Виробнича практика
Спеціальність: Хімічні технології та інженерія
Код дисципліни: 6.161.11.O.049
Кількість кредитів: 4.50
Кафедра: Хімії і технології неорганічних речовин
Лектор: професор Слюзар Андрій Володимирович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Виробнича практика може відбуватись на промислових підприємствах і підприємствах невиробничої сфери.
Завдання практики на промислових підприємствах: ознайомлення із структурою виробництва на прикладі конкретного підприємства, вивчення конкретного технологічного процесу, зокрема таких питань: технологічна схема, вимоги до основної сировини та готової продукції; основне і допоміжне обладнання, основні правила експлуатації обладнання та техніки безпеки, відходи виробництва та шляхи їх утилізації.
Завданням виробничої практики у науково-дослідних, проектних організаціях чи інших установах невиробничої сфери може бути вияснення наукових чи технологічних проблем, які виникають у процесі їхнього функціонування, ознайомлення з існуючими методами вирішення цих питань, вивчення нормативної документації виконання наукових робіт, оволодіння сучасними методиками експериментальних досліджень тощо.
Результати навчання: Відповідно до вимог ОПП за спеціальністю 161 Хімічні технології та інженерія та кваліфікаційних характеристик фахівця у результаті проходження практики передбачає формування та розвиток у студентів таких компетентностей:
Загальних (ЗК):
ЗК02. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК03. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
Внаслідок проходження практики студент повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати (ПР) навчання :
ПР10. Обговорювати результати професійної діяльності з фахівцями та нефахівцями, аргументувати власну позицію.
Комунікація (КОМ)
КОМ1. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень, власного досвіду та аргументації.
КОМ2. Збір, інтерпретація та застосування даних.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • загальна хімічна технологія;
• процеси і апарати хімічної технології;
• дисципліни спеціалізації
Короткий зміст навчальної програми: Структура основних і допоміжних підрозділів підприємства (організації). Види та характеристики сировини, допоміжних матеріалів та продуктів виробництва (напрямків робіт). Теоретичні основи процесу. Технологічний процес виробництва. Будова, принцип роботи, умови та режими експлуатації основного і допоміжного обладнання. Системи контролю та стандартизації продукції.
Опис: Студенти Університету виконують практику на базах практики. Згідно п. 3 Положення про організацію проведення практики студентів Національного університету «Львівська політехніка» [3] перелік баз практики формують кафедри за результатами аналізу можливостей підприємств, організацій, установ щодо їх придатності до проведення практики. При виборі баз практики для студентів, які навчаються за ОПП, обов’язково враховуються можливості їхнього подальшого працевлаштування. Базами практики для студентів, які навчаються за ОПП, як правило, вибираються підприємства, організації, установи (разом ПОУ), які мають довготривалі науково-практичні зв’язки з відповідними кафедрами університету, підтверджені оформленими договорами про співпрацю, а також ПОУ, які мають підрозділи, що проводять наукові дослідження або виконують проектно-конструкторські роботи, що відповідають спеціальностям (спеціалізаціям), за якими здійснюється підготовка фахівців на кафедрі.
Методи та критерії оцінювання: • підсумковий контроль (100%, диференційований залік): звіт з практики, захист звіту.
Критерії оцінювання результатів навчання: Якість виконання практики 30
Якість оформленого звіту 20
Якість доповіді 20
Відповіді на питання 30
Разом за дисципліну 100
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: технологічний регламент підприємства. Інша довідникова і спеціалізована література залежно від теми індивідуального завдання на практику.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Виробнича практика
Спеціальність: Хімічні технології та інженерія
Код дисципліни: 6.161.11.O.050
Кількість кредитів: 4.50
Кафедра: Хімічна технологія силікатів
Лектор: доцент Семеген Роман Іванович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Загальні компетентності (ЗК):
ЗК2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК3. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
Результати навчання: Програмні результати (ПР):
ПР10. Обговорювати результати професійної діяльності з фахівцями та нефахівцями, аргументувати власну позицію.
Комунікація (КОМ):
КОМ1. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень, власного досвіду та аргументації.
КОМ2. Збір, інтерпретація та застосування даних.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Технологія і обладнання виробництва кераміки.
