Планування діяльності організацій турбізнесу

Спеціальність: Туризм
Код дисципліни: 6.242.00.O.038
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Туризм
Лектор: Стадницька Юлія Юріївна, к.е.н., старший викладач кафедри туризму
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: оволодіння студентами теоретичних знань і практичних навиків у проведенні планових розрахунків і обґрунтуванні параметрів розвитку туристичних підприємств і організацій в умовах функціонування ринкових відносин та формування у студентів системи знань з методології розроблення перспективних і поточних планів у діяльності підприємства та контролю їх виконання.
Завдання: Основними завданнями дисципліни «Планування діяльності організації турбізнесу» полягає у тому, щоб студенти навчилися складати і обґрунтовувати плани розвитку туристичних організацій і їх внутрішніх підрозділів, засвоїли методологію планових розрахунків, зокрема, при плануванні виробництва і збуту продукції, ресурсного забезпечення, зведених результатів підприємницької діяльності; опанування форм, методів і процесу планування і контролю; вивчення структури і технології розроблення типових планів щодо економічного і соціального розвитку підприємства, складу показників і методики їх розрахунку, оптимізації виробничої програми. Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: Здатність комплексно розв’язувати складні професійні задачі та практичні проблеми у сфері туризму і рекреації як в процесі навчання, так і в процесі роботи, що передбачає застосування теорій і методів системи наук, які формують туризмознавство, і характеризуються комплексністю та невизначеністю умов. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. Здатність планувати та управляти часом. фахові компетентності: 3датність застосовувати знання у практичних ситуаціях. Здатність аналізувати діяльність суб?єктів індустрії туризму на всіх рівнях управління. Розуміння принципів, процесів і технологій організації роботи суб?єкта туристичної індустрії та її підсистем.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: Розуміти принципи, процеси і технології організації роботи суб?єкта туристичного бізнесу та окремих його підсистем (адміністративно-управлінська, соціально-психологічна, економічна, техніко-технологічна). Управляти своїм навчанням з метою самореалізації в професійній туристичній сфері. Приймати обґрунтовані рішення та нести відповідальність за результати своєї професійної діяльності. Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною мовами (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською). Володіння достатніми знаннями різних теорій в галузі комунікацій, що дасть можливість організації комунікаційної взаємодії за допомогою сучасних комунікаційних технологій. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни Статистика в туризмі Економіка підприємств туристичної галузі Менеджмент в туризмі Супутні і наступні навчальні дисципліни Інвестиції в туризмі Маркетинг та рекламно-інформаційна діяльність в туризмі Аналіз і облік діяльності туристичних підприємств
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Планування діяльності організацій турбізнесу» ознайомлює студентів з процесом планування діяльності підприємства. Завдання дисципліни: опанування форм, методів і процесу планування і контролю; вивчення структури і технології розроблення типових планів щодо економічного і соціального розвитку підприємства, складу показників і методики їх розрахунку, оптимізації виробничої програми. Важливість курсу визначається сучасними умовами розвитку світового господарства й необхідністю інтеграції України в світове господарство. Основна увага приділяється опануванню форм, методів і процесу планування і контролю; вивченню структури і технології розроблення типових планів економічного і соціального розвитку підприємства, складу показників і методики їх розрахунку, оптимізації виробничої програми.
