Деталі машин і підйомно-транспортне обладнання
Спеціальність: Автомобільний транспорт
Код дисципліни: 6.274.00.O.029
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Технічна механіка та інженерна графіка
Лектор: Олександр Качур
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у здобувачів освіти компетентностей у відповідності до Стандарту вищої освіти України першого (бакалаврського) рівня вищої освіти галузі знань 27 «Транспорт» спеціальності 274 «Автомобільний транспорт» (Наказ МОН України № 1293 від 22.10.2020 р.):
- загальні компетентності:
ЗК2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК3. Здатність здійснювати безпечну діяльність.
ЗК6. Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології.
ЗК10. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації.
Результати навчання: РН1. Мати концептуальні наукові та практичні знання, необхідні для розв’язання спеціалізованих складних задач автомобільного транспорту, критично осмислювати відповідні теорії, принципи, методи і поняття.
РН3 Застосовувати спеціалізоване програмне забезпечення, інформаційні та інформаційно-комунікаційні технології для дослідження моделей об’єктів і процесів автомобільного транспорту, експлуатаційних властивостей автомобільних транспортних засобів, здійснення інженерних і технікоекономічних розрахунків, створення проектно-конструкторської документації та розв’язування інших задач автомобільного транспорту.
РН4. Відшуковувати необхідну інформацію в науково-технічній літературі, базах даних та інших джерелах; аналізувати та оцінювати цю інформацію.
РН8. Розуміти і застосовувати у професійній діяльності нормативно-правові та законодавчі акти України, міжнародні нормативні документи, Правила технічної експлуатації автомобільного транспорту України, інструкції та рекомендації з експлуатації, ремонту та обслуговування автомобільних транспортних засобів, їх систем та елементів.
АіВ1. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення.
АіВ3. Брати відповідальність на себе, проявляти громадянську свідомість, соціальну активність та участь у житті громадянського суспільства, аналітично мислити, критично розуміти світ.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: 1. Вища математика
2. Нарисна геометрія і графіка
3. Теоретична механіка
4. Опір матеріалів
5. Матеріалознавство
6. Теорія механізмів і машин
Короткий зміст навчальної програми:
У дисципліні “Деталі машин та підіймально-транспортне обладнання” вивчаються теоретичні основи, розрахунки, типові конструкції, загальні питання конструювання деталей машин і складальних одиниць загального призначення та піднімально-транспортного обладнання. Розрахунки деталей виконуються за критеріями роботоздатності для забезпечення надійності і довговічності роботи деталей і машин. При розрахунках і конструюванні деталей машин та обладнання передбачається ознайомлення зі стандартами, питаннями уніфікації деталей і сучасними тенденціями розвитку машин. Мета викладання курсу полягає в тому, щоб дати студентам знання по розрахунку і основах конструювання як деталей загального призначення так і підіймально-транспортного обладнання в цілому.
В результаті вивчення дисципліни, фахівець повинен знати методи, норми та правила розрахунку, проектування деталей машин, що забезпечують раціональні розміри, матеріали, точність, надійність і довговічність механічних систем і агрегатів, вміти вибирати стандартизовані елементи підіймально-транспортного обладнання та компонувати із них необхідні вироби.
Опис: Тема № 1. Вступ до дисципліни " Деталі машин і підіймально-транспортне обладнання ". Механічні передачі. Фрикційні передачі та варіатори.
Тема № 2. Циліндричні зубчасті передачі.
Тема № 3. Конічні зубчасті передачі. Черв’ячні передачі.
Тема № 4. Пасові передачі. Ланцюгові передачі.
Тема № 5. Вали та осі.
Тема № 6. Підшипники кочення. Підшипники ковзання.
Тема № 7. З’єднання деталей машин. Класифікація. Шпонкові з’єднання. Зубчасті (шліцеві) з’єднання.
Тема № 8. Різьбові (болтові) з’єднання.
Тема № 9. Зварні та заклепкові з’єднання.
Тема № 10. Муфти приводів. Класифікація муфт. Глухі муфти.
Тема № 11. Редуктори. Цеховий транспорт і підіймально-транспортне обладнання.
Тема № 12. Гнучкі підіймальні органи (ланцюги та канати). Блоки, поліспасти, зірочки та барабани. Основи конструювання та розрахунку.
Тема № 13. Вантажозахватні пристрої. Гальмівні пристрої. Механізми підйому, повертання та пересування.
Методи та критерії оцінювання: Методи оцінювання результатів поточного контролю
1. Контроль знань на практичних заняттях (опитування, розв’язування задач біля дошки тощо).
2. Контроль виконання завдань самостійної роботи.