Технологія і обладнання виробництва скла.
Технологія і обладнання виробництва в'яжучих речовин, частина 1 і 2.
Короткий зміст навчальної програми: Виробнича практика є одним із етапів навчання здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти за спеціальністю 161 “Хімічні технології та інженерія”, передує виконанню ними курсового проєкту і передбачає збір матеріалів для його виконання, а також узагальнення й удосконалення здобутих студентами знань, практичних умінь і навичок, оволодіння професійним досвідом із метою їх підготовки до самостійної трудової діяльності.
Опис: Організаційна структура підприємства, призначення та функції основних і допоміжних цехів. Асортимент продукції і вимоги, які висуваються до неї згідно з чинними стандартами і технічними умовами. Технологічні процеси, призначення, принцип роботи та характеристика основного обладнання. Властивості сировинних матеріалів, їхній взаємозв'язок із принципом роботи, будовою технологічного обладнання та технологічними схемами перероблення сировини. Загальні принципи розрахунку, підбору обладнання для забезпечення відповідних параметрів виробництва силікатних матеріалів різного призначення. Конструктивні особливості, принципи роботи та взаємозв'язок окремих агрегатів із технологією перероблення сировинних матеріалів, їхнім збагаченням, транспортуванням, зберіганням та змішуванням.
Основні принципи оцінювання техніко-економічних показників підприємства та основного технологічного обладнання. Загальні положення техніки безпеки та екологічних аспектів експлуатації агрегатів. Умови безпечної експлуатації обладнання. Екологічні проблеми, що виникають під час роботи обладнання та варіанти їхнього усунення.
Методи та критерії оцінювання: Публічний захист: заслуховування доповіді за результатами практики, відповідей на запитання; оцінювання звіту та презентації.
Критерії оцінювання результатів навчання: Підсумковий контроль: диференційований залік (захист звіту в усній формі).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література:
1. Наказ Міністерства освіти України від 08.04.1993 № 93 (Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міносвіти № 351 (v0351281-94) від 20.12.94) Про затвердження “Положення про проведення практики студентів вищих навчальних закладів України” / https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0035-93
2. Методичні рекомендації зі складання програми практики студентів вищих навчальних закладів Міністерства освіти України від 14.02.96 р. № 31-5/97 / http://sites.znu.edu.ua › Metod_rekom_pro_rozrob_progr_prak.
3. Стандарт забезпечення якості освітньої діяльності та вищої освіти СВО ЛП 02.01. Положення про організацію освітнього процесу, затверджено наказом ректора від 22.01.2019 р. № 26-1-10. / Внутрішні стандарти забезпечення якості освітньої діяльності та вищої освіти. Частина І / за ред. професора Ю. Я. Бобало. – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2019. – С. 75–98.
4. Стандарт забезпечення якості освітньої діяльності та вищої освіти СВО ЛП 02.04. Положення про організацію проведення практики здобувачів вищої освіти Національного університету “Львівська політехніка”, затверджено наказом ректора від 29.09.2022 р. № 462-1-03.
5. Стандарт забезпечення якості освітньої діяльності та вищої освіти СВО ЛП 02.01. Положення про академічну мобільність студентів, аспірантів, докторантів, наукових, науково-педагогічних, педагогічних та інших працівників, затверджено наказом ректора від 22.01.2019 р. № 26-1-10. / Внутрішні стандарти забезпечення якості освітньої діяльності та вищої освіти. Частина І / за ред. професора Ю. Я. Бобало. – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2019. – С. 139–148.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Виробнича практика
Спеціальність: Хімічні технології та інженерія
Код дисципліни: 6.161.12.O.073
Кількість кредитів: 4.50
Кафедра: Органічна хімія
Лектор: Викладачі кафедри органічної хімії.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Під час практики студенти повинні удосконалити і закріпити теоретичні знання отриманні у процесі вивчення спеціальних дисциплін, а також пов’язати їх із реальними потребами конкретного виробництва.
