Аналіз внутрішнього та міжнародного туристичних ринків

Спеціальність: Туризм
Код дисципліни: 6.242.01.E.053
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Туризм
Лектор: Ільницька-Гикавчук Г.Я.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: ознайомлення студентів з теоретичними основами та методологічним апаратом аналізу туристичного ринку, формування у студентів комплексу знань щодо законів функціонування ринку туристичних послуг, оволодіння основними методами дослідження ринку.
Завдання: Здатність аналізувати внутрішній та міжнародний туристичний ринок.
Результати навчання: - Аналізувати рекреаційно-туристичний потенціал території. - Оцінювати можливості внутрішнього туристичного ринку та його місце на міжнародному ринку туристичних послуг.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Інфраструктура туризму. Статистика в туристичній галузі. Географія туризму та туристичне країнознавство
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Аналіз внутрішнього та міжнародного туристичних ринків» ознайомлює здобувачів освіти з сутністю, класифікацією туристичного ринку, методами дослідження туристичного ринку, кон'юнктурою туристичного ринку, тенденціями розвитку світового ринку туристичних послуг.
Опис: Тема 1. Сутність, класифікація туристичного ринку. Тема 2. Методи дослідження туристичного ринку. Тема 3. Кон'юнктура туристичного ринку. Тема 4. Аналіз конкурентоспроможності туристичного ринку Тема 5. Тенденції та розвиток світового ринку туристичних послуг Тема 6. Аналіз Європейського туристичного регіону Тема 7. Аналіз Американського туристичного регіону Тема 8. Аналіз Азіатсько-Тихоокеанського туристичного регіону Тема 9. Аналіз туристичного регіону Близький схід Тема 10. Аналіз туристичного регіону Африка
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (50%) здійснюється під час проведення занять: виконання практичних робіт; захист звітів з лабораторних робіт; виконання та захист контрольної роботи. Підсумковий контроль (50%) здійснюється шляхом проведення тестового контролю (50 %).
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (50%) здійснюється під час проведення занять: виконання практичних робіт; захист звітів з лабораторних робіт; виконання та захист контрольної роботи. Підсумковий контроль (50%) здійснюється шляхом проведення тестового контролю (50 %).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Горіна Г.О. Ринок туристичних послуг: управління розвитком в умовах просторової поляризації: монографія / Г.О. Горіна. – Кривий Ріг : Видавець ФОП Чернявський Д.О., 2016. – 305 с. 2. Ринки туристичних послуг: стан і тенденції розвитку : монографія / за заг. ред. професора В.Г.Герасименко. – Одеса : Астропринт, 2013. – 334 с 3. Любіцева О.О. Ринок туристичних послуг (геопросторові аспекти) К.: Альтерпрес, 2002. - 436 с. 4. Антошкова Н.А. Аналіз ринку ресторанного бізнесу в Україні // Трансформаційна економіка. 2023-№5(05). – С. 7-13. 5. Гузар У.Є., Левчук А.В. Аналіз діяльності закладів ресторанного бізнесу в Україні під час війни. Проблеми сучасних трансформацій. Серія : економіка та управління. 2023. № 9. С. 122–128 6. Смаль І.В. Туристичні ресурси світу. Ніжин: Видавництво Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя, 2010. 336 с. 7. Фастовець О.О. Розвиток сфери туризму ізраїлю: досвід для України // ЕКОНОМІКА ТА СУСПІЛЬСТВО. Випуск 41, 2022
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).