3. У разі online занять оцінка знань за поточний контроль проводиться за результатами тестів, які наведені у системі ВНС.
Методи оцінювання результатів підсумкового контролю
1. Письмовий екзамен із трирівневими завданнями теоретичного і практичного спрямування.
2. Проведення усної компоненти за результатами написання екзамену, питання якої ґрунтуються на змісті практичних завдань.
3. У разі online занять величина усної компоненти може зрости до 30 балів.
Критерії оцінювання результатів навчання: Семестрова оцінка 100 балів, з них:
Поточний контроль 30 балів
1. Практичні заняття 10
2. Контрольні роботи 20
Екзаменаційний контроль 70 балів
1. Тестовий контроль 60
2. Усна компонента 10
Разом 100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Григоров О.В., Аніщенко Г.О., Петренко Н.О. Металеві конструкції підйомно-транспортних, будівельних, дорожніх, меліоративних машин. – Харків. НТУ “ХПІ”, 2011. – 516 с.
2. Держаний нормативний акт про охорону праці (НПАОП 0.00-1.01-07) Правила будови і безпечної експлуатації вантажопідіймальних кранів.
3. Заблонський К.І. Деталі машин – Одеса., 1999. –404 с.
4. Іванченко Ф.К. Підйомно-транспортні машини: Підручник.–К.: Вища шк., 1993. – 413с.
5. Курмаз Л.В. Основи конструювання деталей машин. – Харків: Підручник НТУ “ХПІ”, 2010. – 532 с.
6. Малащенко В.О., Стрілець В.М., Новіцький Я.М., Стрілець О.Р. Деталі машин і підійомно-транспортне обладнання. Навч. посібник. – Рівне: НУВГП, 2017. – 347 с.
7. Новіцький Я.М. Електронний навчально-методичний комплекс „Деталі машин і підіймально-транспортне обладнання”. http://vns.lpnu.ua./course/view.phd?id=6401
8. Павлище В.Т. Основи конструювання та розрахунок деталей машин. Львів, Афіша, 2003, - 557 с.
9. Підйомно-транспортні машини: Розрахунки підіймальних і транспортувальних машин. Підручник./ В. С. Бондарєв, О. І. Дубинец, М.П. Колісник та ін..– К. Вища шк.. 2009,734 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Деталі машин і підйомно-транспортне обладнання (курсова робота)
Спеціальність: Автомобільний транспорт
Код дисципліни: 6.274.00.O.030
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Технічна механіка та інженерна графіка
Лектор: Олександр Качур
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у здобувачів освіти компетентностей у відповідності до Стандарту вищої освіти України першого (бакалаврського) рівня вищої освіти галузі знань 27 «Транспорт» спеціальності 274 «Автомобільний транспорт» (Наказ МОН України № 1293 від 22.10.2020 р.):
- загальні компетентності:
ЗК2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК3. Здатність здійснювати безпечну діяльність.
ЗК6. Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології.
ЗК10. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації.
Результати навчання: РН1. Мати концептуальні наукові та практичні знання, необхідні для розв’язання спеціалізованих складних задач автомобільного транспорту, критично осмислювати відповідні теорії, принципи, методи і поняття.
РН3 Застосовувати спеціалізоване програмне забезпечення, інформаційні та інформаційно-комунікаційні технології для дослідження моделей об’єктів і процесів автомобільного транспорту, експлуатаційних властивостей автомобільних транспортних засобів, здійснення інженерних і технікоекономічних розрахунків, створення проектно-конструкторської документації та розв’язування інших задач автомобільного транспорту.
РН4. Відшуковувати необхідну інформацію в науково-технічній літературі, базах даних та інших джерелах; аналізувати та оцінювати цю інформацію.
РН8. Розуміти і застосовувати у професійній діяльності нормативно-правові та законодавчі акти України, міжнародні нормативні документи, Правила технічної експлуатації автомобільного транспорту України, інструкції та рекомендації з експлуатації, ремонту та обслуговування автомобільних транспортних засобів, їх систем та елементів.
АіВ1. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення.
