Навчальна практика "Краєзнавча"
Спеціальність: Туризм
Код дисципліни: 6.242.00.O.008
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Туризм
Лектор: Коcтючко В. М.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: - Прагнення до збереження навколишнього середовища.
- Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
- Здатність працювати в команді та автономно.
- 3датність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
- Здатність аналізувати рекреаційно-туристичний потенціал територій.
Результати навчання: - Пояснювати особливості організації рекреаційно-туристичного простору.
- Аналізувати рекреаційно-туристичний потенціал території.
- Проявляти повагу до індивідуального і культурного різноманіття.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Основи туризмознавства, Географія туризму та туристичне країнознавство, Краєзнавство
Короткий зміст навчальної програми: Краєзнавча практика як складова навчального процесу. Проходження практики за кільцевими локальними чи регіональними маршрутами. Аналіз виконаних завдань на маршруті. Опрацювання зібраних матеріалів краєзнавчого змісту. Робота над індивідуальними завданнями. Підготовка звіту про проходження практики.
Опис: Ознайомлення з метою та завданнями практики; інструктаж з техніки безпеки та правил поводження під час польового етапу практики. Участь в польовому (виїзному) етапі практики за визначеним маршрутом. Дослідження та опис регіонального краєзнавчо-туристичний потенціалу (за обраним маршрутом), зокрема об’єктів природничого та історико-культурного характеру, що мають рекреаційну та туристично-пізнавальну цінність в туризмі. Збір і вивчення матеріалів за темою індивідуальних завдань, що допоможуть освоїти ресурсне забезпечення туризму на регіональному рівні. Формулювання висновків щодо умов збереження та примноження краєзнавчо-туристичного потенціалу досліджуваної території. Опрацювання зібраних матеріалів, підготовка звітної документації за результатами практики – написання звіту, формування ілюстративно-графічних матеріалів (картографічних матеріалів, презентації, фотозвіту тощо).
Методи та критерії оцінювання: Підсумковий контроль — диференційований залік (захист практики)
Критерії оцінювання результатів навчання: Після закінчення практики студенти звітують про виконання її програми та індивідуального завдання. Письмовий звіт подається на рецензування керівнику практики від кафедри. Студенти захищають звіт перед комісією, призначеною завідувачем кафедри упродовж перших двох тижнів навчальних занять після завершення практики. До складу комісії входять 3 особи: керівник практики – від університету, а також викладачі дисциплін фахової підготовки.
Формою контролю результатів захисту звіту з практики є диференційований залік. Оцінка за практику вноситься в бланк «Завдання та результати проведення практики», залікову відомість і в залікову книжку студента та засвідчується підписами членів комісії.
Студент, який не виконав програми практики без поважних причин або отримав оцінку «незадовільно» за результатами захисту звіту з практики, відраховується з університету за невиконання навчального плану.
Результати проходження практики студентами обговорюють на засіданні кафедри, а узагальнені результати практичної підготовки студентів розглядають на Вчених радах інститутів не менше одного разу упродовж навчального року.
Упродовж місяця навчальних занять після закінчення практики кафедра подає затверджений на її засіданні звіт про проведення практики у ВПЗВ.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Афанасьєв О. Є. Краєзнавча практика : Навч. посіб. / О. Є. Афанасьєв, О. В. Троценко. – Д.: Моно-Літ, 2011. – 126 с.
2. Бейдик О.О. Рекреаційно-туристські ресурси України: Методологія та методика аналізу, термінологія, районування. / О.О. Бейдик. – К.: Київський університет, 2001. – 395 с.
3. Демянчук Г.С. Українське краєзнавство: сторінки історії. / Г.С. Дем?янчук. – К.: Просвіта, 2006. – 293 с.
4. Методичні вказівки до проходження краєзнавчої практики для студентів напряму підготовки 6.140103 «Туризм» / Укл.: Н.В. Чорненька, А.А. Теребух. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2013. – 24 с.
5. Панкова Є.В. Туристичне краєзнавство: Навчальний посібник. / Є.В. Панкова. – К.: Альтерпрес, 2003. – 352 с.
6. Петранівський В.Л., Туристичне краєзнавство: Навч. посіб. — 2-ге вид., виправл. / В.Л. Петранівський, М.Й. Рутинський.— К., 2008. — 575 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).