Навчальна практика "Екскурсійна"

Спеціальність: Туризм
Код дисципліни: 6.242.00.O.025
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Туризм
Лектор: Костючко В. М.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета навчальної практики «Екскурсійна»: розкриття суті екскурсійної справи, визначення усіх аспектів підготовки екскурсій, визначення особливостей проведення різних видів екскурсій; розкриття диференційованого підходу до екскурсійного обслуговування, посилення та закріплення навиків проведення екскурсій, засвоєння принципів командної роботи задля спільного результату.
Завдання: - Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. - Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово. - Навички міжособистісної взаємодії. - Здатність планувати та управляти часом. - 3датність застосовувати знання у практичних ситуаціях. - Розуміння процесів організації туристичних подорожей і комплексного туристичного обслуговування (готельного, ресторанного, транспортного, екскурсійного, рекреаційного). - Здатність розробляти, просувати, реалізовувати та організовувати споживання туристичного продукту.
Результати навчання: - Застосовувати у практичній діяльності принципи і методи організації та технології обслуговування туристів. - Володіти державною та іноземною (ними) мовою (мовами) на рівні, достатньому для здійснення професійної діяльності. - Застосовувати навички продуктивного спілкування зі споживачами туристичних послуг.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Географія туризму та туристичне країнознавство, Краєзнавство,Організація туризму (Основи туризмознавства), Організація туристичних подорожей та екскурсійної діяльності
Короткий зміст навчальної програми: Ознайомлення з метою і завданнями практики. Вивчення досвіду проведення екскурсій професійними екскурсоводами. Детальний аналіз прослуханих екскурсій на маршруті. Проведення самостійної попередньо підготовленої екскурсії. Підготовка звітної документації за результатами практики.
Опис: Ознайомлення з метою та завданнями практики; інструктаж з техніки безпеки та правил поводження під час польового етапу практики. Участь в тематичних екскурсіях під час польового (виїзного) етапу практики, зокрема екскурсійна програма за визначеним маршрутом. Опрацювання прослуханих екскурсій та самостійний аналіз екскурсій за затвердженим маршрутом, складання характеристик екскурсій. Збір і вивчення матеріалів за темою індивідуального завдання за маршрутом та по Львову. Опрацювання зібраних матеріалів, їх систематизація і узагальнення; підготовка звітної документації за результатами практики – написання звіту, формування ілюстративно-графічних матеріалів (картографічних матеріалів, презентації, фотозвіту тощо).
Методи та критерії оцінювання: Підсумковий контроль — диференційований залік (захист практики)
Критерії оцінювання результатів навчання: Після закінчення практики студенти звітують про виконання її програми та індивідуального завдання. Письмовий звіт подається на рецензування керівнику практики від кафедри. Студенти захищають звіт перед комісією, призначеною завідувачем кафедри упродовж перших двох тижнів навчальних занять після завершення практики. До складу комісії входять 3 особи: керівник практики – від університету, а також викладачі дисциплін фахової підготовки. Формою контролю результатів захисту звіту з практики є диференційований залік. Оцінка за практику вноситься в бланк «Завдання та результати проведення практики», залікову відомість і в залікову книжку студента та засвідчується підписами членів комісії. Студент, який не виконав програми практики без поважних причин або отримав оцінку «незадовільно» за результатами захисту звіту з практики, відраховується з університету за невиконання навчального плану. Результати проходження практики студентами обговорюють на засіданні кафедри, а узагальнені результати практичної підготовки студентів розглядають на Вчених радах інститутів не менше одного разу упродовж навчального року. Упродовж місяця навчальних занять після закінчення практики кафедра подає затверджений на її засіданні звіт про проведення практики у ВПЗВ.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Бабарицька В. Екскурсознавство і музеєзнавство: Навч. посіб. / В. Бабарицька, А. Короткова, О. Малиновська. – К.: Альтерпрес, 2007. – 464 с. 2. Галасюк С. С. Організація туристичних подорожей та екскурсійної діяльності. Навч. посіб. / С. С. Галасюк, С. Г. Нездоймінов. – К.: «Центр учбової літератури», 2013. – 178 с. 3. Методичні вказівки для проходження виробничої практики «Екскурсійна» для студентів напряму підготовки "Туризм" / Уклад. : Н. В. Чорненька. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2014. – 16 с. 4. Михайліченко Г. І. Практика організації туристичних подорожей: навч. посібник. / Г. І. Михайліченко. – К. : КНТЕУ, 2003. – 156 с. 5. Організація екскурсійної діяльності. Опорний конспект лекцій. / Укл.: О.О. Каролоп. – К.: Видавничий центр КНТЕУ. – 2002. – 45 с. 6. Рутинський М.Й. Музеєзнавство: Навчальний посібник. / М.Й. Рутинський, О. В. Стецюк. – К.: Знання, 2008. – 428 с. 7. Чагайда І.М. Екскурсознавство: Навчальний посібник. / І.М. Чагайда, С.В. Грибанова. – К.: Альтерпрес, 2004. – 240 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).