Підприємства автомобільного транспорту
Спеціальність: Автомобільний транспорт
Код дисципліни: 6.274.00.O.001
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Автомобільний транспорт
Лектор: старший викладач Мастикаш Олександр Леонідович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Завдання навчальної дисципліни відповідно до освітньої програми
Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти програмних компетентностей:
загальні:
ЗК2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК3. Здатність здійснювати безпечну діяльність.
ЗК5. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
ЗК6. Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології.
ЗК9. Здатність працювати автономно.
ЗК11. Здатність виявляти ініціативу та підприємливість.
спеціальні фахові:
ФК1. Здатність використовувати у професійній діяльності знання нормативно-правових, законодавчих актів України, Правил технічної експлуатації автомобільного транспорту України, інструкцій та рекомендацій з експлуатації, ремонту та обслуговування об’єктів автомобільного транспорту та їх систем.
Результати навчання: Результати навчання відповідно до освітньої програми, методи навчання і викладання, методи оцінювання досягнення результатів навчання
У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
1. знати призначення, структуру, функції та класифікації ПАТ за основними ознаками;
2. володіти закономірностям функціонування підприємств автомобільного транспорту;
3. знати перспективи розвитку ПАТ, критерії оцінки новостворених підприємств;
4. володіти знаннями специфіки різноманітних типів ПАТ.
У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання:
РН1 (ЗН4). Мати концептуальні наукові та практичні знання, необхідні для розв’язання спеціалізованих складних задач автомобільного транспорту, критично осмислювати відповідні теорії, принципи, методи і поняття.
АіВ1 - Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення.
АіВ2 - Здатність усвідомлювати потребу навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань.
АіВ3 - Брати відповідальність на себе, проявляти громадянську свідомість, соціальну активність та участь у житті громадянського суспільства, аналітично мислити, критично розуміти світ.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Фізика
Матеріально-технічне забезпечення АТ
Короткий зміст навчальної програми: В матеріалах навчальної дисципліни – в лекціях та методичних вказівках наведена інформація щодо призначення та типажі підприємств автомобільного транспорту (ПАТ), їх класифікації за різними ознаками, структура різних видів та виконання виробничо-технічних баз (ВТБ) автотранспортних підприємств (АТП), сервісних підприємств різних видів, автообслуговуючих підприємств таких як гаражі-стоянки, автозаправні комплекси тощо.
Крім цього в лекційному матеріалі використовуються наглядні схеми виробництв, технологічних процесів, типові проекти ПАТ тощо, з демонстрацією їх за допомогою технічних засобів навчання. Надаються основні вимоги організації робіт і процесів у будівлях, виробничих та допоміжних приміщеннях, територіях підприємств автомобільного транспорту.
Виконання практичних завдань з дисципліни передбачає розгляд загальних технологічних процесів виконання робіт з технічного обслуговування (ТО) і ремонту автомобілів на виробничих базах, їх організацію та інші супутні види робіт на ПАТ.
Опис: Тема 1. Закони України по автотранспорту, проблеми підприємств автомобільного транспорту (ПАТ), стратегії розвитку, класифікації, земельні ділянки, генеральні плани ПАТ
Лекція 1. Законодавчі акти України по автотранспорту, проблеми ПАТ, призначення їх виробнича структура, класифікація, стратегії розвитку
Лекція 2. Земельні ділянки та генеральні плани (ГП) ПАТ, основні показники
Тема 2. Автотранспортні підприємства автомобільного транспорту, основні функції, структура та планувальні рішення. Типові функціональні схеми з організації виробничих процесів.
Лекція 1. Структура і проблеми розвитку виробничо-технічної бази (ВТБ) підприємств. Початкові дані для розрахунків ВТБ
Лекція 2. Компоновка і особливості ВТБ, її планувальні рішення з урахуванням організації виробничих процесів. Матеріально-технічне забезпечення виробництва АТП
Лекція 3. Зони та відділення з обслуговування автотранспортних засобів
Лекція 4. Зони та відділення з ремонту автотранспортних засобів
Тема 3. Підприємства з заводського ремонту автомобілів
Лекція 1. Авторемонтні підприємства, призначення, функції, структура та класифікації
Тема 4. Автосервісні та обслуговувальні підприємства автотранспорту
Лекція 1. Автосервісні підприємства. Загальні поняття, класифікації виробництв на базі станцій технічного обслуговування (СТО). Планувальні рішення виробництв автосервісів
Лекція 2. Особливості дільниць з обслуговування автомобілів.
