Основи безпеки руху

Спеціальність: Автомобільний транспорт
Код дисципліни: 6.274.00.O.015
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: Канд. техн. наук, доцент Гілевич Володимир Васильович.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: • знати основи проектування автотранспорту та автомобільних доріг із закладенням сучасних елементів їх активної, пасивної, протиаварійної та екологічної безпеки; • знати основи внутрішнього та зовнішнього контролю за дотриманням безпеки руху, запобігання ДТП; • мати уявлення про закономірності, властиві сфері дорожнього руху та законодавство, яке регулює суспільні відносини в цій сфері.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Загальний курс транспорту; • Інформаційне забезпечення учасників дорожнього руху; • Організація контролю за транспортним процесом.
Короткий зміст навчальної програми: Правові основи забезпечення безпеки дорожнього руху. Основні елементи теорії руху автомобіля. Активна безпека автомобіля. Пасивна безпека автомобіля. Післяаварійна та екологічна безпека автомобіля. Особливості безпечного керування ТЗ на автомобільних дорогах. Керування автомобілем у складних умовах, в обмеженому просторі та щільному транспортному потоці. Дорожньо-транспортні пригоди та причини їх виникнення.
Методи та критерії оцінювання: • письмові звіти з практичних робіт, усне опитування (30%); • підсумковий контроль (70 %, контрольний захід, залік): письмово-усна форма (70%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Основи безпеки дорожнього руху: навчальний посібник / за ред. В.М. Бесчастного; А.О. Собакарь, Я.Д. Холмянський, С.М. Тараненко. – К.: Знання, 2007. – 312с. 2. Кашканов А.А. Безпека руху автомобільного транспорту: навчальний посібник / А.А. Кашканов, О.Г. Грисюк. – Вінниця: ВНТУ, 2005. – 177 с. 3. Зеркалов Д.В. Безпека руху автомобільного транспорту: довідник / Д.В. Зеркалов, П.Р. Левковець, О.І. Мельниченко, О.М. Дмитрієв. – К.: Основа, 2002. – 360 с.

Основи безпеки руху (курсова робота)

Спеціальність: Автомобільний транспорт
Код дисципліни: 6.274.00.O.017
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: Канд. техн. наук, доцент Гілевич Володимир Васильович.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: • вміти розраховувати показники та параметри для безпечного обгону транспортних засобів; • вміти враховувати дорожні умови і принципи організації дорожнього руху в процесі експлуатації транспортних засобів; • мати уявлення про зв’язок між безпекою руху і конструкцією автомобіля.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Загальний курс транспорту; • Підприємства автомобільного транспорту.
Короткий зміст навчальної програми: Тема курсової роботи: «Визначення показників і параметрів для безпечного обгону». Теоретичні відомості про показники та параметри, якими характеризується обгін. Методика визначення показників і параметрів обгону. Методика аналітичного розрахунку завершеного обгону. Методика аналітичного розрахунку незавершеного обгону. Визначення часу та шляху обгону транспортних засобів. Графічне зображення отриманих результатів.
Методи та критерії оцінювання: • Звіт, який складається із пояснюючої записки і креслень та захищається в усній формі (100 %, залік).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Галаса П.В. Експертний аналіз дорожньо-транспортних пригод / П.В. Галаса, В.Б. Киселев, А.С. Куйбіда, Ю.О. Лахно, Г.М. Надгорний. – К.: Укр. Центр після аварійного захисту «ЕКСПЕРТ-СЕРВІС», 1995. – 192 с. 2. Безмертний В.О. Основи керування автомобілем і безпека руху: підручник / В.О. Безсмертний, З.Д. Дерех, В.В. Іщенко. – К.: Вища школа, 1996. – 202 с. 3. Джонс И.С. Влияние параметров автомобиля на дорожно-транспортные происшествия / И.С. Джонс. – М.: Машиностроение, 1979. – 207 с.