Теорія хімічних процесів органічного синтезу

Спеціальність: Хімічні технології та інженерія
Код дисципліни: 6.161.12.E.064
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Технологія органічних продуктів
Лектор: доцент Мельник Юрій Романович
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Забезпечення студентам здобуття знань, розумінь і компетентностей щодо стехіометричного аналізу простих і складних хімічних реакцій, побудови кінетичних моделей хімічних реакцій, математичного опису роботи ідеальних реакторів та хімічних реакцій у них, використання математичних моделей хімічних реакцій для вибору оптимальних умов їх проведення.
Завдання: інтегральна компетентність • Здатність вирішувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми хімічних технологій та інженерії, що передбачає застосування теорій та методів хімічних технологій та інженерії характеризується комплексністю та невизначеністю умов. загальні компетентності: • Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. • Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово. фахові компетентності: • Здатність використовувати професійно-профільні знання і практичні навички для вирішення конкретних завдань в галузі технологій основного і тонкого синтезу органічних речовин.
Результати навчання: Коректно використовувати у професійній діяльності термінологію на основі поняття хімії, хімічних технологій, процесів і обладнання виробництв хімічних речовин та матеріалів на їх основі. Знати і розуміти механізми і кінетику хімічних процесів, ефективно використовувати їх при проектуванні і вдосконаленні технологічних процесів та апаратів хімічної промисловості.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні: • Органічна хімія, ч.2; • Фізична хімія, ч.2; • Колоїдна хімія, ч.1; • Загальна хімічна технологія; • Процеси та апарати хімічних технологій ч.2; Супутні: • Хімія і технологія органічних речовин; • Розрахунок процесів органічного синтезу; • Технологія переробки нафти і газу
Короткий зміст навчальної програми: Розглянуто математичний опис основних типів хімічних реакцій, безрозмірні характеристики матеріального балансу, принципи складання матеріального балансу простих і складних хімічних реакцій, побудови кінетичних моделей хімічних реакцій, математичного опису диференціального та інтегральних ідеальних реакторів, основні поняття гомогенного та гетерогенного каталізу.
Опис: Основи теорії хімічних реакцій. Розрахунок матеріального балансу хімічних реакцій. Безрозмірні характеристики матеріального балансу реакції. Побудова кінетичних моделей хімічних реакцій. Розрахунок ідеальних реакторів. Основні положення каталізу. Гомогенний каталіз. Гетерогенний каталіз
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль проводиться у формі письмового експрес-контролю та розрахунково-графічної роботи. Семестровий контроль проводиться у формі екзамену.
Критерії оцінювання результатів навчання: • розрахунково-графічна робота (20 б.); • письмовий експрес-контроль (10 б.); • контрольний захід (70 б.)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів («відмінно») – виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал («добре») – виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів («задовільно») – виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–00 балів («незадовільно») – виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Методичні вказівки для практичних занять з курсу «Теорія хімічних процесів органічного синтезу» для студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 161 Хімічна технологія та інженерія / Укл.: Мельник Ю.Р. Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2022. 40 с. 2. Піх З.Г. Теорія хімічних процесів органічного синтезу. Підручник. — Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка». 2002. —396 с. 3. Pikh Z. Chemical Reaction Engineering. Mathematical description, modeling, optimization. – Lviv. - 2016. 370 p. 4. Мельник С.Р., Мельник Ю.Р., Піх З.Г. Проектування та розрахунок технологічних процесів органічного синтезу. Навчальний посібник. — Львів: Видавництво Національного університету "Львівська політехніка".2006. - 448 с. 5. Піх З.Г. , Мельник Ю.Р., Мельник С.Р., Каталіз в хімії та технології. – Львів, 2016. -286 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).