Теорія хімічних процесів органічного синтезу
Спеціальність: Хімічні технології та інженерія
Код дисципліни: 6.161.12.E.064
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Технологія органічних продуктів
Лектор: доцент Мельник Юрій Романович
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: інтегральна компетентність
• Здатність вирішувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми хімічних технологій та інженерії, що передбачає застосування теорій та методів хімічних технологій та інженерії характеризується комплексністю та невизначеністю умов.
загальні компетентності:
• Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
• Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
фахові компетентності:
• Здатність використовувати професійно-профільні знання і практичні навички для вирішення конкретних завдань в галузі технологій основного і тонкого синтезу органічних речовин.
Результати навчання: Коректно використовувати у професійній діяльності термінологію на основі поняття хімії, хімічних технологій, процесів і обладнання виробництв хімічних речовин та матеріалів на їх основі.
Знати і розуміти механізми і кінетику хімічних процесів, ефективно використовувати їх при проектуванні і вдосконаленні технологічних процесів та апаратів хімічної промисловості.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні:
• Органічна хімія, ч.2;
• Фізична хімія, ч.2;
• Колоїдна хімія, ч.1;
• Загальна хімічна технологія;
• Процеси та апарати хімічних технологій ч.2;
Супутні:
• Хімія і технологія органічних речовин;
• Розрахунок процесів органічного синтезу;
• Технологія переробки нафти і газу
Короткий зміст навчальної програми: Розглянуто математичний опис основних типів хімічних реакцій, безрозмірні характеристики матеріального балансу, принципи складання матеріального балансу простих і складних хімічних реакцій, побудови кінетичних моделей хімічних реакцій, математичного опису диференціального та інтегральних ідеальних реакторів, основні поняття гомогенного та гетерогенного каталізу.
Опис: Основи теорії хімічних реакцій. Розрахунок матеріального балансу хімічних реакцій. Безрозмірні характеристики матеріального балансу реакції. Побудова кінетичних моделей хімічних реакцій. Розрахунок ідеальних реакторів. Основні положення каталізу. Гомогенний каталіз. Гетерогенний каталіз
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль проводиться у формі письмового експрес-контролю та розрахунково-графічної роботи.
Семестровий контроль проводиться у формі екзамену.
Критерії оцінювання результатів навчання: • розрахунково-графічна робота (20 б.);
• письмовий експрес-контроль (10 б.);
• контрольний захід (70 б.)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Методичні вказівки для практичних занять з курсу «Теорія хімічних процесів органічного синтезу» для студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 161 Хімічна технологія та інженерія / Укл.: Мельник Ю.Р. Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2022. 40 с.
2. Піх З.Г. Теорія хімічних процесів органічного синтезу. Підручник. — Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка». 2002. —396 с.
3. Pikh Z. Chemical Reaction Engineering. Mathematical description, modeling, optimization. – Lviv. - 2016. 370 p.
4. Мельник С.Р., Мельник Ю.Р., Піх З.Г. Проектування та розрахунок технологічних процесів органічного синтезу. Навчальний посібник. — Львів: Видавництво Національного університету "Львівська політехніка".2006. - 448 с.
5. Піх З.Г. , Мельник Ю.Р., Мельник С.Р., Каталіз в хімії та технології. – Львів, 2016. -286 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).