Результати навчання: Ознайомлення із структурою та організацією виробничого процесу, зберіганням вихідної сировини, допоміжних матеріалів та готової продукції, технологічним процесом, організацією контролю технологічного процесу, контролю якості сировини та готової продукції на харчових, парфумерно-косметичних підприємствах або підприємствах з виробництва харчових добавок.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни:
• хімія, технологія та застосування харчових добавок
• процеси та апарати хімічних технологій
• технологія харчових виробництв
• хімія та технологія косметичних засобів.
Короткий зміст навчальної програми: Під час проходження виробничої практики студенти знайомляться із сучасними формами організації та знаряддями праці в галузі майбутньої професії.
Опис: Виробнича практика проводиться у 7-му семестрі і триває 2 тижні. Проводиться з метою знайомства з виробництвом, структурою заводів та організацій за фахом, практичним вивчення різних технологічних процесів та методів контролю якості.
Методи та критерії оцінювання: Письмовий звіт з практики, презентація, усний захист.
Критерії оцінювання результатів навчання: Здається друкований текст звіту з практики.
Підсумковий контроль: усний захист 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Наскрізна програма практики для студентів спеціальності 161 „Хімічна технологія та інженерія” спеціалізаціі 8.161.08
„Хімічні технології харчових добавок та косметичних засобів”
ІУ курсу ОКП „Бакалавр” та ІІ курсу ОКП „Магістр”
/ С.А.Воронов, В.П.Васильєв, Ю.В.Панченко, Ю.Б.Стецишин, Дончак В.А. – Львів, 2018. - 22с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Виробнича практика
Спеціальність: Хімічні технології та інженерія
Код дисципліни: 6.161.12.O.074
Кількість кредитів: 4.50
Кафедра: Технологія органічних продуктів
Лектор: доцент Хлібишин Юрій Ярославович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Виробнича практика може відбуватись на промислових підприємствах і підприємствах невиробничої сфери. Завдання практики на промислових підприємствах: ознайомлення із структурою виробництва на прикладі конкретного підприємства, вивчення конкретного технологічного процесу, зокрема таких питань: технологічна схема, вимоги до основної сировини та готової продукції; основне і допоміжне обладнання, основні правила експлуатації обладнання та техніки безпеки, відходи виробництва та шляхи їх утилізації. Завданням виробничої практики у науково-дослідних, проектних організаціях чи інших установах невиробничої сфери може бути вияснення наукових чи технологічних проблем, які виникають у процесі їхнього функціонування, ознайомлення з існуючими методами вирішення цих питань, вивчення нормативної документації виконання наукових робіт, оволодіння сучасними методиками експериментальних досліджень тощо.
Результати навчання: Відповідно до вимог ОПП за спеціальністю 161 Хімічні технології та інженерія та кваліфікаційних характеристик фахівця у результаті проходження практики передбачає формування та розвиток у студентів таких компетентностей: Загальних (ЗК): ЗК02. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. ЗК03. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. Внаслідок проходження практики студент повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати (ПР) навчання : ПР10. Обговорювати результати професійної діяльності з фахівцями та нефахівцями, аргументувати власну позицію. Комунікація (КОМ) КОМ1. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень, власного досвіду та аргументації. КОМ2. Збір, інтерпретація та застосування даних.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • загальна хімічна технологія;
• процеси і апарати хімічної технології;
• дисципліни спеціалізації.
Короткий зміст навчальної програми: Структура основних і допоміжних підрозділів підприємства (організації). Види та характеристики сировини, допоміжних матеріалів та продуктів виробництва (напрямків робіт). Теоретичні основи процесу. Технологічний процес виробництва. Будова, принцип роботи, умови та режими експлуатації основного і допоміжного обладнання. Системи контролю та стандартизації продукції.
Опис: Студенти Університету виконують практику на базах практики. Згідно п. 3 Положення про організацію проведення практики студентів Національного університету «Львівська політехніка» [3] перелік баз практики формують кафедри за результатами аналізу можливостей підприємств, організацій, установ щодо їх придатності до проведення практики. При виборі баз практики для студентів, які навчаються за ОПП, обов’язково враховуються можливості їхнього подальшого працевлаштування. Базами практики для студентів, які навчаються за ОПП, як правило, вибираються підприємства, організації, установи (разом ПОУ), які мають довготривалі науково-практичні зв’язки з відповідними кафедрами університету, підтверджені оформленими договорами про співпрацю, а також ПОУ, які мають підрозділи, що проводять наукові дослідження або виконують проектно-конструкторські роботи, що відповідають спеціальностям (спеціалізаціям), за якими здійснюється підготовка фахівців на кафедрі.
