Автоматизоване проєктування хімічного обладнання, частина 1

Спеціальність: Хімічні технології та інженерія
Код дисципліни: 6.161.13.E.091
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Хімічна інженерія
Лектор: к.т.н., с.н.с., доцент Іващук Олександр Сергійович
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Ознайомлення студентів з сучасними системами автоматизованого проектування (САПР) хімічного обладнання для здійснення хіміко-технологічних процесів, освоєння навиків роботи з програмним забезпеченням Autodesk AutoCAD, проектування на його основі типового обладнання, створення моделей в 2D просторі.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: Інтегральна компетентність (ІНТ): Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми хімічних технологій та інженерії під час професійної діяльності або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій і методів хімії, хімічних технологій та інженерії і характеризуються комплексністю та невизначеністю умов. загальні компетентності: ЗК3. Здатність навчатися, сприймати набуті знання в предмет¬ній області та інтегрувати їх із уже наявними. ЗК4. Здатність планувати та керувати часом. фахові компетентності: ФКС1.1. Здатність використовувати професійно-профільні знання і практичні навички для вирішення конкретних завдань в галузі технологій мономерів та високомолекулярних речовин.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: 1. Знання можливостей сучасного програмного забезпечення автоматизованого проектування хіміко-технологічного обладнання, методів створення комп’ютерних моделей апаратів хімічної технології, етапів 2D моделювання хімічної апаратури у програмному забезпеченні Autodesk AutoCAD. 2. Уміння оформлення створених моделей згідно стандартів ЄСКД.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Нарисна геометрія та графіка Процеси та апарати хімічної технології Автоматизоване проектування хімічного обладнання, частина 2 Інженерний аналіз та підготовка виробництва хімічного обладнання, частина 1 Інженерний аналіз та підготовка виробництва хімічного обладнання, частина 2
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна дозволяє опанувати основи автоматизованого проектування апаратів хімічної технології за допомогою програмного забезпечення Autodesk AutoCAD.
Опис: Вступ. Процес проектування з огляду можливостей його автоматизації. Завдання, класифікація, структура сучасних програмних комплексів САПР. Комп’ютерна графіка у проектній роботі та ефективність її використання. Система проектування Autodesk AutoCAD та її можливості. Системи координат в Autodesk AutoCAD. Інтерфейс користувача та налаштування параметрів рисування. Шари в Autodesk AutoCAD. Створення елементарних об’єктів в Autodesk AutoCAD. Робота з командами графічних примітивів. Створення полі-, мультиліній, сплайнів та їх редагування. Об’єктна прив’язка та об’єктне відстеження в Autodesk AutoCAD. Способи вибору об’єктів в Autodesk AutoCAD: фільтри, групи, змінні для вибраних об’єктів. Редагування об’єктів в Autodesk AutoCAD. Команди редагування об’єктів. Редагування об’єктів засобами вибору. Масиви в Autodesk AutoCAD. Основні правила оброзмірювання об’єктів. Види розмірних позначень. Команди оброзмірювання в Autodesk AutoCAD. Засоби роботи з текстом в Autodesk AutoCAD. Штрихування об’єктів в Autodesk AutoCAD. Типи штриховок та редагування заштрихованих об’єктів. Блоки та атрибути в Autodesk AutoCAD. Динамічні блоки в Autodesk AutoCAD. Ефективне виведення креслень на друк. Налаштування параметрів листа.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль, семестровий контроль, усне опитування, виконання практичних, лабораторних робіт.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль 30 Екзаменаційний контроль 70 Разом за дисципліну 100
