Навчальна практика "Екскурсійна"
Спеціальність: Туризм
Код дисципліни: 6.242.00.O.025
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Туризм
Лектор: Костючко В. М.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: - Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
- Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
- Навички міжособистісної взаємодії.
- Здатність планувати та управляти часом.
- 3датність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
- Розуміння процесів організації туристичних подорожей і комплексного туристичного обслуговування (готельного, ресторанного, транспортного, екскурсійного, рекреаційного).
- Здатність розробляти, просувати, реалізовувати та організовувати споживання туристичного продукту.
Результати навчання: - Застосовувати у практичній діяльності принципи і методи організації та технології обслуговування туристів.
- Володіти державною та іноземною (ними) мовою (мовами) на рівні, достатньому для здійснення професійної діяльності.
- Застосовувати навички продуктивного спілкування зі споживачами туристичних послуг.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Географія туризму та туристичне країнознавство, Краєзнавство,Організація туризму (Основи туризмознавства), Організація туристичних подорожей та екскурсійної діяльності
Короткий зміст навчальної програми: Ознайомлення з метою і завданнями практики. Вивчення досвіду проведення екскурсій професійними екскурсоводами. Детальний аналіз прослуханих екскурсій на маршруті. Проведення самостійної попередньо підготовленої екскурсії. Підготовка звітної документації за результатами практики.
Опис: Ознайомлення з метою та завданнями практики; інструктаж з техніки безпеки та правил поводження під час польового етапу практики. Участь в тематичних екскурсіях під час польового (виїзного) етапу практики, зокрема екскурсійна програма за визначеним маршрутом. Опрацювання прослуханих екскурсій та самостійний аналіз екскурсій за затвердженим маршрутом, складання характеристик екскурсій. Збір і вивчення матеріалів за темою індивідуального завдання за маршрутом та по Львову. Опрацювання зібраних матеріалів, їх систематизація і узагальнення; підготовка звітної документації за результатами практики – написання звіту, формування ілюстративно-графічних матеріалів (картографічних матеріалів, презентації, фотозвіту тощо).
Методи та критерії оцінювання: Підсумковий контроль — диференційований залік (захист практики)
Критерії оцінювання результатів навчання: Після закінчення практики студенти звітують про виконання її програми та індивідуального завдання. Письмовий звіт подається на рецензування керівнику практики від кафедри. Студенти захищають звіт перед комісією, призначеною завідувачем кафедри упродовж перших двох тижнів навчальних занять після завершення практики. До складу комісії входять 3 особи: керівник практики – від університету, а також викладачі дисциплін фахової підготовки.
Формою контролю результатів захисту звіту з практики є диференційований залік. Оцінка за практику вноситься в бланк «Завдання та результати проведення практики», залікову відомість і в залікову книжку студента та засвідчується підписами членів комісії.
Студент, який не виконав програми практики без поважних причин або отримав оцінку «незадовільно» за результатами захисту звіту з практики, відраховується з університету за невиконання навчального плану.
Результати проходження практики студентами обговорюють на засіданні кафедри, а узагальнені результати практичної підготовки студентів розглядають на Вчених радах інститутів не менше одного разу упродовж навчального року.
Упродовж місяця навчальних занять після закінчення практики кафедра подає затверджений на її засіданні звіт про проведення практики у ВПЗВ.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Бабарицька В. Екскурсознавство і музеєзнавство: Навч. посіб. / В. Бабарицька, А. Короткова, О. Малиновська. – К.: Альтерпрес, 2007. – 464 с.
2. Галасюк С. С. Організація туристичних подорожей та екскурсійної діяльності. Навч. посіб. / С. С. Галасюк, С. Г. Нездоймінов. – К.: «Центр учбової літератури», 2013. – 178 с.
3. Методичні вказівки для проходження виробничої практики «Екскурсійна» для студентів напряму підготовки "Туризм" / Уклад. : Н. В. Чорненька. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2014. – 16 с.
4. Михайліченко Г. І. Практика організації туристичних подорожей: навч. посібник. / Г. І. Михайліченко. – К. : КНТЕУ, 2003. – 156 с.
5. Організація екскурсійної діяльності. Опорний конспект лекцій. / Укл.: О.О. Каролоп. – К.: Видавничий центр КНТЕУ. – 2002. – 45 с.
6. Рутинський М.Й. Музеєзнавство: Навчальний посібник. / М.Й. Рутинський, О. В. Стецюк. – К.: Знання, 2008. – 428 с.
7. Чагайда І.М. Екскурсознавство: Навчальний посібник. / І.М. Чагайда, С.В. Грибанова. – К.: Альтерпрес, 2004. – 240 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).