Організація туризму (Організація туристичних подорожей та екскурсійної діяльності)

Спеціальність: Туризм
Код дисципліни: 6.242.00.O.018
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Туризм
Лектор: к.е.н., доцент Габа М.І.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: ознайомити студентів з умовами та принципами формування програми туристичної подорожі; дати розуміння суті нарощування географії подорожей турфірмою; вивчити основні принципи організації маршрутів і турів, розглянути особливості формування турпродукту, його сервісного обслуговування та виробничо-обслуговуючого забезпечення; ознайомити студентів з основами екскурсійної теорії, яка визначає сутність екскурсій, формулює закономірності і особливості екскурсій, а також ознайомлює з екскурсійною методикою, яка є сукупністю чітких правил і вимог, що висуваються до екскурсій як сума методичних прийомів підготовки та проведення екскурсій
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: інтегральна компетентність: Здатність комплексно розв’язувати складні професійні задачі та практичні проблеми у сфері туризму і рекреації як в процесі навчання, так і в процесі роботи, що передбачає застосування теорій і методів системи наук, які формують туризмознавство, і характеризуються комплексністю та невизначеністю умов. загальні компетентності: - здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел; - здатність планувати та управляти часом. фахові компетентності: - розуміння процесів організації туристичних подорожей і комплексного туристичного обслуговування (готельного, ресторанного, транспортного, екскурсійного, рекреаційного); - здатність розробляти, просувати, реалізовувати та організовувати споживання туристичного продукту; - здатність визначати індивідуальні туристичні потреби, використовувати сучасні технології обслуговування туристів та вести претензійну роботу.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: - знати, розуміти і вміти використовувати на практиці базові поняття з теорії туризму, організації туристичного процесу та туристичної діяльності суб'єктів ринку туристичних послуг, а також світоглядних та суміжних наук; - застосовувати у практичній діяльності принципи і методи організації та технології обслуговування туристів; - розробляти, просувати та реалізовувати туристичний продукт.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Географія туризму і туристичне країнознавство, Правове регулювання туристичної діяльності, Організація туризму (Основи туризмознавства),Організація готельного господарства, Інфраструктура туризму, Організація туризму (Туроперейтинг), Безпека туризму.
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Організація туризму (Організація туристичних подорожей та екскурсійної діяльності)» належить до циклу професійної та практичної підготовки і є нормативною дисципліною для студентів, що здобувають базову вищу освіту за напрямом підготовки 242 «Туризм». Завдання вивчення дисципліни - розкриття принципів організації маршрутів і турів у системі туристичної діяльності, питань екскурсійної справи (теорії, методики та практики); визначення функцій, ознак та аспектів підготовки екскурсій, сутності і особливостей двох важливих елементів екскурсійного методу — показу та розповіді; визначення особливостей проведення різних видів екскурсій; розкриття диференційованого підходу до екскурсійного обслуговування.
Опис: Поняття екскурсії та екскурсійної діяльності. Класифікація екскурсій. Методика підготовки екскурсії. Методика проведення екскурсії. Основи професійної майстерності екскурсовода. Професійна спеціалізація екскурсоводів. Управління екскурсійною діяльністю в ринкових умовах. Організаційно-інституційні засади розвитку екскурсійної справи. Організація маршрутів і турів у системі туристичної діяльності. Розробка напрямів туристичних подорожей підприємствами галузі. Принципи роботи організаторів туристичної подорожі. Пакет послуг і класи обслуговування. Програмне забезпечення туристичних подорожей. Робота із споживачами турів. Технологія формування турів. Розміщення та харчування в туристичних подорожах. Транспортне забезпечення туристичної подорожі. Технологія продажу турпродукту. Умови здійснення туристичних подорожей.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (40%) – практичні заняття, лабораторні, усне опитування. Підсумковий контроль (60%) – екзамен.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (40 балів): контроль на аудиторних практичних заняттях - 20 балів; контроль на аудиторних лабораторних заняттях - 20 балів. Підсумковий контроль (60 балів): 50 балів - екзаменаційний тест, 10 балів - усна компонента.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Бабарицька В. Екскурсознавство і музеєзнавство: Навчальний посібник. / В. Бабарицька, А. Короткова, О. Малиновська.- К.: Альтерпрес, 2007. - 464 с. 2. Галасюк С. С. Організація туристичних подорожей та екскурсійної діяльності. [текст] навч. посіб. / С. С. Галасюк, С. Г. Нездоймінов. – К.: «Центр учбової літератури», 2013. – 178 с. 3. Гуменюк Г.М. Організація туристичних подорожей: Навчально- методичний посібник. — Івано-Франківськ: НАІР, 2014. — 364 с. 4. Любіцева О. О. Організація маршрутів і турів: Навч. посібн. – К. Альтерпрес, 2003. – 322 с. 5. Нездоймінов С. Г. Організація екскурсійних послуг : навч.-методичн. посіб. / С. Г. Нездоймінов. – Одеса : Астропринт, 2011. – 216 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Старосольських, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Організація туризму (Організація туристичних подорожей та екскурсійної діяльності) (курсова робота)

Спеціальність: Туризм
Код дисципліни: 6.242.00.O.020
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Туризм
