Організація туризму (Основи туризмознавства)

Спеціальність: Туризм
Код дисципліни: 6.242.00.O.001
Кількість кредитів: 8.00
Кафедра: Туризм
Лектор: К.г.н., доц. Теодорович Л.В.
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування необхідних знань з організації туристичних подорожей для фахівців у сфері туризму.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: загальних: Здатність до критичного мислення, аналізу і синтезу. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. фахових: - Здатність аналізувати рекреаційно-туристичний потенціал територій. - Здатність аналізувати діяльність суб?єктів індустрії туризму на всіх рівнях управління. - Розуміння процесів організації туристичних подорожей і комплексного туристичного обслуговування (готельного, ресторанного, транспортного, екскурсійного, рекреаційного).
Результати навчання: Програмні результати: - Знати, розуміти і вміти використовувати на практиці базові поняття з теорії туризму, організації туристичного процесу та туристичної діяльності суб'єктів ринку туристичних послуг, а також світоглядних та суміжних наук. - Знати і розуміти основні форми і види туризму, їх поділ. Комунікація: - Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною мовами (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською). Автономія і відповідальність: - Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення; - Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Історія туризму; Організація готельного господарства; Організація ресторанного господарства; Туроперейтинг.
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна належить до обов’язкових навчальних дисциплін циклу професійної підготвки спеціальності. Вона формує у студентів розуміння туризму як галузі економіки та суспільного явища; ознайомлює з правовим забезпечення і державним регулювання туристичної діяльності, а також закладає базові знання про агентсько-операторську діяльність та технологічний процес комплектування туристичного продукту та методику розробку турів.
Опис: Предмет, мета, завдання і зміст дисципліни. Основні поняття та терміни. Туризм як суспільне явище і як галузь економіки. Динаміка розвитку туризму. Функції туризму. Туристичні регіони світу. Умови та фактори, що впливають на розвиток туризму. 3 Основні види та форми туризму Вплив туризму на довкілля. Сталий туризм. Екотуризм як зрівноважений вид туризму. Туристичний і рекреаційний потенціал території. Туристичні ресурси. 3 Правове забезпечення і державне регулювання туристичної діяльності. ЮНВТО – міжнародна організація. Що сприяє розвитку туризму. 3 Туристична індустрія. Туристична інфраструктура. Заклади розміщування Організація послуг харчування. Ресторанне господарство, його роль в розвитку туризму. Транспортні послуги в туризмі. Туристичний продукт як комплекс туристичних послуг. Організатори туризму. Поняття «туроператор», «турагент». Види туроператорів та їхні функції. Норматично-правові основи діяльності туристичних підприємств. Технологія організації туристичної подорожі. Документальне забезпечення процесу створення та реалізації туристичного продукт. Договірні відносини в туризмі. Туристичні формальності Безпека в туризмі.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: перевірка лабораторних та практичних робіт, тести до тем, усне опитування. Підсумковий контроль - екзамен (письмова та усна компоненти)
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання навчальних досягнень здобувача освіти здійснюють за 100-бальною шкалою оцінювання, встановленої в Університеті: Поточний контроль – 40 % Підсумковий контроль – 60%
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Гайдук А. Формування туристичної ринкової інфраструктури як фактор підвищення ефективності функціонування ринку туристичних послуг // Регіональна економіка. - 1999. - №2. - С.172-178. 2. Головашенко О.В. Соціальні функції та види туризму в перехідному суспільстві // Нова Парадигма: альманах наукових праць. – Запоріжжя: Просвіта, 2000. – Вип.18. – С.23-27. 3. Мальська М. П. Основи туристичного бізнесу: Навч. посібн. / Мальська М. П., Худо В. В., Цибух В. І. - К. : Центр навчальної літератури, 2004. – 272 с. 4. Мальська М. П., Худо В. В. Туристичний бізнес: теорія та практика. Навч. пос. / М. П.Мальська, В. В. Худо– К.: Центр учбової літератури, 2007. – 424 с. 5. Міжнародний туризм і сфера послуг: підручник / М.П.Мальська, Н.В.Антонюк, Н.М.Ганич.– К.: Знання, 2008.– 661с 6. Менеджмент туристичної індустрії: Навч. посібн. / За ред. проф. І.М. Школи. – Чернівці: ЧТЕІ КНТЕУ, 2003. – 662 с. 7. Мініч І.М. Соціальні чинники і функції інфраструктури туризму: соціологічний аналіз: автореф. дис. к.с.н./ І.М. Мініч. – К.: Інститут соціології НАН України, 2002. – 16 с. 8. Миронов Ю.Б. Маркетинг в туризмі: Опорний конспект лекцій. / Ю.Б.Миронов Дрогобич: ДДПУ ім. І. Франка, 2005. 9. Нечаюк Л.І., Телеш Н.О. Готельно-ресторанний бізнес: менеджмент: Навч. посібник./ Л.І.Нечаюк, Н.О.Телеш – К.: Центр навчальної літератури, 2003. – 348 с. 10. Організація туризму: навч. посібн. / за заг. ред. В.Я. Брича. – Тернопіль: ТНЕУ, 2014. – 448 с. 11. Пуцентейло П.Р. Економіка і організація туристично-готельного підприємництва Навчальний посібник / П.Р. Пуцентейло – К.: Центр учбової літератури, 2007. – 344 с. 12. Сокол Т. Г. Організація туристичної діяльності в Україні: Навч. посіб./ Сокол Т. Г. – К.: Рокор, 2001. – 200 с. 13. Сокол Т. Г. Основи туризмознавства: Навч. посіб./ Т. Г. Сокол– К.: РедЛайн, 1999. – 77 с. 14. Чорненька Н. Організація туристичної індустрії: Навч. посібник / Н. Чорненька – К.: Атіка, 2006. – 264 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).