Неорганічна хімія, частина 2

Спеціальність: Хімічні технології та інженерія
Код дисципліни: 6.161.00.O.013
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Хімії і технології неорганічних речовин
Лектор: доцент Буклів Роксоляна Любомирівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: інтеграція одержаних знань про хімічні елементи та неорганічні сполуки хімічних елементів на єдиній теоретичній основі з врахуванням сучасного наукового рівня.
Завдання: Загальні компетентності: здатність вирішувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми хімічних технологій та інженерії, що передбачає застосування теорій та методів хімічних технологій та інженерії і характеризуються комплексністю та невизначеністю умов.. Фахові компетентності: Здатність використовувати професійно-профільні знання і практичні навички для вирішення конкретних завдань в галузі технологій неорганічних речовин і водоочищення.
Результати навчання: • знати основні факти, концепції, принципи і теорії, що відносяться до хімії, теоретичні основи технологій виробництва неорганічних речовин; • вміти застосувати знання і розуміння з хімії для вирішення якісних і кількісних проблем на хімічному виробництві, оцінювати вплив технологічних чинників на склад кінцевого продукту; • мати уявлення про механізми і принципи хімічних перетворень речовин і перетворення енергії в них.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Фізика. • Вища математика.
Короткий зміст навчальної програми: Висвітлено загальні положення хімії та найважливіші характеристики хімічних елементів. Розглянуто природні ресурси елементів, способи одержання простих речовин та хімічних сполук елементів, їхні фізичні та хімічні властивості, практичне застосування важливих сполук елементів.
Опис: Висвітлено найважливіші теоретичні положення хімії як науки, яка займає центральне місце у системі природничих наук, та її значення у хімічних і нехімічних технологіях, енергетиці, медицині, системах захисту довкілля тощо. Викладено основні поняття, терміни, визначення та закони хімії; питання теорії будови атома та хімічного зв’язку; енергетичні, термодинамічні та кінетичні закономірності перебігу хімічних реакцій та стану рівноваги. Розглянуто властивості розчинів, теорію електролітичної дисоціації речовин, гідроліз солей, окисно-відновні та електрохімічні процеси, корозію металів та захист від неї. Систематизовано дані про комплексні сполуки. Наведено приклади розрахунку важливих показників перебігу хімічних процесів.
Методи та критерії оцінювання: • письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування, контрольні роботи (30%); • підсумковий контроль (70 %, контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (70%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК) - 30 балів Екзаменаційний контроль - 70 балів Разом за дисципліну - 100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. В.Т.Яворський. Основи теоретичної хімії: підручник. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. – 378 с. 2. В.Т.Яворський. Неорганічна хімія: підручник. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. – 278 с. 3. Н.В. Романова. Загальна та неорганічна хімія. – К.: Вид-во “Перун”, 1998. – 480 с. 4. Буклів Р. Л. Неорганічна хімія: Частина 1: практикум / Р. Л. Буклів, О. Г. Курилець, Г. І. Зозуля, А. Б. Гелеш. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2023. – 176 c.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).