і ремонті автомобілів. Ознайомлення із сучасною вітчизняною і міжнародною нормативною базою стосовно конструкції АТЗ. Оволодіння методологією організації технічного контролю у процесі виготовлення і сертифікації АТЗ. В результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: 1. Володіти знаннями в галузі автомобільного транспорту, що дасть можливість критично аналізувати ситуацію та визначати ключові тенденції розвитку галузі; основи економіки та управління підприємствами автомобільного транспорту; основні задачі та принципи контролю технічного стану автомобіля на автомобільному транспорті; законодавчі основи і методологію контролю технічного стану автомобіля в обслуговуванні та ремонті автомобілів; загальні принципи створення системи контролю технічного стану автомобіля на автотранспортних та автосервісних підприємств; сучасну вітчизняну і міжнародну нормативну базу щодо контролю технічного стану автомобіля. 2. Вміти організовувати та забезпечувати функціонування систем контролю технічного стану автомобіля на авторемонтних та сервісних підприємствах; визначати основні складові, критерії та вимірники процесу контролю технічного стану автомобіля; сформувати на підприємстві процес контролю технічного стану автомобіля; організувати систему запобіжно-коригувальних дій процесів; оцінити результативність процесів статистичними методами; створити необхідну документацію для сертифікації автомобілів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: 1. Автомобілі. 2. Теорія руху автомобіля. Супутні навчальні дисципліни: 1. Технічна діагностика автомобілів. 2. Засоби комп'ютерного діагностування автомобілів
Короткий зміст навчальної програми: Поняття про контроль технічного стану. Випробування автомобіля. Організація технічного контролю. Сучасна нормативна база випробувань. Інструментальне забезпечення процесу контролю. Основні конструктивні особливості засобів контролю. Статистичні методи технічного контролю. Спостереження і вимірювання в дослідженнях.
Опис: ТЕМА 1. ЗАВДАННЯ КОНТРОЛЮ ТЕХНІЧНОГО СТАНУ Технічний контроль як виробничий процес. Види контролю. ТЕМА 2. ОРГАНІЗАЦІЯ ВИПРОБУВАННЯ АВТОМОБІЛІВ Нормативна основа системи випробувань. Види випробувань. ТЕМА 3. МЕТОДОЛОГІЯ ТЕХНІЧНОГО КОНТРОЛЮ Контроль якості продукції і послуг та управління невідповідною (бракованою) продукцією. Організаційні форми контролю. ТЕМА 4. ВІТЧИЗНЯНА ТА МІЖНАРОДНА НОРМАТИВНА БАЗА ВИПРОБУВАНЬ АВТОМОБІЛІВ Становлення стандартизації. Державна система стандартизації. Види стандартизації та категорії стандартів. Сучасна нормативна база щодо конструкції автотранспортних засобів та їх експлуатації. ТЕМА 5. НОРМАТИВНА ОСНОВА І СЕРТИФІКАЦІЯ ПРИ КОНТРОЛІ ТЕХНІЧНОГО СТАНУ АВТОМОБІЛІВ Теоретичні основи стандартизації. Державна система сертифікації. ТЕМА 6. ТЕХНОЛОГІЧНА БАЗА ПРОЦЕСУ КОНТРОЛЮ Класифікація засобів контролю. Оцінка засобів контролю і рівня організації процесу контролю технічного стану автомобілів на АТП. Оптимальний типаж діагностичних станцій. ТЕМА 7. БУДОВА (КОНСТРУКЦІЯ) ЗАСОБІВ КОНТРОЛЮ Принципи побудови контрольних стендів. Тягові стенди. Моделювання робочих режимів на тягових стендах. Гальмівні стенди. Адекватність моделювання експлуатаційних гальмівних режимів на стендах. ТЕМА 8. ПЕРЕНОСНІ ЗАСОБИ ДЛЯ ПРОВЕДЕННЯ ТЕХНІЧНОГО КОНТРОЛЮ Прилади для вимірювання потужності двигуна. Витратоміри палива. Газоаналізатори. ТЕМА 9. МЕТОДИ СТАТИСТИЧНОГО УПРАВЛІННЯ ТЕХНІЧНИМ КОНТРОЛЕМ Загальні особливості статистичного управління технічним контролем. Методи статистичногоу правління якістю. ТЕМА 10. МЕТОДИ ОТРИМАННЯ СТАТИСТИЧНИХ ДАНИХ ДЛЯ ОЦІНЮВАННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ КОНТРОЛЮ Випадкові величини та способи їх відображення. Вибіркове спостереження. Інтервальна оцінки параметрів досліджуваної ознаки. Похибки результату вимірювань. ТЕМА 11. ІНФОРМАЦІЙНІ НОСІЇ ІНФОРМАЦІЇ ПРО ЯКІСТЬ У ПРОЦЕСІ РЕМОНТУ (ВИГОТОВЛЕННЯ) Теоретичні і практичні передумови застосування контрольних карт. Класифікація контрольних карт.
Методи та критерії оцінювання: Семестровий контроль – екзамен. Поточна складова – 30 балів. Екзаменаційний контроль – 70 балів. Разом – 100 балів
Критерії оцінювання результатів навчання: Проведення семестрового контролю – екзамен Розподіл балів за формою контролю навчальної роботи студентів денної форми навчання Максимальна оцінка в балах Поточний контроль (ПК)-30. Екзаменаційний контроль-70. Разом за дисципліну-100 балів. Практичні заняття-15. Лабораторні заняття-15 Разом за ПК-30 балів. Екзамен: письмова компонента-60, усна компонента -10 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Державний стандарт України. Технічне діагностування та контроль технічного стану. Терміни та визначення. ДСТУ 2389 – 4. – К.: Держстандарт України, 1994. – 24 с. 2. Захожай В. Б. Статистика якості: Підручн. для студ. вищ. навч. закл./В. Б. Захожай, А. Ю. Чорний. – К.: МАУП, 2005. – 576 с. 3. Нємий С. В. Формування процесу контролю якості продукції на машинобудівному підприємстві // Вісник Національного університету «Львівська політехніка». – 2010. – № 679: Оптимізація виробничих процесів і технічний контроль у машинобудуванні та приладобудуванні. – С. 101–106
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).