Автомобільні двигуни
Спеціальність: Автомобільний транспорт
Код дисципліни: 6.274.00.O.033
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Автомобільний транспорт
Лектор: к.т.н., доцент Сороківський Олег Ігорович
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувача освіти компетентностей:
загальних:
Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
Здатність здійснювати безпечну діяльність.
Здатність діяти соціально відповідально та свідомо.
Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології.
Здатність працювати в команді.
Здатність працювати автономно.
фахових:
1. Здатність використовувати у професійній діяльності знання нормативно-правових, законодавчих актів України, Правил технічної експлуатації автомобільного транспорту України, інструкцій та рекомендацій з експлуатації, ремонту та обслуговування об’єктів автомобільного транспорту та їх систем.
2. Здатність використовувати у професійній діяльності знання з основ конструкції, експлуатаційних властивостей, робочих процесів і основ розрахунку автомобільних транспортних засобів.
3. Здатність проведення вимірювального експерименту і обробки його результатів.
4. Здатність здійснювати технічну діагностику об'єктів автомобільного транспорту, їх систем та елементів.
5. Здатність застосовувати спеціалізоване програмне забезпечення для розв'язання складних спеціалізованих задач автомобільного транспорту.
6. Здатність аналізувати техніко-експлуатаційні показники автомобільного транспортних засобів, їх систем та елементів з метою виявлення та усунення негативних чинників та підвищення ефективності їх використання.
7. Здатність брати активну участь у дослідженнях та експериментах, аналізувати, інтерпретувати і моделювати окремі явища і процеси у сфері автомобільного транспорту
Результати навчання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувача освіти компетентностей:
загальних:
ЗК2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК3. Здатність здійснювати безпечну діяльність.
ЗК4. Здатність діяти соціально відповідально та свідомо.
ЗК6. Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології.
ЗК7. Здатність працювати в команді.
3К9. Здатність працювати автономно.
фахових:
ФК1. Здатність використовувати у професійній діяльності знання нормативно-правових, законодавчих актів України, Правил технічної експлуатації автомобільного транспорту України, інструкцій та рекомендацій з експлуатації, ремонту та обслуговування об’єктів автомобільного транспорту та їх систем.
ФК2. Здатність використовувати у професійній діяльності знання з основ конструкції, експлуатаційних властивостей, робочих процесів і основ розрахунку автомобільних транспортних засобів.
ФК3. Здатність проведення вимірювального експерименту і обробки його результатів.
ФК10. Здатність здійснювати технічну діагностику об'єктів автомобільного транспорту, їх систем та елементів.
ФК11. Здатність застосовувати спеціалізоване програмне забезпечення для розв'язання складних спеціалізованих задач автомобільного транспорту.
ФК13. Здатність аналізувати техніко-експлуатаційні показники автомобільного транспортних засобів, їх систем та елементів з метою виявлення та усунення негативних чинників та підвищення ефективності їх використання.
ФК14. Здатність брати активну участь у дослідженнях та експериментах, аналізувати, інтерпретувати і моделювати окремі явища і процеси у сфері автомобільного транспорту
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - Теоретична механіка,
- Деталі машин,
- Автомобілі, частина 1, 2.
- Електронне та електричне обладнання автомобілів
- Технічна експлуатація автомобілів, частина 1, 2
- Мехатроніка автомобілів
Короткий зміст навчальної програми: Дійсні цикли автомобільних двигунів. Процеси дійсних циклів. Ефективні показники роботи двигуна та його тепловий баланс. Тепловий розрахунок двигуна. Кінематика кривошипно-шатунного механізму. Динамічний розрахунок двигуна. Розрахунок механізму газорозподілу двигуна
Опис: Загальні відомості про двигуни внутрішнього згоряння
Дійсні цикли двигунів внутрішнього згоряння. Тепловий розрахунок двигуна
Кінематичний розрахунок кривошипно-шатунного механізму
Динамічний розрахунок кривошипно-шатунного механізму
Розрахунок механізму газорозподілу
Методи та критерії оцінювання: • усне опитування, контрольна робота (30%)
• підсумковий контроль (60 %, контрольний захід, 10% усна компонента): екзамен (70%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль: лабораторні заняття - 16 балів; практичні заняття - 14 балів;
Разом за ПК - 30 балів
Екзаменаційний контроль: письмова компонента - 60 балів; усна компонента -10 балів
Разом за дисципліну - 100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Сороківський О.І. Автомобільні двигуни: Конспект лекцій для студентів спеціальності 274 “Автомобільний транспорт”. – Львів: Вид-во Національного університету “Львівська політехніка”, 2019. – 143 с.
2. Абрамчук Ф.І., Гутаревич Ю.Ф., Долганов К.Є., Тимченко І.І. Автомобільні двигуни: Підручник. – К.: Арістей, 2005. – 476 с.
3. Гащук П.М., Миськів Т.Г., Нікіпчук С.В. Автомобільні двигуни. Тепловий та динамічний розрахунок: навчальний посібник.- Львів: Українські технології, 2006.- 144 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).