Електротехніка, електроніка, мікропроцесорна техніка
Спеціальність: Автомобільний транспорт
Код дисципліни: 6.274.00.O.021
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Теоретична та загальна електротехніка
Лектор: к.т.н., доц. Гамола Орест Євгенович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: загальні компетентності
• ІНТ. проблеми у сфері автомобільного транспорту або у процесі
навчання, що передбачає застосування певних теорій та методів
технічних наук, економіки та управління і характеризується
комплексністю та невизначеністю умов.
• ЗК2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
• ЗК3. Здатність здійснювати безпечну діяльність.
• ЗК6. Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології.
• ЗК9. Здатність працювати автономно.
Результати навчання: • РН1. Мати концептуальні наукові та практичні знання, необхідні для
розв’язання спеціалізованих складних задач автомобільного транспорту,
критично осмислювати відповідні теорії, принципи, методи і поняття.
• РН4. Відшуковувати необхідну інформацію в науково-технічній
літературі, базах даних та інших джерелах; аналізувати та оцінювати цю
інформацію.
• АіВ1. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні
рішення.
• АіВ3. Брати відповідальність на себе, проявляти громадянську
свідомість, соціальну активність та участь у житті громадянського
суспільства, аналітично мислити, критично розуміти світ.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Фізика
Вища математика ч.1,2.
Електронне та електричне обладнання автомобіля
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна “Електротехніка, електроніка та мікропроцесорна техніка” дає основні поняття теорії електричних кіл і електронних пристроїв, властивості структурних елементів, а також основні електротехнічні закони. Тут подаються основні методи інженерного аналізу електричних кіл і електронних пристроїв, способи визначення споживаної потужності.
У першій частині дисципліни (теорія електричних кіл) розглядаються основні закони електромагнетних явищ, методи аналізу перехідних і усталених процесів лінійних і нелінійних електричних кіл. У другій частині (електромеханічні пристрої) – будова, принцип дії та основні характеристики електромеханічних пристроїв. У третій частині (електроніка) – будова, принцип дії та основні характеристики електронних елементів та пристроїв.. Основними розділами є: основні закони електромагнетних явищ, аналіз електричних кіл; теорія електромеханічних пристроїв, теорія електронних пристроїв.
Опис: Основні поняття електричних кіл. Аналіз електричних кіл постійного струму.
Аналіз лінійних електричних кіл синусоїдного струму.
Трифазні кола.
Перехідні процеси лінійних електричних кіл.
Трансформатори.
Асинхронні електричні машини.
Електричні машини постійного струму.
Напівпровідникові прилади.
Логічні функції та схеми їх реалізації.
Аналогові і цифрові мікроелектронні пристрої
Методи та критерії оцінювання: Контрольні заходи, які проводять в університеті, визначають відповідність рівня набутих студентами знань, умінь та навичок, вимогам нормативних документів щодо вищої освіти й забезпечують своєчасне коригування навчального процесу.
Для оцінювання рівня досягнення результатів навчання з дисципліни «Електротехніка, електроніка, мікропроцесорна техніка» використовуються такі види: вхідний, поточний і підсумковий.
Вхідний контроль проводить на першому практичному занятті з метою визначення рівня підготовки студентів з дисциплін, які є базовими для цього курсу. За результатами вхідного контролю розробляються заходи з надання індивідуальної допомоги студентам, коригування навчального процесу.
Поточний контроль проводиться на всіх видах аудиторних занять (лекції, практичні, лабораторні заняття) з метою перевірки рівня студента за визначеною темою (навчальним елементом). Основна мета поточного контролю – забезпечення зворотного зв’язку між викладачами та студентами, управління навчальною мотивацією студента. Інформація, одержана при поточному контролі, використовується як викладачем – для коригування методів і засобів навчання, так і студентами – для планування самостійної роботи. Поточний контроль проводиться у формі усного опитування, тестування, захисту звітів лабораторних робіт виступів студентів при обговорення теоретичних питань тощо. Результати поточного контролю є важливою інформацією для визначення підсумкової оцінки з дисципліни при семестровому контролі.
Критерії оцінювання результатів навчання: Лабораторні заняття - 20 балів
Практичні заняття - 2 бали
РГР - 8 балів
Письмова компонента - 60 балів
Усна компонента - 10 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література:
1. Коруд В.І., Гамола О.Є., Малинівський С.М. Електротехніка .- Львів:Магнолія плюс, 2017. - 447 с
2. Стахів П.Г., Коруд В.І., Гамола О.Є. Основи електроніки: функціональні елементи та їх застосування. – Львів: Магнолія плюс, 2003. – 208 с.
3. Стахів П.Г., Коруд В.І., Гамола О.Є., Чернівчан В.Я., Мусихіна Н.П. Основи електроніки з елементами мікроелектроніки . - Львів: Магнолія плюс, 2005. – 225 с
4. Мікропроцесорна техніка (За ред.. Т.О.Терещенко) Харків: НТУ ХПІ, 2003. – 440 с.
5. О.Є.Гамола, В.І.Коруд, В.С.Мадай, Н.П.Мусихіна. Практикум з електротехніки. – Львів: НУ “Львівська політехніка”, 2013. – 212с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).