Загальна хімічна технологія

Спеціальність: Хімічні технології та інженерія
Код дисципліни: 6.161.00.O.022
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Хімії і технології неорганічних речовин
Лектор: професор Знак Зеновій Орестович
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Засвоєння студентами загальних закономірностей хімічної технології, на яких ґрунтуються хіміко-технологічні процеси і хімічні виробництва, та використати їх в процесі спеціальної підготовки і наступній практичній діяльності.
Завдання: ПР2 Коректно використовувати у професійній діяльності термінологію на основі поняття хімії, хімічних технологій, процесів і обладнання виробництв хімічних речовин та матеріалів на їх основі. ПР9 Забезпечити безпеку персоналу та навколишнього середовища під час професійної діяльності у сфері хімічної інженерії. ПР12 Розуміти принципи права і правові засади професійної діяльності.
Результати навчання: • знати основні закономірності та вплив різних чинників на перебіг хіміко-технологічних процесів (ХТП); принципи побудови та організації хімічного виробництва; типові виробництва хімічної технології; • вміти виконувати технологічні розрахунки ХТП; аналізувати ХТП та існуючі виробництва як хіміко-технологічні системи (ХТС); синтезувати ХТС для реалізації конкретного хімічного виробництва; • мати уявлення про основні напрямки розвитку ХТП і ХТС.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Неорганічна хімія. • Органічна хімія, • Фізична і колоїдна хімія. • Процеси і апаати хімічних виробництв. • Вища математика.
Короткий зміст навчальної програми: Хіміко-технологічні процеси і системи. Основи теорії хімічних процесів і хімічних реакторів. Загальні принципи розроблення хіміко-технологічних систем. Технологія коксу та продуктів нафтоперероблення. Технології основної неорганічної та органічної хімічної продукції. Технологія неметалевих виробів з хімічної та мінеральної сировини. Виробництво та перероблення полімерів і композитів.
Опис: Дисципліна охоплює теоретичні засади, технологічні аспекти та головне апаратурне оформлення для здійснення типових та інноваційних хіміко-технологічних процесів в галузях неорганічних та органічних продуктів, водопідготовлення та енергетичних ресурсів; аналіз структури, принципи та концепції синтезу а також функціонування хіміко-технологічних систем. 1.Основні поняття хімічної технології. Хіміко-технологічні процеси і хіміко-технологічні системи. 2.Основи теорії хімічних процесів. 3.Основи теорії хімічних реакторів. 4.Загальні принципи розроблення хіміко-технологічних систем.
Методи та критерії оцінювання: • письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування (30%); • підсумковий контроль (70 %, контрольний захід, іспит): письмово-усна форма (70%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Виконання та захист лабораторних робіт, виконання та захист розрахунково-графічних робіт, семестровий іспит, який проводять у письмово-усній формі; екзамен перед комісією з фіксацією питань та відповідей на них.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Загальна хімічна технологія: Підручник. 3-є вид. / В.Т. Яворський, Т.В. Перекупко, З.О. Знак, Л.В. Савчук. – Львів: Вид-во Національного університету „Львівська політехніка”, 2014. – 540 с. 2. Теорія процесів виробництв неорганічних речовин /За ред. проф. А.К.Запольського. - Київ: Вища школа, 1992. -399 c. 3. Яворський В.Т. Основи теоретичної хімії: Підручник. 2-е вид. - Львів: Вид-во Львівської політехніки, 2010. – 348 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).