Організація туризму (Організація туристичних подорожей та екскурсійної діяльності)

Спеціальність: Туризм
Код дисципліни: 6.242.00.O.018
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Туризм
Лектор: к.е.н., доцент Габа М.І.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: ознайомити студентів з умовами та принципами формування програми туристичної подорожі; дати розуміння суті нарощування географії подорожей турфірмою; вивчити основні принципи організації маршрутів і турів, розглянути особливості формування турпродукту, його сервісного обслуговування та виробничо-обслуговуючого забезпечення; ознайомити студентів з основами екскурсійної теорії, яка визначає сутність екскурсій, формулює закономірності і особливості екскурсій, а також ознайомлює з екскурсійною методикою, яка є сукупністю чітких правил і вимог, що висуваються до екскурсій як сума методичних прийомів підготовки та проведення екскурсій
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: інтегральна компетентність: Здатність комплексно розв’язувати складні професійні задачі та практичні проблеми у сфері туризму і рекреації як в процесі навчання, так і в процесі роботи, що передбачає застосування теорій і методів системи наук, які формують туризмознавство, і характеризуються комплексністю та невизначеністю умов. загальні компетентності: - здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел; - здатність планувати та управляти часом. фахові компетентності: - розуміння процесів організації туристичних подорожей і комплексного туристичного обслуговування (готельного, ресторанного, транспортного, екскурсійного, рекреаційного); - здатність розробляти, просувати, реалізовувати та організовувати споживання туристичного продукту; - здатність визначати індивідуальні туристичні потреби, використовувати сучасні технології обслуговування туристів та вести претензійну роботу.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: - знати, розуміти і вміти використовувати на практиці базові поняття з теорії туризму, організації туристичного процесу та туристичної діяльності суб'єктів ринку туристичних послуг, а також світоглядних та суміжних наук; - застосовувати у практичній діяльності принципи і методи організації та технології обслуговування туристів; - розробляти, просувати та реалізовувати туристичний продукт.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Географія туризму і туристичне країнознавство, Правове регулювання туристичної діяльності, Організація туризму (Основи туризмознавства),Організація готельного господарства, Інфраструктура туризму, Організація туризму (Туроперейтинг), Безпека туризму.
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Організація туризму (Організація туристичних подорожей та екскурсійної діяльності)» належить до циклу професійної та практичної підготовки і є нормативною дисципліною для студентів, що здобувають базову вищу освіту за напрямом підготовки 242 «Туризм». Завдання вивчення дисципліни - розкриття принципів організації маршрутів і турів у системі туристичної діяльності, питань екскурсійної справи (теорії, методики та практики); визначення функцій, ознак та аспектів підготовки екскурсій, сутності і особливостей двох важливих елементів екскурсійного методу — показу та розповіді; визначення особливостей проведення різних видів екскурсій; розкриття диференційованого підходу до екскурсійного обслуговування.
Опис: Поняття екскурсії та екскурсійної діяльності. Класифікація екскурсій. Методика підготовки екскурсії. Методика проведення екскурсії. Основи професійної майстерності екскурсовода. Професійна спеціалізація екскурсоводів. Управління екскурсійною діяльністю в ринкових умовах. Організаційно-інституційні засади розвитку екскурсійної справи. Організація маршрутів і турів у системі туристичної діяльності. Розробка напрямів туристичних подорожей підприємствами галузі. Принципи роботи організаторів туристичної подорожі. Пакет послуг і класи обслуговування. Програмне забезпечення туристичних подорожей. Робота із споживачами турів. Технологія формування турів. Розміщення та харчування в туристичних подорожах. Транспортне забезпечення туристичної подорожі. Технологія продажу турпродукту. Умови здійснення туристичних подорожей.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (40%) – практичні заняття, лабораторні, усне опитування. Підсумковий контроль (60%) – екзамен.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (40 балів): контроль на аудиторних практичних заняттях - 20 балів; контроль на аудиторних лабораторних заняттях - 20 балів. Підсумковий контроль (60 балів): 50 балів - екзаменаційний тест, 10 балів - усна компонента.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Бабарицька В. Екскурсознавство і музеєзнавство: Навчальний посібник. / В. Бабарицька, А. Короткова, О. Малиновська.- К.: Альтерпрес, 2007. - 464 с. 2. Галасюк С. С. Організація туристичних подорожей та екскурсійної діяльності. [текст] навч. посіб. / С. С. Галасюк, С. Г. Нездоймінов. – К.: «Центр учбової літератури», 2013. – 178 с. 3. Гуменюк Г.М. Організація туристичних подорожей: Навчально- методичний посібник. — Івано-Франківськ: НАІР, 2014. — 364 с. 4. Любіцева О. О. Організація маршрутів і турів: Навч. посібн. – К. Альтерпрес, 2003. – 322 с. 5. Нездоймінов С. Г. Організація екскурсійних послуг : навч.-методичн. посіб. / С. Г. Нездоймінов. – Одеса : Астропринт, 2011. – 216 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Старосольських, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Організація туризму (Організація туристичних подорожей та екскурсійної діяльності) (курсова робота)

Спеціальність: Туризм
Код дисципліни: 6.242.00.O.020
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Туризм