АіВ3. Брати відповідальність на себе, проявляти громадянську свідомість, соціальну активність та участь у житті громадянського суспільства, аналітично мислити, критично розуміти світ.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: 1. Вища математика
2. Нарисна геометрія і графіка
3. Теоретична механіка
4. Опір матеріалів
5. Матеріалознавство
6. Теорія механізмів і машин
Короткий зміст навчальної програми:
У дисципліні “Деталі машин та підіймально-транспортне обладнання” вивчаються теоретичні основи, розрахунки, типові конструкції, загальні питання конструювання деталей машин і складальних одиниць загального призначення та піднімально-транспортного обладнання. Розрахунки деталей виконуються за критеріями роботоздатності для забезпечення надійності і довговічності роботи деталей і машин. При розрахунках і конструюванні деталей машин та обладнання передбачається ознайомлення зі стандартами, питаннями уніфікації деталей і сучасними тенденціями розвитку машин. Мета викладання курсу полягає в тому, щоб дати студентам знання по розрахунку і основах конструювання як деталей загального призначення так і підіймально-транспортного обладнання в цілому.
В результаті вивчення дисципліни, фахівець повинен знати методи, норми та правила розрахунку, проектування деталей машин, що забезпечують раціональні розміри, матеріали, точність, надійність і довговічність механічних систем і агрегатів, вміти вибирати стандартизовані елементи підіймально-транспортного обладнання та компонувати із них необхідні вироби.
Опис: Тема № 1. Вступ до дисципліни " Деталі машин і підіймально-транспортне обладнання ". Механічні передачі. Фрикційні передачі та варіатори.
Тема № 2. Циліндричні зубчасті передачі.
Тема № 3. Конічні зубчасті передачі. Черв’ячні передачі.
Тема № 4. Пасові передачі. Ланцюгові передачі.
Тема № 5. Вали та осі.
Тема № 6. Підшипники кочення. Підшипники ковзання.
Тема № 7. З’єднання деталей машин. Класифікація. Шпонкові з’єднання. Зубчасті (шліцеві) з’єднання.
Тема № 8. Різьбові (болтові) з’єднання.
Тема № 9. Зварні та заклепкові з’єднання.
Тема № 10. Муфти приводів. Класифікація муфт. Глухі муфти.
Тема № 11. Редуктори. Цеховий транспорт і підіймально-транспортне обладнання.
Тема № 12. Гнучкі підіймальні органи (ланцюги та канати). Блоки, поліспасти, зірочки та барабани. Основи конструювання та розрахунку.
Тема № 13. Вантажозахватні пристрої. Гальмівні пристрої. Механізми підйому, повертання та пересування.
Методи та критерії оцінювання: Методи оцінювання результатів поточного контролю
1. Контроль знань на практичних заняттях (опитування, розв’язування задач біля дошки тощо).
2. Контроль виконання завдань самостійної роботи.
3. У разі online занять оцінка знань за поточний контроль проводиться за результатами тестів, які наведені у системі ВНС.
Методи оцінювання результатів підсумкового контролю
1. Письмовий екзамен із трирівневими завданнями теоретичного і практичного спрямування.
2. Проведення усної компоненти за результатами написання екзамену, питання якої ґрунтуються на змісті практичних завдань.
3. У разі online занять величина усної компоненти може зрости до 30 балів.
Критерії оцінювання результатів навчання: Семестрова оцінка 100 балів, з них:
Поточний контроль 30 балів
1. Практичні заняття 10
2. Контрольні роботи 20
Екзаменаційний контроль 70 балів
1. Тестовий контроль 60
2. Усна компонента 10
Разом 100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Григоров О.В., Аніщенко Г.О., Петренко Н.О. Металеві конструкції підйомно-транспортних, будівельних, дорожніх, меліоративних машин. – Харків. НТУ “ХПІ”, 2011. – 516 с.
2. Держаний нормативний акт про охорону праці (НПАОП 0.00-1.01-07) Правила будови і безпечної експлуатації вантажопідіймальних кранів.
3. Заблонський К.І. Деталі машин – Одеса., 1999. –404 с.
4. Іванченко Ф.К. Підйомно-транспортні машини: Підручник.–К.: Вища шк., 1993. – 413с.
5. Курмаз Л.В. Основи конструювання деталей машин. – Харків: Підручник НТУ “ХПІ”, 2010. – 532 с.
6. Малащенко В.О., Стрілець В.М., Новіцький Я.М., Стрілець О.Р. Деталі машин і підійомно-транспортне обладнання. Навч. посібник. – Рівне: НУВГП, 2017. – 347 с.
7. Новіцький Я.М. Електронний навчально-методичний комплекс „Деталі машин і підіймально-транспортне обладнання”. http://vns.lpnu.ua./course/view.phd?id=6401
8. Павлище В.Т. Основи конструювання та розрахунок деталей машин. Львів, Афіша, 2003, - 557 с.
9. Підйомно-транспортні машини: Розрахунки підіймальних і транспортувальних машин. Підручник./ В. С. Бондарєв, О. І. Дубинец, М.П. Колісник та ін..– К. Вища шк.. 2009,734 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).