GIS-технології в туризмі

Спеціальність: Туризм
Код дисципліни: 6.242.02.E.063
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Туризм
Лектор: к.г.н., доц. Лущик М. В.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: вивчення призначення, складу, структури та функцій геоінформаційних систем; складу геопросторової інформації, її перетворення, засобів відображення в ГІС
Завдання: Здатність використовувати GIS-технології в туризмі.
Результати навчання: вивчення призначення, складу, структури та функцій геоінформаційних систем; складу геопросторової інформації, її перетворення, засобів відображення в ГІС; формування сучасного уявлення про моделювання об’єктів реального світу; організацію та створення геопросторових даних, а також про початки ГІС – аналізу, набуття студентами практичних навичок аналізу існуючих рекреаційних можливостей підприємства та території щодо розв’язання задач менеджменту, користуючись ГІС-технологіями; проведення ідентифікації, класифікації та надання інформації за допомогою прикладних ГІС-технологій.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: інформаційний супровід міжнародного туризму, інформаційні технології в туризмі.
Короткий зміст навчальної програми: 1.Загальна Характеристика ГІС. 2 Склад ГІС. 3 Растрові та векторні моделі просторових даних в ГІС. 4 TIN моделі подання поверхні. 5. Збір, обробка та організація даних в ГІС. 6. Аналітичні операції в ГІС. 7.Аналіз мереж. 8. ГІС-прикладання.
Опис: 1. Основи геоінформаційних систем і технологій 2. Класифікація геоінформаційних систем 3. Архітектура геоінформаційних систем 4. Подання даних в ГІС 5. Tехнології перетворення вхідних даних в ГІС 6. Візуалізація інформації в ГІС 7. Сучасні інструментальні засоби ГІС
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (35 %) – практичні заняття, усне опитування Підсумковий контроль (65%) – іспит
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (35 %) – практичні заняття, усне опитування Підсумковий контроль (65%) – іспит
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Что такое ArcGIS?/ESRI/ - Киев: ЕСОММ Со, 2003. - 45 с. Круазе С., Бут Б., Дальтон К., Митчел Э., Кларк К. Моделирование нашего мира (пособие ESRI по проектированию баз геоданных) – Москва: Дата+, 2002. – 245 с. Руководство по ГИС-анализу. Часть 1: Пространственные модели и взаимосвязи./Митчел Э./ESRI/ - Киев: ЕСОММ Со, 2000. - 179 с. Руководство по ГИС-анализу. Часть 1: Пространственные модели и взаимосвязи./Митчел Э./ESRI/ - Киев: ЕСОММ Со, 2000. - 179 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).