Методи та критерії оцінювання: • підсумковий контроль (100%, диференційований залік): звіт з практики, захист звіту.
Критерії оцінювання результатів навчання: Якість виконання завдань практики 30 Якість оформленого звіту 20 Якість доповіді 20 Відповіді на питання 30 Разом за дисципліну 100
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Технологічний регламент підприємства. Інша довідникова і спеціалізована література залежно від теми індивідуального завдання на практику.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Виробнича практика
Спеціальність: Хімічні технології та інженерія
Код дисципліни: 6.161.12.O.075
Кількість кредитів: 4.50
Кафедра: Хімічна технологія переробки нафти та газу
Лектор: Топільницький П.І.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: Знати технологічні процеси, конструкцію та роботу типових апаратів установок НПЗ; вміти складати науково обґрунтовані поточні схеми переробки горючих копалин з використанням вивчених сучасних технологічних процесів та здійснювати вибір оптимальної технології процесів; мати уявлення про вплив технологічних процесів переробки горючих копалин на довкілля і напрямки зменшення цього впливу
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Технологія переробки нафти і газу (част. 1), Хімія нафти і газу, Хіммотологія.
Короткий зміст навчальної програми: Основи перегонки та ректифікації, її фізико-хімічні та технологічні параметри, технологічний режим роботи основних апаратів, функції та види зрошення ректифікаційних колон, роль водяної пари та вакууму при перегонці нафтової сировини.
Методи та критерії оцінювання: - підсумковий контроль звіт (100 %, контрольний захід, залік): письмово-усна форма (100 %)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Топільницький П.І., Гринишин О.Б., Мачинський О.Я. Технологія первинної переробки нафти і газу.– Львів: Вид-во НУ «ЛП», 2014.– 468 с. 2. Братичак М.М., Гринишин О.Б. Технологія нафти та газу. – Львів: Вид-во НУ «ЛП», 2013.– 180 с.
Виробнича практика
Спеціальність: Хімічні технології та інженерія
Код дисципліни: 6.161.13.O.102
Кількість кредитів: 4.50
Кафедра: Хімічна інженерія
Лектор: відповідальний за практику
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: • знати організаційну структуру підприємства (організації), призначення та функції основних і допоміжних підрозділів; загальні відомості про властивості сировини і готової продукції, принцип роботи і будову обладнання, технологічні режими і схеми перероблення сировини;
• вміти застосовувати знання і розуміння технології для прийняття загальноінженерних та технічних рішень; оформити звіт з практики.
У разі проходження практики на підприємствах невиробничої сфери:
• знати наукові напрями та існуючі методи вирішення наукових і технологічних питань, сучасні методики експериментальних досліджень, нормативну документацію виконання наукових робіт;
• вміти збирати та аналізувати інформацію про досліджуваний процес, користуватись спеціальною науковою і технічною літературою, здійснити експериментальне дослідження за вибраною методикою, узагальнити та систематизувати одержані дані, оформити звіт з практики
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • загальна хімічна технологія;
• процеси і апарати хімічної технології;
• дисципліни спеціалізації
Короткий зміст навчальної програми: Структура основних і допоміжних підрозділів підприємства (організації). Види та характеристики сировини, допоміжних матеріалів та продуктів виробництва (напрямків робіт). Теоретичні основи процесу. Технологічний процес виробництва. Будова, принцип роботи, умови та режими експлуатації основного і допоміжного обладнання. Системи контролю та стандартизації продукції.
Методи та критерії оцінювання: підсумковий контроль (100%, диференційований залік): звіт з практики, захист звіту
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: технологічний регламент підприємства. Інша довідникова і спеціалізована література залежно від теми індивідуального завдання на практику
Виробнича практика
Спеціальність: Хімічні технології та інженерія
Код дисципліни: 6.161.13.O.103
Кількість кредитів: 4.50
Кафедра: Хімічна технологія переробки пластмас
Лектор: Викладачі кафедри
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Загальні компетентності:
К02. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
К03. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
Результати навчання: Програмні результати проходження практики:
ПР10. Обговорювати результати професійної діяльності з фахівцями
та нефахівцями, аргументувати власну позицію.