Спеціалізовані автосервісні підприємства, структура, призначення
Лекція 3. Особливості зон та дільниць з ремонту автомобілів СТО
Лекція 4. Заправні станції та комплекси автомобільного транспорту
Тема 5. Гаражі та стоянки зберігання автомобільного транспорту
Лекція 1. Структура, функції, загальні поняття організації зберігання, класифікації, одноповерхові та багатоповерхові стоянки
Лекція 2. Механізовані гаражі-стоянки зберігання автомобілів, перспективи розвитку
Тема 6. Автовокзали, станції, транспортно-експедиційні підприємства, структура та функції
Лекція 1. Пасажирські автовокзали та вантажні станції, класифікації, особливості виробничих баз
Лекція 2. Транспортно-експедиційні та термінальні підприємства, призначення, функції та структура
Методи та критерії оцінювання: Знання оцінюються в процесі усного опитування під час практичних занять, перевірок контрольних робіт, письмових відповідей на екзаменаційні питання та усної складової.
Контрольні заходи, які проводяться в університеті, визначають відповідність рівня набутих студентами знань, умінь та навичок вимогам нормативних документів щодо вищої освіти й забезпечують своєчасне коригування навчального процесу.
Для оцінювання рівня досягнення результатів навчання з дисципліни «Підприємства автомобільного транспорту» використовуються такі види контролю: вхідний, поточний і підсумковий.
Вхідний контроль проводиться на першому практичному занятті з метою визначення рівня підготовки студентів для вивчення цього курсу. За результатами вхідного контролю розробляються заходи з надання індивідуальної допомоги студентам, коригування навчального процесу.
Поточний контроль проводиться на аудиторних заняття дисципліни (лекції, практичні заняття) з метою перевірки рівня підготовки студентів за визначеною темою (навчальним елементом). Основна мета поточного контролю — забезпечення зворотного зв’язку між викладачем та студентами, управління їх навчальною мотивацією. Інформація, одержана при поточному контролі, використовується як викладачем — для коригування методів і засобів навчання, так і студентами — для планування самостійної роботи. Поточний контроль проводиться у формі усного опитування, захисту практичних завдань та робіт, виступів студентів при обговоренні теоретичних питань тощо. Результати поточного контролю є важливою інформацією для визначення підсумкової оцінки з дисципліни при семестровому контролі.
Вихідний контроль проводиться на останньому практичному занятті з метою визначення рівня засвоєння теоретичного матеріалу, набуття практичних вмінь з дисципліни «Підприємства автомобільного транспорту».
Підсумковий контроль забезпечує оцінювання результатів навчання студентів під час семестрового контролю, який проводиться відповідно до навчального плану у вигляді семестрового екзамену в терміни, встановлені графіком навчального процесу та в обсязі навчального матеріалу, визначеного робочою програмою дисципліни.
Форма проведення семестрового контролю - письмова компонента (тестування) та усна компонента.
Зміст і структура екзаменаційних білетів (контрольних завдань), критерії оцінювання визначаються рішенням кафедри автомобільного транспорту та зазначаються у робочій програмі навчальної дисципліни й доводяться до відома студентів на першому занятті.
Критерії оцінювання результатів навчання: Максимальна оцінка в балах
Поточний контроль (ПК) - 30 Екзаменаційний контроль (ЕК): письмова компонента - 60; усна компонента - 10. Разом за дисципліну -100.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1.Підприємства автомобільного транспорту: Методичні вказівки до виконання практичних завдань та контрольних робіт з дисципліни «Підприємства автомобільного транспорту» для студентів базового напряму підготовки 274 «Автомобільний транспорт» / Укл.: О.Л. Мастикаш – Львів: 2024, 32с.
2.Характеристика виробничо-технічної бази та процесів на підприємствах автомобільного транспорту /Методичні вказівки до виконання практичних завдань з дисципліни «Підприємства автомобільного транспорту» для студентів першого бакалаврського рівня підготовки за спеціальностями: 274 «Автомобільний транспорт»; 275 «Транспортні технології» /Укл.: О.Л. Мастикаш, М.В. Глобчак – Львів: 2023, 32с.
3.Комплект електронного методичного забезпечення навчальної дисципліни: «Підприємства автомобільного транспорту». Сертифікат №01840. Номер та дата реєстрації: Е41-176-51/2017 від 10.03. 2017 р.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).