Організація туризму (Основи туризмознавства)
Спеціальність: Туризм
Код дисципліни: 6.242.00.O.001
Кількість кредитів: 8.00
Кафедра: Туризм
Лектор: К.г.н., доц. Теодорович Л.В.
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
загальних:
Здатність до критичного мислення, аналізу і синтезу.
Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
фахових:
- Здатність аналізувати рекреаційно-туристичний потенціал територій.
- Здатність аналізувати діяльність суб?єктів індустрії туризму на всіх рівнях управління.
- Розуміння процесів організації туристичних подорожей і комплексного туристичного обслуговування (готельного, ресторанного, транспортного, екскурсійного, рекреаційного).
Результати навчання: Програмні результати:
- Знати, розуміти і вміти використовувати на практиці базові поняття з теорії туризму, організації туристичного процесу та туристичної діяльності суб'єктів ринку туристичних послуг, а також світоглядних та суміжних наук.
- Знати і розуміти основні форми і види туризму, їх поділ.
Комунікація:
- Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною мовами (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською).
Автономія і відповідальність:
- Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення;
- Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Історія туризму; Організація готельного господарства; Організація ресторанного господарства; Туроперейтинг.
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна належить до обов’язкових навчальних дисциплін циклу професійної підготвки спеціальності. Вона формує у студентів розуміння туризму як галузі економіки та суспільного явища; ознайомлює з правовим забезпечення і державним регулювання туристичної діяльності, а також закладає базові знання про агентсько-операторську діяльність та технологічний процес комплектування туристичного продукту та методику розробку турів.
Опис: Предмет, мета, завдання і зміст дисципліни. Основні поняття та терміни.
Туризм як суспільне явище і як галузь економіки. Динаміка розвитку
туризму. Функції туризму. Туристичні регіони світу.
Умови та фактори, що впливають на розвиток туризму. 3
Основні види та форми туризму
Вплив туризму на довкілля. Сталий туризм. Екотуризм як зрівноважений
вид туризму.
Туристичний і рекреаційний потенціал території. Туристичні ресурси. 3
Правове забезпечення і державне регулювання туристичної діяльності.
ЮНВТО – міжнародна організація. Що сприяє розвитку туризму. 3
Туристична індустрія. Туристична інфраструктура. Заклади
розміщування
Організація послуг харчування. Ресторанне господарство, його роль в
розвитку туризму.
Транспортні послуги в туризмі.
Туристичний продукт як комплекс туристичних послуг.
Організатори туризму. Поняття «туроператор», «турагент». Види
туроператорів та їхні функції.
Норматично-правові основи діяльності туристичних підприємств.
Технологія організації туристичної подорожі.
Документальне забезпечення процесу створення та реалізації туристичного
продукт. Договірні відносини в туризмі. Туристичні формальності
Безпека в туризмі.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: перевірка лабораторних та практичних робіт, тести до тем, усне опитування.
Підсумковий контроль - екзамен (письмова та усна компоненти)
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання навчальних досягнень здобувача освіти здійснюють за 100-бальною шкалою оцінювання, встановленої в Університеті:
Поточний контроль – 40 %
Підсумковий контроль – 60%
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Гайдук А. Формування туристичної ринкової інфраструктури як фактор
підвищення ефективності функціонування ринку туристичних послуг // Регіональна
економіка. - 1999. - №2. - С.172-178.
2. Головашенко О.В. Соціальні функції та види туризму в перехідному суспільстві //
Нова Парадигма: альманах наукових праць. – Запоріжжя: Просвіта, 2000. – Вип.18. – С.23-27.
3. Мальська М. П. Основи туристичного бізнесу: Навч. посібн. / Мальська М. П., Худо
В. В., Цибух В. І. - К. : Центр навчальної літератури, 2004. – 272 с.
4. Мальська М. П., Худо В. В. Туристичний бізнес: теорія та практика. Навч. пос. / М.
П.Мальська, В. В. Худо– К.: Центр учбової літератури, 2007. – 424 с.
5. Міжнародний туризм і сфера послуг: підручник / М.П.Мальська, Н.В.Антонюк,
Н.М.Ганич.– К.: Знання, 2008.– 661с
6. Менеджмент туристичної індустрії: Навч. посібн. / За ред. проф. І.М. Школи. –
Чернівці: ЧТЕІ КНТЕУ, 2003. – 662 с.
7. Мініч І.М. Соціальні чинники і функції інфраструктури туризму: соціологічний
аналіз: автореф. дис. к.с.н./ І.М. Мініч. – К.: Інститут соціології НАН України, 2002. – 16 с.
8. Миронов Ю.Б. Маркетинг в туризмі: Опорний конспект лекцій. / Ю.Б.Миронов
Дрогобич: ДДПУ ім. І. Франка, 2005.
9. Нечаюк Л.І., Телеш Н.О. Готельно-ресторанний бізнес: менеджмент: Навч.
посібник./ Л.І.Нечаюк, Н.О.Телеш – К.: Центр навчальної літератури, 2003. – 348 с.
10. Організація туризму: навч. посібн. / за заг. ред. В.Я. Брича. – Тернопіль: ТНЕУ,
2014. – 448 с.
11. Пуцентейло П.Р. Економіка і організація туристично-готельного підприємництва
Навчальний посібник / П.Р. Пуцентейло – К.: Центр учбової літератури, 2007. – 344 с.
12. Сокол Т. Г. Організація туристичної діяльності в Україні: Навч. посіб./ Сокол Т. Г.
– К.: Рокор, 2001. – 200 с.
13. Сокол Т. Г. Основи туризмознавства: Навч. посіб./ Т. Г. Сокол– К.: РедЛайн, 1999.
– 77 с.
14. Чорненька Н. Організація туристичної індустрії: Навч. посібник / Н. Чорненька –
К.: Атіка, 2006. – 264 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).