Організація послуг харчування
Спеціальність: Туризм
Код дисципліни: 6.242.00.O.024
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Туризм
Лектор: доц. Москвяк Я.Є.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення;
Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань;
Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи та досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики
У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі комунікації:
Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною мовами (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською).
Результати навчання: Знати, розуміти і вміти використовувати на практиці основні положення законодавства, національних і міжнародних стандартів, що регламентують діяльність суб’єктів готельного та ресторанного бізнесу;
Знати, розуміти і вміти використовувати на практиці базові поняття з теорії готельної та ресторанної справи,організації обслуговування споживачів та діяльності суб’єктів ринку готельних та ресторанних послуг, а також суміжних наук;
Здійснювати ефективний контроль якості продуктів та послуг закладів готельного і ресторанного господарства;
Зберігати та примножувати досягнення і цінності суспільства на основі розуміння місця предметної області у загальній системі знань, використовувати різні види та форми рухової активності для ведення здорового способу життя.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Організація підприємницької діяльності в туризмі;
Організація туризму (Туроперейтинг);
Організація ресторанного господарства;
Організація готельного господарства
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Організація послуг харчування» є важливою складовою підготовки фахівців у галузі туризму. Науково-методична основа її змісту – освітньо-професійна програма підготовки та освітньо-кваліфікаційна характеристика фахівців рівня базової освіти «бакалавр» згідно галузевої складової державного стандарту вищої освіти за спеціальністю 242 «Туризм і рекреація».
Ця дисципліна є обов'язковою дисципліною навчального закладу циклу професійної підготовки фахівців рівня базової освіти «бакалавр». Обсяг навчальної дисципліни – 4 кредитів ЄКТС. Завдання дисципліни полягає в набутті спеціальних знань та практичних навичок з визначення складу функцій та виробничо-торговельної структури закладів ресторанного господарства, визначення потреб підприємства в сировині та предметах матеріально-технічного забезпечення, в розробці виробничої програми підприємств, графіків праці робітників виробництва та обслуговуючого підрозділу закладів ресторанного господарства, виявлення резервів підвищення ефективності використання робочого часу, уміння бути підприємливими, ініціативними при вирішенні різнопланових питань з організації послуг харчування в закладах ресторанного господарства.
Опис: Ресторанне господарство як складова індустрії гостинності. Загальна характеристика методів і форм обслуговування. Обслуговування бенкетів.Організація кейтерингового обслуговування . Організація дозвілля в закладах ресторанного господарства. Організація обслуговування в барах.Організація обслуговування у кав'ярні. Організація обслуговування в закладах ресторанного господарства для дітей. Органі зація обслуговування в закладах ресторанного господарства при готелі. Організація обслуговування учасників ділових, культурних, громадських та спортивних заходів. Особливості обслуговування туристів. Організація обслуговування пасажирів на транспорті.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (40 %) – практичнізаняття, уснеопитування, контрольна робота
Підсумковий контроль (60%) – екзамен
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (40 %) – практичнізаняття, уснеопитування, контрольна робота
Підсумковий контроль (60%) – екзамен
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Соколенко А. С. Організація ресторанного господарства : конспект лекцій для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти всіх форм навчання зі спеціальності 242 – Туризм. Харків : ХНУМГ ім. О. М. Бекетова, 2022. 120 с
2. Postova V. Особливості розвитку нових форматів закладів
ресторанного господарства в Україні (Features of Development of New Formats of Restaurants In Ukraine) (September 16, 2022). Available at SSRN: https://ssrn.com/abstract=4221097 or http://dx.doi.org/10.2139/ssrn.4221097
3. Організація готельно-ресторанної справи : наук.-допом. бібліогр. покажч. / [упоряд. О. В. Олабоді, Т. П. Фесун] ; Нац. ун-т харч. технол., Наук.- техн. б-ка. Київ, 2021. 213 с
4. Зайченко К. С. Методи та моделі формування організаційної
структури інноваційно-активного малого ресторану: сутність та практичне значення. Економіка та держава. 2019. № 2. С. 135–140.
5. Давидова О. Ю. Організація виробництва : підручник. Харків :
ХДУХТ,2021. 228 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Старосольських, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).