Комунікація:
КОМ1. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем,
рішень, власного досвіду та аргументації.
КОМ2. Збір, інтерпретація та застосування даних.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Основи хімії і фізико-хімії полімерів;
Теоретичні основи виробництва і перероблення пластичних мас;
Полімерне матеріалознавство;
Обладнання заводів з виробництва і перероблення пластмас;
Короткий зміст навчальної програми: Виробнича практика студентів – невід’ємна складова частина освітньо-професійної програми підготовки фахівців усіх освітньо-кваліфікаційних рівнів. Вона є важливою та обов’язковою ланкою підготовки висококваліфікованого фахівця до майбутньої роботи, забезпечення його конкурентоспроможності та можливості працевлаштування на вітчизняному та європейському ринках праці.
Виробнича практика студентів проводиться з відривом від теоретичного навчання на базах практики (підприємствах, організаціях, установах), науково-технічне оснащення яких спроможне забезпечити сучасні вимоги до підготовки фахівців відповідного освітньо-кваліфікаційного рівня, а також умови їх подальшого професійного росту та кар’єри.
Тривалість практики, терміни проведення, її обсяг визначаються індивідуальним навчальним планом студента та графіком навчального процесу. Обсяг практики вимірюється у кредитах (тобто практика повинна бути організована, її результати задокументовані так, щоб її можна було оцінити у кредитах).
Виробнича практика передбачає вдосконалення професійно-практичної підготовки студентів, технологію надання їм достатнього обсягу практичних знань, умінь і навичок, відповідно до вимог освітньо-кваліфікаційної характеристики, з використанням матеріально-технічної бази працедавців.
Опис: Інструктаж на кафедрі з охорони праці. Оформлення на завод, інструктаж з техніки безпеки, загальне знайомство з підприємством, оглядові лекції. Ознайомлення з правилами внутрішнього розпорядку підприємства. Ознайомлення з підприємством в цілому і його підрозділами. Загальні відомості про цех переробки пластмас. Опис обладнання (основного й допоміжного), що знаходиться в цеху, його коротка характеристика і компонування. Опис основного технологічного оснащення. Стандартизація, контроль якості сировини, продукції. Економіка, маркетинг. Охорона праці і протипожежна профілактика. Охорона довкілля. Технічна естетика. Безпека життєдіяльності у надзвичайних ситуаціях.
Методи та критерії оцінювання: Публічний захист: заслуховування доповіді за результатами практики, відповідей на запитання; оцінювання звіту та презентації
Критерії оцінювання результатів навчання: Підсумковий контроль: диференційований залік (захист звіту в усній формі).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Програма практики: Методичні вказівки для студентів спеціальності 7.091612“ТПП”/ Укл.: Суберляк О.В., Гриценко О.М., Скорохода В.Й., Гуменецький Т.В., Шаповал Й.М. – Львів: Вид-во НУ«ЛП», 2009. – 40 с.
2. Суберляк О. В., Баштанник П. І. Технологія переробки полімерних та композиційних матеріалів. – Львів.: Растр-7, 2015. – 456 с.
3. Пахаренко В. О., Яковлєва Р. А., Пахаренко А. В. Переробка полімерних композиційних матеріалів: - К.: Воля, 2006. – 552 с.
4. Сівецький В. І. Технології і устаткування для формування виробів з традиційних та інтелектуальних полімерних композиційних матеріалів: конспект лекцій / В. І. Сівецький, О. Є. Колосов, О. Л. Сокольський, І. І. Івіцький. – К.: ВПІ ВПК «Політехніка», 2017. – 120 с.
5. Manas Chanda, Salil K. Roy. Plastics Technology Handbook. - Taylor & Francis Group, 2006. – 896 р.
6. Donald G. Baird, Dimitris I. Collias. Polymer Processing: Principles and Design. - John Wiley & Sons, Inc., Hoboken, New Jersey, 2014. – 416 р.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).