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення 1. Атаманюк В.М., Іващук О.С. Методичні вказівки до лабораторної роботи №1 «Побудова креслярського штампу» з дисципліни «Основи автоматизованого проектування обладнання хімічних виробництв», ч.1 для студентів базового напрямку 6.051302 «Хімічна інженерія». – Зареєстровано НМУ НУ «Львівська політехніка» (№ 6141 від 17.03.2015 р.) – Львів. – 2015. – 16 с. 2. Іващук О.С., Атаманюк В.М. Методичні вказівки до лабораторної роботи №2 «Побудова елементарного об’єкту» з дисципліни «Основи автоматизованого проектування обладнання хімічних виробництв», ч.1 для студентів базового напрямку 6.051302 «Хімічна інженерія». – Зареєстровано НМУ НУ «Львівська політехніка» (№ 6257 від 28.04.2015 р.) – Львів. – 2015. – 19 с. 3. Іващук О.С., Атаманюк В.М. Методичні вказівки до лабораторної роботи №3 «Технічне креслення деталі в середовищі графічної системи Autodesk AutoCAD» з дисципліни «Основи автоматизованого проектування обладнання хімічних виробництв», ч.1 для студентів базового напрямку 6.051302 «Хімічна інженерія». – Зареєстровано НМУ НУ «Львівська політехніка» (№ 6258 від 28.04.2015 р.) – Львів. – 2015. – 31 с. 4. Іващук О.С., Атаманюк В.М., Гаврилів Р.І. Методичні вказівки до лабораторної роботи №4 «Виконання складального креслення хімічного апарату з кількох деталей в середовищі графічної системи Autodesk AutoCAD» з дисципліни «Основи автоматизованого проектування обладнання хімічних виробництв», ч.1 для студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти зі спеціальності 161 «Хімічні технології та інженерія». – Зареєстровано НМУ НУ «Львівська політехніка» (№ 6795 від 04.04.2016 р.) – Львів. – 2016. – 60 с. 5. Іващук О.С., Атаманюк В.М. Методичні вказівки до лабораторної роботи №9 «Технічне креслення деталі в середовищі 3D графічної системи Autodesk AutoCAD» з дисципліни «Основи автоматизованого проектування обладнання хімічних виробництв», ч.2 для студентів базового напрямку 6.051302 «Хімічна інженерія». – Зареєстровано НМУ НУ «Львівська політехніка» (№ 6730 від 29.02.2016 р.) – Львів. – 2016. – 31 с. 6. Іващук О.С., Атаманюк В.М., Гаврилів Р.І. Методичні вказівки до лабораторної роботи №10 «Виконання складального креслення з кількох деталей в середовищі 3D графічної системи Autodesk AutoCAD» з дисципліни «Основи автоматизованого проектування обладнання хімічних виробництв», ч.2 для студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти зі спеціальності 161 «Хімічні технології та інженерія». – Зареєстровано НМУ НУ «Львівська політехніка» (№ 7600 від 12.09.2017 р.) – Львів. – 2017. – 47 с. Рекомендована література Базова 1. Інженерна комп’ютерна графіка: навч. посіб. / Р. А. Шмиг, В. М. Боярчук, І. М. Добрянський, В. М. Барабаш ; за заг. ред. Р. А. Шмига. – Львів: Український бестселер, 2012. – 600 с. 2. Михайленко В.Є., Ванін В.В., Ковальов С.М. Інженерна та комп'ютерна графіка: Підручник / За ред. В.Є. Михайленка. - К.: Каравела, 2010. – 360 с. Допоміжна 1. Методичні вказівки і контрольні завдання до виконання вправ з Autodesk AutoCAD для студентів усіх форм навчання / Укл.: О.В. Бабков. – К.:НТУ, 2004. – 33 с. 2. Ванін В.В., Бліок А.В., Гнітецька Г.О. Оформлення конструкторської документації: Навч. посіб. – К.: Каравела, 2003. – 160 с. 3. «Iнженерна графіка з елементами будівельного креслення» Навчальний посібник для студентів напряму підготовки 6.060101 «Будівництво» / Т.С. Савельєва, О.C.Жовтяк, О.В. Федоскiна, Г.С.Тен – Д.: НГУ, 2014. – 103 с. 4. Антонович Є. А. Креслення: навчальний посібник / Є. А. Антонович, Я.В. Василишин, В.А. Шпільчак; за редакцією професора Є. А. Антоновича. – Львів: Світ, 2006. – 512 с.: іл.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).