Організація ресторанного господарства

Спеціальність: Туризм
Код дисципліни: 6.242.00.O.033
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Туризм
Лектор: К.г.н., доц. Теодорович Л. В.
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування у студентів комплексу знань з розвитку ресторанного господарства в сучасних умовах, особливостей організаційнообслуговуючої та виробничої систем закладів, а також навчити їх застосовувати отриманні знання при вирішенні різнопланових завдань з організації роботи системи закладів ресторанного господарства.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: Інтегральна помпетентність: - Здатність комплексно розв’язувати складні професійні задачі та практичні проблеми у сфері туризму і рекреації як в процесі навчання, так і в процесі роботи, що передбачає застосування теорій і методів системи наук, які формують туризмознавство, і характеризуються комплексністю та невизначеністю умов; загальних: - Здатність планувати та управляти часом. - Здатність працювати в команді та автономно. фахових: - Розуміння процесів організації туристичних подорожей і комплексного туристичного обслуговування (готельного, ресторанного, транспортного, екскурсійного, рекреаційного); -Розуміння принципів, процесів і технологій організації роботи суб?єкта туристичної індустрії та її підсистем.
Результати навчання: Інтегральна компетентність: Здатність комплексно розв’язувати складні професійні задачі та практичні проблеми у сфері туризму і рекреації як в процесі навчання, так і в процесі роботи, що передбачає застосування теорій і методів системи наук, які формують туризмознавство, і характеризуються комплексністю та невизначеністю умов. Програмні результати навчання: - Застосовувати у практичній діяльності принципи і методи організації та технології обслуговування туристів; - Організовувати процес обслуговування споживачів туристичних послуг на основі використання сучасних інформаційних, комунікаційних і сервісних технологій та дотримання стандартів якості і норм безпеки; - Розуміти принципи, процеси і технології організації роботи суб?єкта туристичного бізнесу та окремих його підсистем (адміністративно-управлінська, соціально-психологічна, економічна, техніко-технологічна). комунікація: - Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною мовами (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською); - Здатність використання різноманітних методів, зокрема сучасних інформаційних технологій, для ефективно спілкування на професійному та соціальному рівнях; Автономія і відповідальність: - Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення; - Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань; - Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи та досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Організація послуг харчування, Технологія гостинності в туризмі.
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Організація ресторанного господарства» належить до обов’язкових навчальних дисциплін циклу професійної підготовки спеціальності. Метою її викладання є формування у студентів знань з організації виробництва продукції та обслуговування споживачів у закладах ресторанного господарства; а також навичок раціональної організації праці, вирішення планувальних, організаційних та управлінських завдань, необхідних у сфері ресторанного бізнесу.
Опис: Поняття,зміст та значення ресторанного господарства в економіці країни. Організація складського господарства. Організація постачання закладів ресторанного господарства та зберігання продуктів. Організація роботи заготівельних цехів. Організація роботи доготівельнихцехів. Основи оперативного планування виробництва. Матеріально-технічна база та організація різних типів обслуговування. Застосування автоматизованих систем обліку виробництва та реалізації продукції ресторанного господарства.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: перевірка лабораторних та практичних робіт, тести до тем, усне опитування. Підсумковий контроль - екзамен (письмова та усна компоненти)
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання навчальних досягнень здобувача освіти здійснюють за 100-бальною шкалою оцінювання, встановленої в Університеті: Поточний контроль – 40 % Підсумковий контроль – 60%
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Архіпов В.В.Організація обслуговування в закладах ресторанного господарства. Навч. посібник для студентів вищих навчальнихзакладів./ В.В. Архіпов, В.А. Русавська. – К.: Центр учбовоїлітератури, 2009. – 342 с. 2. Архіпов В.В. Організація ресторанного господарства. Навч. пос./ В.В. Архіпов. – К.: Центр учбової літератури; Фірма «Інкос», 2007. – 280 с. 3. Завадинська О.Ю. Організація ресторанного господарства за кордоном: Навчальний посібник. / О.Ю. Завадинська, Т.Є. Литвиненко. – К.: КНТЕУ, 2004. – 365 с. 4. Мальська М.П. Ресторанна справа: технологія та організація обслуговування туристів (теорія та практика) Підручник./ М.П. Мальська, О.М., Гаталяк, Н.М. Ганич. –К.: Центр учбової літератури, 2013. –304 с. 5. Нечаюк Л.І. Готельно-ресторанний бізнес: Менеджмент / Л.І.Нечанюк, Н.О. Нечанюк. – К.: Центр учбової літератури, 2009. – 344 с. 5. Організація обслуговування у закладах ресторанного господарства: Підручник.: [для вищ.навч. закл.] / За ред. П’ятницької Н. О. – 2-ге вид. перероб. та допов.– К.: Центр учбовоїлітератури, 2011 – 584 с. 6. Цирульнікова В.В.. Ресторанна справа: Курс лекцій для студ. напряму 6.140101 «Готельно-ресторанна справа» ден. форми навч/ В.В. Цирульнікова.. – К.:НУХТ, 2013. – 186 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).