Спеціальні види міжнародного туризму
Спеціальність: Туризм
Код дисципліни: 6.242.02.E.058
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Туризм
Лектор: М.І.Сеньків
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: загальна компетентність:
- здатність працювати в міжнародному контексті
фахові компетентності:
- здатність аналізувати рекреаційно-туристичний потенціал територій;
- розуміння сучасних тенденцій і регіональних пріоритетів розвитку туризму в цілому та окремих його форм і видів;
фахова компетентність професійного спрямування
- здатність аналізувати спеціальні види міжнародного туризму
Результати навчання: знати і розуміти основні форми і види туризму, їх поділ;
пояснювати особливості організації рекреаційно-туристичного простору;
здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Менеджмент в туризмі, Організація туризму (Організація туристичних подорожей та екскурсійної діяльності), Інфраструктура міжнародного туризму, Маркетинг та рекламно-інформаційна діяльність в туризмі
Короткий зміст навчальної програми: Метою дисципліни «Спеціальні види міжнародного туризму» є оволодіння сучасними теоретичними основами та практичними навичками організації спеціалізованих видів міжнародного туризму, дослідження сучасних тенденцій їх розвитку та районів поширення для подальшої можливості реалізації та впровадження нових туристичних
продуктів на туристичних підприємствах. Дисципліна «Спеціальні види міжнародного туризму» є надзвичайно доцільною та актуальною, адже допоможе майбутнім фахівцям з туризму ознайомитися із системою сегментів міжнародного туризму. Дана навчальна дисципліна розкриває особливості формування та розвитку окремих спеціалізованих видів туризму, географічні аспекти їх поширення та тенденції розвитку. Вона посідає важливе місце у системі підготовки бакалаврів зі спеціальності 242 «Туризм» і належить до циклу дисциплін професійної
підготовки відповідно до освітньо-професійної програми. Набуті студентами навички і вміння отримають практичні застосування майбутній роботі, будуть підтримкою фахівців для досягнення поставленої мети у роботі на підприємствах індустрії туризму в сучасних ринкових умовах.
Опис: Основи спеціалізованого туризму, Спеціальні види туризму природничого-оздоровчого та екстремального характеру, Спеціальні види туризму пізнавального та паломницько-релігійного характеру, Подієві та освітньо-бізнесові види спеціалізованого туризму, Індустріальний туризм – як перспективний вид спеціалізованого туризму, Спеціальні види туризму за видами транспорту, Спеціалізовані види туризму гастрономічного та анімаційного характеру
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (40%) – практичні заняття, лабораторні роботи, контрольна робота
Підсумковий контроль (60%) – залік
Критерії оцінювання результатів навчання: Практичні заняття - 14 балів
Лабораторні роботи - 20 балів
Контрольна робота - 6 балів
Залік - 60 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Матеріали у Віртуальному навчальному середовищі Львівської політехніки: Спеціальні види міжнародного туризму [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=13861
2. Бейдик О.О. Ресурси світового туризму: поняття, класифікація, картографування // Краєзнавство, географія, туризм. - 2008. - № 2 (545).
3. Блій Г. де, Муллер Пітер. Географія: світи, регіони, концепти / Пер. з англ. - К.: Либідь, 2004. - 740 с.
4. Кляп М.П., Шандор Ф.Ф. Сучасні різновиди туризму: навч. посібник / М.П. Кляп, Ф.Ф. Шандор. – К. :Знання, 2011 – 334 с.
5. Кузик С.П. Теоретичні проблеми туризму: суспільно-географічний підхід: монографія / С. Кузик. - Львів: Видавн. центр ЛНУ імені Івана Франка, 2010. - 254 с.
6. Мальська М.П., Антонюк Н.В., Ганич Н.М. Міжнародний туризм і сфера послуг. - К., 2008.
7. Стафійчук О. Ю., Малиновська О. Ю. Туристичне країнознавство: туристичні ресурси світу. Європа, Азія, Австралія та Океанія: навч. посібник. - К.: Альтерпрес, 2009. - 427 с.
8. Akinci Z., Kasalak M. (2016). Management of Special Interest Tourism in Terms of Sustainable Tourism [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.researchgate.net/publication/315841375_Management_of_Special_Interest_Touris
m_in_Terms_of_Sustainable_Tourism
9. Polat N., Hermans E. (2016). A model proposed for sustainable accessible tourism (SAT) [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.researchgate.net/publication/311527490_A_model_proposed_for_sustainable_acces
sible_tourism_SAT
10. Sert A. (2017). Niche Marketing And Tourism [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.researchgate.net/publication/321801216_Niche_Marketing_And_Tourism
11. Slehat M. (2018). Evaluation of potential tourism resources for developing different
forms of tourism : case study of Iraq Al-Amir and its surrounding areas – Jordan [Електронний
ресурс]. – Режим доступу: https://www.researchgate.net/figure/Mass-tourism-and-Nichetourism_fig1_348401877
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).