Лектор: Габа М.І.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Виконання курсової роботи буде корисною для студентів та практиків, які працюють в сфері туризму. Метою курсової роботи є формування професійної компетенції фахівця з проблем туристичного обслуговування, що досліджуються, та індивідуального підходу до розв’язання поставлених завдань, вироблення гнучкого наукового мислення, формування глибоких спеціальних знань, творчого, новаторського та системно-дослідницького підходу до вирішення проблем розвитку туристичних підприємств та особливостей надання послуг в них залежно від спеціалізації туристичних фірм, а також з огляду на особливості розвитку регіонів України в яких вони розташовані.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: Інтегральна компетентність: Здатність комплексно розв’язувати складні професійні задачі та практичні проблеми у сфері туризму і рекреації як в процесі навчання, так і в процесі роботи, що передбачає застосування теорій і методів системи наук, які формують туризмознавство, і характеризуються комплексністю та невизначеністю умов. загальні компетентності: - здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел; - здатність планувати та управляти часом. фахові компетентності: - розуміння процесів організації туристичних подорожей і комплексного туристичного обслуговування (готельного, ресторанного, транспортного, екскурсійного, рекреаційного); - здатність розробляти, просувати, реалізовувати та організовувати споживання туристичного продукту; - здатність визначати індивідуальні туристичні потреби, використовувати сучасні технології обслуговування туристів та вести претензійну роботу.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: - знати, розуміти і вміти використовувати на практиці базові поняття з теорії туризму, організації туристичного процесу та туристичної діяльності суб'єктів ринку туристичних послуг, а також світоглядних та суміжних наук; - застосовувати у практичній діяльності принципи і методи організації та технології обслуговування туристів; - розробляти, просувати та реалізовувати туристичний продукт;
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Географія туризму і туристичне країнознавство, Правове регулювання туристичної діяльності, Організація туризму (Основи туризмознавства).
Короткий зміст навчальної програми: закріплення студентами знань, отриманих при вивченні навчальної дисципліни «Організація туристичних подорожей» та набуття навиків самостійного вирішення практичних ситуацій У процесі виконання курсової роботи студенти повинні навчатися орієнтуватися у комплексі питань опанованої дисципліни, а також визначати її взаємозв’язок з іншими дисциплінами. Виконання курсової роботи є однією із ефективних форм навчання, яка дозволяє співставити теорію з практикою, критично проаналізувати стан справ у туристичній сфері діяльності чи конкретному підприємстві, визначити напрями покращення діяльності. Робота як правило виконується на практичному матеріалі та містить елементи наукових досліджень.
Опис: Організація туристичних походів з учнівською молоддю. Організація туристично-екскурсійної подорожі для дітей в країни Шенгенської угоди (на прикладі туристичної фірми). Організація туристично-екскурсійної подорожі для студентів в країни Шенгенської угоди(на прикладі туристичної фірми). Організація туристично-екскурсійної подорожі для збірних груп в країни Шенгенської угоди(на прикладі туристичної фірми). Організація водних видів туризму в Україні. Особливості організації роботи гірськолижних курортів світу (України). Особливості організації роботи бальнеологічних курортів світу . Особливості організації роботи спа-курортів світу (України). Організація туристично-екскурсійної подорожі регіонами України. Особливості організації автобусних турів. Особливості організації прикордонного (човникового, шоп-) туризму. Особливості організації круїзного туризму. Особливості організації лікувально-оздоровчого туризму в Україні. Особливості самодіяльного туризму. Особливості організації індивідуальних міжнародних (внутрішніх) турів. Особливості організації фестивального (подієвого) туризму. Організація дозвіллєво-анімаційної програми (для груп туристів). Організація туристично-відпочинкової подорожі в екзотичні країни. Організація туристично-пізнавальної подорожі в країни світу. Організація екстремальних видів туризму (географія подорожі на вибір). Особливості організації гастрономічного туризму. Особливості організації туру вихідного дня. Особливості організації освітньо-пізнавального туризму. Особливості організації екскурсійного обслуговування туристичної подорожі. Особливості взаємодії підприємств туристичної індустрії при організації туристичної подорожі. Організація виконання основної та факультативної програм туру. Особливості надання основних послуг і додаткового сервісу в готелях при організації туристичної подорожі.
Методи та критерії оцінювання: Підсумковий контроль (100%) – залік (захист курсової роботи)
Критерії оцінювання результатів навчання: Розкриття змісту курсової роботи - 50 балів Оформлення курсової роботи - 10 балів Захист курсової роботи (відповіді на запитання) - 40
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Бабарицька В. Екскурсознавство і музеєзнавство: Навчальний посібник. / В. Бабарицька, А. Короткова, О. Малиновська.- К.: Альтерпрес, 2007. - 464 с. 2. Галасюк С. С. Організація туристичних подорожей та екскурсійної діяльності. [текст] навч. посіб. / С. С. Галасюк, С. Г. Нездоймінов. – К.: «Центр учбової літератури», 2013. – 178 с. 3. Гуменюк Г.М. Організація туристичних подорожей: Навчально- методичний посібник. — Івано-Франківськ: НАІР, 2014. — 364 с. 4. Любіцева О. О. Організація маршрутів і турів: Навч. посібн. – К. Альтерпрес, 2003. – 322 с. 5. Нездоймінов С. Г. Організація екскурсійних послуг : навч.-методичн. посіб. / С. Г. Нездоймінов. – Одеса : Астропринт, 2011. – 216 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Старосольських, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).