Лектор: Габа М.І.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Виконання курсової роботи буде корисною для студентів та практиків, які працюють в сфері туризму. Метою курсової роботи є формування професійної компетенції фахівця з проблем туристичного обслуговування, що досліджуються, та індивідуального підходу до розв’язання поставлених завдань, вироблення гнучкого наукового мислення, формування глибоких спеціальних знань, творчого, новаторського та системно-дослідницького підходу до вирішення проблем розвитку туристичних підприємств та особливостей надання послуг в них залежно від спеціалізації туристичних фірм, а також з огляду на особливості розвитку регіонів України в яких вони розташовані.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: Інтегральна компетентність: Здатність комплексно розв’язувати складні професійні задачі та практичні проблеми у сфері туризму і рекреації як в процесі навчання, так і в процесі роботи, що передбачає застосування теорій і методів системи наук, які формують туризмознавство, і характеризуються комплексністю та невизначеністю умов. загальні компетентності: - здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел; - здатність планувати та управляти часом. фахові компетентності: - розуміння процесів організації туристичних подорожей і комплексного туристичного обслуговування (готельного, ресторанного, транспортного, екскурсійного, рекреаційного); - здатність розробляти, просувати, реалізовувати та організовувати споживання туристичного продукту; - здатність визначати індивідуальні туристичні потреби, використовувати сучасні технології обслуговування туристів та вести претензійну роботу.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: - знати, розуміти і вміти використовувати на практиці базові поняття з теорії туризму, організації туристичного процесу та туристичної діяльності суб'єктів ринку туристичних послуг, а також світоглядних та суміжних наук; - застосовувати у практичній діяльності принципи і методи організації та технології обслуговування туристів; - розробляти, просувати та реалізовувати туристичний продукт;
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Географія туризму і туристичне країнознавство, Правове регулювання туристичної діяльності, Організація туризму (Основи туризмознавства).
Короткий зміст навчальної програми: закріплення студентами знань, отриманих при вивченні навчальної дисципліни «Організація туристичних подорожей» та набуття навиків самостійного вирішення практичних ситуацій У процесі виконання курсової роботи студенти повинні навчатися орієнтуватися у комплексі питань опанованої дисципліни, а також визначати її взаємозв’язок з іншими дисциплінами. Виконання курсової роботи є однією із ефективних форм навчання, яка дозволяє співставити теорію з практикою, критично проаналізувати стан справ у туристичній сфері діяльності чи конкретному підприємстві, визначити напрями покращення діяльності. Робота як правило виконується на практичному матеріалі та містить елементи наукових досліджень.
Опис: Організація туристичних походів з учнівською молоддю. Організація туристично-екскурсійної подорожі для дітей в країни Шенгенської угоди (на прикладі туристичної фірми). Організація туристично-екскурсійної подорожі для студентів в країни Шенгенської угоди(на прикладі туристичної фірми). Організація туристично-екскурсійної подорожі для збірних груп в країни Шенгенської угоди(на прикладі туристичної фірми). Організація водних видів туризму в Україні. Особливості організації роботи гірськолижних курортів світу (України). Особливості організації роботи бальнеологічних курортів світу . Особливості організації роботи спа-курортів світу (України). Організація туристично-екскурсійної подорожі регіонами України. Особливості організації автобусних турів. Особливості організації прикордонного (човникового, шоп-) туризму. Особливості організації круїзного туризму. Особливості організації лікувально-оздоровчого туризму в Україні. Особливості самодіяльного туризму. Особливості організації індивідуальних міжнародних (внутрішніх) турів. Особливості організації фестивального (подієвого) туризму. Організація дозвіллєво-анімаційної програми (для груп туристів). Організація туристично-відпочинкової подорожі в екзотичні країни. Організація туристично-пізнавальної подорожі в країни світу. Організація екстремальних видів туризму (географія подорожі на вибір). Особливості організації гастрономічного туризму. Особливості організації туру вихідного дня. Особливості організації освітньо-пізнавального туризму. Особливості організації екскурсійного обслуговування туристичної подорожі. Особливості взаємодії підприємств туристичної індустрії при організації туристичної подорожі. Організація виконання основної та факультативної програм туру. Особливості надання основних послуг і додаткового сервісу в готелях при організації туристичної подорожі.
Методи та критерії оцінювання: Підсумковий контроль (100%) – залік (захист курсової роботи)
Критерії оцінювання результатів навчання: Розкриття змісту курсової роботи - 50 балів Оформлення курсової роботи - 10 балів Захист курсової роботи (відповіді на запитання) - 40
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Бабарицька В. Екскурсознавство і музеєзнавство: Навчальний посібник. / В. Бабарицька, А. Короткова, О. Малиновська.- К.: Альтерпрес, 2007. - 464 с. 2. Галасюк С. С. Організація туристичних подорожей та екскурсійної діяльності. [текст] навч. посіб. / С. С. Галасюк, С. Г. Нездоймінов. – К.: «Центр учбової літератури», 2013. – 178 с. 3. Гуменюк Г.М. Організація туристичних подорожей: Навчально- методичний посібник. — Івано-Франківськ: НАІР, 2014. — 364 с. 4. Любіцева О. О. Організація маршрутів і турів: Навч. посібн. – К. Альтерпрес, 2003. – 322 с. 5. Нездоймінов С. Г. Організація екскурсійних послуг : навч.-методичн. посіб. / С. Г. Нездоймінов. – Одеса : Астропринт, 2011. – 216 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Старосольських, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).