Організація ресторанного господарства

Спеціальність: Туризм
Код дисципліни: 6.242.00.O.033
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Туризм
Лектор: К.г.н., доц. Теодорович Л. В.
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування у студентів комплексу знань з розвитку ресторанного господарства в сучасних умовах, особливостей організаційнообслуговуючої та виробничої систем закладів, а також навчити їх застосовувати отриманні знання при вирішенні різнопланових завдань з організації роботи системи закладів ресторанного господарства.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: Інтегральна помпетентність: - Здатність комплексно розв’язувати складні професійні задачі та практичні проблеми у сфері туризму і рекреації як в процесі навчання, так і в процесі роботи, що передбачає застосування теорій і методів системи наук, які формують туризмознавство, і характеризуються комплексністю та невизначеністю умов; загальних: - Здатність планувати та управляти часом. - Здатність працювати в команді та автономно. фахових: - Розуміння процесів організації туристичних подорожей і комплексного туристичного обслуговування (готельного, ресторанного, транспортного, екскурсійного, рекреаційного); -Розуміння принципів, процесів і технологій організації роботи суб?єкта туристичної індустрії та її підсистем.
Результати навчання: Інтегральна компетентність: Здатність комплексно розв’язувати складні професійні задачі та практичні проблеми у сфері туризму і рекреації як в процесі навчання, так і в процесі роботи, що передбачає застосування теорій і методів системи наук, які формують туризмознавство, і характеризуються комплексністю та невизначеністю умов. Програмні результати навчання: - Застосовувати у практичній діяльності принципи і методи організації та технології обслуговування туристів; - Організовувати процес обслуговування споживачів туристичних послуг на основі використання сучасних інформаційних, комунікаційних і сервісних технологій та дотримання стандартів якості і норм безпеки; - Розуміти принципи, процеси і технології організації роботи суб?єкта туристичного бізнесу та окремих його підсистем (адміністративно-управлінська, соціально-психологічна, економічна, техніко-технологічна). комунікація: - Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною мовами (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською); - Здатність використання різноманітних методів, зокрема сучасних інформаційних технологій, для ефективно спілкування на професійному та соціальному рівнях; Автономія і відповідальність: - Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення; - Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань; - Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи та досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Організація послуг харчування, Технологія гостинності в туризмі.
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Організація ресторанного господарства» належить до обов’язкових навчальних дисциплін циклу професійної підготовки спеціальності. Метою її викладання є формування у студентів знань з організації виробництва продукції та обслуговування споживачів у закладах ресторанного господарства; а також навичок раціональної організації праці, вирішення планувальних, організаційних та управлінських завдань, необхідних у сфері ресторанного бізнесу.
Опис: Поняття,зміст та значення ресторанного господарства в економіці країни. Організація складського господарства. Організація постачання закладів ресторанного господарства та зберігання продуктів. Організація роботи заготівельних цехів. Організація роботи доготівельнихцехів. Основи оперативного планування виробництва. Матеріально-технічна база та організація різних типів обслуговування. Застосування автоматизованих систем обліку виробництва та реалізації продукції ресторанного господарства.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: перевірка лабораторних та практичних робіт, тести до тем, усне опитування. Підсумковий контроль - екзамен (письмова та усна компоненти)
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання навчальних досягнень здобувача освіти здійснюють за 100-бальною шкалою оцінювання, встановленої в Університеті: Поточний контроль – 40 % Підсумковий контроль – 60%
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Архіпов В.В.Організація обслуговування в закладах ресторанного господарства. Навч. посібник для студентів вищих навчальнихзакладів./ В.В. Архіпов, В.А. Русавська. – К.: Центр учбовоїлітератури, 2009. – 342 с. 2. Архіпов В.В. Організація ресторанного господарства. Навч. пос./ В.В. Архіпов. – К.: Центр учбової літератури; Фірма «Інкос», 2007. – 280 с. 3. Завадинська О.Ю. Організація ресторанного господарства за кордоном: Навчальний посібник. / О.Ю. Завадинська, Т.Є. Литвиненко. – К.: КНТЕУ, 2004. – 365 с. 4. Мальська М.П. Ресторанна справа: технологія та організація обслуговування туристів (теорія та практика) Підручник./ М.П. Мальська, О.М., Гаталяк, Н.М. Ганич. –К.: Центр учбової літератури, 2013. –304 с. 5. Нечаюк Л.І. Готельно-ресторанний бізнес: Менеджмент / Л.І.Нечанюк, Н.О. Нечанюк. – К.: Центр учбової літератури, 2009. – 344 с. 5. Організація обслуговування у закладах ресторанного господарства: Підручник.: [для вищ.навч. закл.] / За ред. П’ятницької Н. О. – 2-ге вид. перероб. та допов.– К.: Центр учбовоїлітератури, 2011 – 584 с. 6. Цирульнікова В.В.. Ресторанна справа: Курс лекцій для студ. напряму 6.140101 «Готельно-ресторанна справа» ден. форми навч/ В.В. Цирульнікова.. – К.:НУХТ, 2013. – 186 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).