Опис: ТЕМА1. МЕТОДОЛОГІЯ ПЛАНУВАННЯ НА ПІДПРИЄМСТВІ 1. Сутність планування 2. Принципи, методи планування та види планів. 3. Типи планування 4. Інформаційна та нормативна база планування ТЕМА 2. БІЗНЕС-ПЛАНУВАННЯ 1. Сутність бізнес-планування 2. Технологія розробки бізнес-плану ТЕМА 3. ПЛАНУВАННЯ ВИРОБНИЧОЇ ПРОГРАМИ 1. Зміст і порядок розроблення плану виробництва 2. Планування виробничої програми в натуральному виражені 3. Планування виробничої програми в вартісному виражені 4. Виробнича програма туристичного оператора: сутність і структура 5. Принципи та етапи розробки виробничої програми туроператора 6.Планування експлуатаційної діяльності та експлуатаційної програми готелю 7. Планування товарообороту та виробничої програми ресторану. ТЕМА 4. МАРКЕТИНГОВІ ДОСЛІДЖЕННЯ, ПЛАНУВАННЯ ЗБУТУ І КОНТРОЛЮ ПРОДУКЦІЇ 1. Цілі й завдання планування збуту 2. Маркетингові дослідження 3. Планування збуту і контроль продукції ТЕМА 5. ПЕРСОНАЛ І ОПЛАТА ПРАЦІ 1. Порядок планування персоналу та оплати праці 2. Планування продуктивності праці 3. Планування чисельності персоналу 4. Планування оплати праці ТЕМА 6. ПЛАНУВАННЯ ЦІНИ ТУРИСТИЧНОГО ПІДПРИЄМСТВА 1. Ціна туристичного продукту 2. Політика цін на туристичні послуги 3. Структура ціни на туристичний продукт 4. Методи ціноутворення в туристичних фірмах 5. Практичні аспекти формування цін на комплексне обслуговування 6. Особливості формування цін на продукцію та послуги підприємств готельного та ресторанного господарства.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань студентів з навчальної дисципліни здійснюється на основі результатів поточного та підсумкового контролів. Поточний контроль (40%) здійснюється під час проведення занять: виконання практичних робіт; захист звітів з лабораторних робіт; усне та фронтальне опитування. Підсумковий контроль (60%) здійснюється під час проведення екзамену: письмова компонента (50%); усна компонента (10%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Підсумкове оцінювання знань студентів здійснюється за сумарною кількістю отриманих балів за результатами поточного контролю (ПК) та екзамену (ЕК). Розподіл присвоюваних студентам балів за виконання окремих видів робіт чи завдань наведено в таблицях Поточний контроль: Виконання та захист практичних робіт-20 балів Виконання та захист лабораторних робіт - 20 балів Разом за поточний контроль - 40 балів Екзаменаційний контроль: Письмова компонента- 50 балів; Усна компонента - 10 балів Разом за екзаменаційний контроль-100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Мальська М.П. Планування туристичної діяльності / Мальська М. П., Бордун О. Ю. – К. Знання, 2010. – 310 С. 2. Петрович Й.М. Економіка виробничого підприємництва / Й.М. Петрович: [навч. посіб.]. -Львів: Оксарт, 2010. 3. Семенов, Г. А. Фінансове планування і управління на підприємствах [Текст]: навч посібник / Г. А. Семенов, В. 4. Бугай, А. Г. Семенов, А. В. Бугай. – К. : Центр учбової літератури, 2007. – 432 с. 5. Тарасюк, Л. І. Планування діяльності підприємства [Текст]: навч. посіб. / Г. М. Тарасюк, Л. І. Шваб. – К. : Каравела, 2005. – 312 с. 6. Тарасюк Г. М. Планування діяльності підприємства [Текст]: практикум. навч.посіб. / Г. М. Тарасюк. – К. : Кондор, 2004. – 266 с. 7. Швайка Л.А. Планування діяльності підприємства [Текст]: навч посібник / Л. А. Швайка. – Львів: "Магнолія плюс", 2004. – 268 с. 8. Бізнес-планування підприємницької діяльності : навч. посіб. / З. С. Варналій, Т. Г. Васильців, Р. Л. Лупак, Р. Р. Білик. Чернівці: Технодрук, 2019. 264 с. 9. Юрко І. В. Бізнес-планування в готельно-ресторанному господарстві : навчально-методичний посібник для самостійного вивчення навчальної дисципліни студентами спеціальності 241 Готельно-ресторанна справа освітня програма «Готельно-ресторанна справа» ступеня бакалавра / І. В. Юрко, О. М. Михайленко. – Полтава : ПУЕТ, 2019. – 123 с. 10. Древаль О.Ю. Планування діяльності підприємства: Конспект лекцій / О.Ю. Древаль. – Суми: Вид-во СумДУ, 2008. – 146 с. 11. Іванова В.В. Планування діяльності підприємства: Навч. Посібник. – К.: Центр навчальної літератури, 2006. – 472 с 12. Планування і контроль на підприємстві: навч. посіб. [Електронний ресурс] / [О. Ф. Михайленко, Н. М. Євдокимова, Ю. М. Лозовик та ін.] ; за заг. ред. О. Ф. Михайленко. — К. : КНЕУ, 2014. — 459 с. 13. Басюк Т.П., Керанчук Т.Л. Економіка готельно-ресторанного бізнесу. Навчальний посібник / Басюк Т.П., Керанчук Т.Л.-К.:НУХТ, 2018.-360с. 14. Дядечко Л.П. Економіка туристичного бізнесу К.: Центр учбової літератури, 2007. - 224 с. 15. Филипенко, О. М. Планування і контроль на підприємстві [Текст] : навч. посібник / О. М. Филипенко, В. А. Гросул. – Харків : ХДУХТ, 2011. – 326 с. 9. ІНФОРМАЦІЙНІ РЕСУРСИ 1. http://www.nbuv.gov.ua - Бібліотека ім. В. І. Вернадського 2. http://lib.meta.ua - Електронна бібліотека 3. http://www.lib.ua-ru.net - Студентська електронна бібліотека http://zakon3.rada.gov.ua - законодавчі акти України 4. http://www.ukrstat.gov.ua Державна служба статистики України
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).