Географія туризму та туристичне країнознавство

Спеціальність: Туризм
Код дисципліни: 6.242.00.O.010
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Туризм
Лектор: Дністрянська Н. І.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Вивчення концепцій розвитку світового туристичного ринку, формування уявлень про територіальні особливості розвитку міжнародного туризму. Забезпечення майбутніх спеціалістів в галузі туризму знаннями про особливості організації та умови розвитку туризму в різних регіонах і країнах світу. Навчити оцінювати туристичну діяльність крізь призму простору та на основі цього оптимізовувати територіальну організацію сфери туризму.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: ЗК 6. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. ЗК 9. Вміння виявляти, ставити і вирішувати проблеми. фахових компетентності: ФК3. Здатність аналізувати рекреаційно-туристичний потенціал територій. ФК5. Розуміння сучасних тенденцій і регіональних пріоритетів розвитку туризму в цілому та окремих його форм і видів. ФК 14. Здатність працювати у міжнародному середовищі на основі позитивного ставлення до несхожості до інших культур, поваги до різноманітності та мультикультурності, розуміння місцевих і професійних традицій інших країн, розпізнавання міжкультурних проблем у професійній практиці.
Результати навчання: Систематизація інформації про особливості організації та умови розвитку туризму в різних регіонах і країнах світу, їхня оцінка та вивчення в рамках підготовки фахівців в галузі туризмознавства, вміння використовувати світовий досвід організації туристичної діяльності, здатність вирішувати спеціалізовані завдання в галузі міжнародного туризму.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: «Організація туризму (Основи туризмознавства)», «Рекреаційні комплекси світу», «Екологія», «Історія туризму».
Короткий зміст навчальної програми: Теоретичні основи географії туризму. Географія видів туризму в світі. Туристична регіоналізація сучасного світу. Туристично-ресурсний потенціал держав світу. Туристична інфраструктура в державах світу. Небезпечні для туристів держави та регіони світу.
Опис: Тема 1. Туризм як суспільне явище та об'єкт географічних досліджень. Тема 2. Туристично-рекреаційне районування світу. Туристичний регіон як основний елемент географії туризму. Тема 3. Туристично-країнознавча характеристика держав Європейського макрорегіону. Тема 4. Туристично-країнознавча характеристика держав Азіатсько-Тихоокеанського макрорегіону. Тема 5. Туристично-країнознавча характеристика держав Американського макрорегіону. Тема 6. Туристично-країнознавча характеристика держав Африканського та Близькосхідного макрорегіонів. Тема 7. Географія та країни лідери екологічного туризму. Тема 8. Географія та країни лідери культурно-пізнавального туризму. Тема 9. Географія та країни лідери активного туризму. Тема 10. Географія та країни лідери подієвого та дозвільного туризму
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (40%) – практичні заняття, усне опитування. Підсумковий контроль (60%) – екзамен.
Критерії оцінювання результатів навчання: Практичні заняття: Максимальна кількість балів за кожну практичну роботу № 1-10 – 2 бали; Лабораторні роботи: Максимальна кількість балів за кожен звіт з лабораторної роботи № 1-5 – 4 бали;
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Вишневська О.О., Парфіненко А.Ю., Сідоров В.І. Туристичне країнознавство: підручник. Х.: ХНУ ім.В.Н.Каразіна, 2011. 594с. 2. Гурова Д.Д. Туристське країнознавство: навч. посібник. Запоріжжя, ЛІПС, 2009. 303с. 3. Кузик С.П. Географія туризму : навчальний посібник. К.: Знання, 2011. 271с. 4. Любіцева О. О. Ринок туристичних послуг (геопросторові аспекти). К.:Альтерпрес, 2002. 436 с. 5. Масляк П.О. Рекреаційна географія. К.: Знання, 2008. 343 с. 6. Рутинський М.Й. Географія туризму України. К.: Центр навчальної літератури, 2004. 160 с. 7. Стафійчук В.І., Малиновська О.Ю. Туристичне країнознавство. Херсон: ОЛДІ-ПЛЮС, 2016. 808 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).