Екологічний туризм і агротуризм

Спеціальність: Туризм
Код дисципліни: 6.242.01.E.054
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Туризм
Лектор: к.б.н., доц., Паньків Н.Є.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення навчальної дисципліни та результати навчання - є формування у студентів глибокого розуміння сучасного стану та перспектив розвитку екологічного туризму і агротуризму в Україні на основі сучасних концепцій сталого розвитку та провідного досвіду європейських країн.
Завдання: 2.3. Результати навчання відповідно до освітньої програми, методи навчання і викладання, методи оцінювання досягнення результатів навчання У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: 1. розуміння поняття, особливості та історія розвитку екологічного туризму; 2. вивчення екологічного туризму в системі екологічного геомаркетингу; 3. визначення особливостей розвиток екологічного туризму в Україні та світі; 4. вміння характеризувати екотуристичний потенціал регіонів Украі?ни; 5. вміння створити екологічну стежку як базову складову екотуристичного продукту; 6. знання екологічних проблем туризму і шляхів їх вирішення; 7. вивчення історіі? та сучасного стану, мети і мотиваціі? вибору відпочинку у сільськіи? місцевості; 8. дослідження наи?важливіших закономірностеи?, чинників, які визначають розвиток і розміщення гостинних садиб (агроосель), організаціи?но-правового і економічного механізму і?х діяльності на ринку туристичних послуг регіону, держави; 9. знати про міжнароднии? досвід організаціі? та функціонування садиб зеленого туризму; 10. знання сертифікації і стандартизації послуг зелених садиб та маркетинг послуг сільського туризму 11. вміння розкрити особливості менеджменту та маркетингу зеленого сільського туризму; 12. знати сучасний стан інфраструктури та передумов для розвитку сільського туризму в Україні; 13. поглибити, систематизувати теоретичні знання щодо проблем і перспектив розвитку зеленого сільського туризму в Україні; 14. виробити вміння узагальнювати теоретико-практичні матеріали, аналізувати пактичну інформацію, працювати зі спеціальною літературою, довідковими виданнями тощо. У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: 1. знати основні стратегічні шляхи світової спільноти в оптимізації взаємодії людства з оточуючим середовищем; 2. формування світогляду щодо розгляду туризму як складної системи в єдності соціальної, економічної та екологічної компонент, подальший генезис якої базуватиметься на концепції сталості; 3. набуття професійних знань щодо визначення стратегічних орієнтирів сталого розвитку суб’єктів господарювання у сфері туризму та відповідного інструментарію формування стратегій з урахуванням реалій сучасного стану туристичного бізнесу в Україні; 4. ідентифікувати, класифікувати та описувати роботу в сфері туристичної діяльності; 5. уміння приймати рішення та виробляти стратегію діяльності для вирішення завдань туристичної сфери; 6. системно мислити та застосовувати творчі здібності до формування принципово нових ідей в туристичній сфері.
Результати навчання: 2.3. Результати навчання відповідно до освітньої програми, методи навчання і викладання, методи оцінювання досягнення результатів навчання У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: 1. розуміння поняття, особливості та історія розвитку екологічного туризму; 2. вивчення екологічного туризму в системі екологічного геомаркетингу; 3. визначення особливостей розвиток екологічного туризму в Україні та світі; 4. вміння характеризувати екотуристичний потенціал регіонів Украі?ни; 5. вміння створити екологічну стежку як базову складову екотуристичного продукту; 6. знання екологічних проблем туризму і шляхів їх вирішення; 7. вивчення історіі? та сучасного стану, мети і мотиваціі? вибору відпочинку у сільськіи? місцевості; 8. дослідження наи?важливіших закономірностеи?, чинників, які визначають розвиток і розміщення гостинних садиб (агроосель), організаціи?но-правового і економічного механізму і?х діяльності на ринку туристичних послуг регіону, держави; 9. знати про міжнароднии? досвід організаціі? та функціонування садиб зеленого туризму; 10. знання сертифікації і стандартизації послуг зелених садиб та маркетинг послуг сільського туризму 11. вміння розкрити особливості менеджменту та маркетингу зеленого сільського туризму; 12. знати сучасний стан інфраструктури та передумов для розвитку сільського туризму в Україні; 13. поглибити, систематизувати теоретичні знання щодо проблем і перспектив розвитку зеленого сільського туризму в Україні; 14. виробити вміння узагальнювати теоретико-практичні матеріали, аналізувати пактичну інформацію, працювати зі спеціальною літературою, довідковими виданнями тощо. У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: 1. знати основні стратегічні шляхи світової спільноти в оптимізації взаємодії людства з оточуючим середовищем; 2. формування світогляду щодо розгляду туризму як складної системи в єдності соціальної, економічної та екологічної компонент, подальший генезис якої базуватиметься на концепції сталості; 3. набуття професійних знань щодо визначення стратегічних орієнтирів сталого розвитку суб’єктів господарювання у сфері туризму та відповідного інструментарію формування стратегій з урахуванням реалій сучасного стану туристичного бізнесу в Україні; 4. ідентифікувати, класифікувати та описувати роботу в сфері туристичної діяльності; 5. уміння приймати рішення та виробляти стратегію діяльності для вирішення завдань туристичної сфери; 6. системно мислити та застосовувати творчі здібності до формування принципово нових ідей в туристичній сфері.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Краєзнавство Організація рекреаційної діяльності та рекреаційні комплекси світу
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Екологічний туризм і агротуризм» є важливою складовою підготовки фахівців у галузі туризму. Науково-методична основа її змісту – освітньо-професійна програма підготовки та освітньо-кваліфікаційна характеристика фахівців першого (бакалаврського) рівня освіти, ступеня вищої освіти «Бакалавр» згідно галузевої складової державного стандарту вищої освіти за спеціальністю 242 «Туризм». Ця дисципліна є дисципліною самостійного вибору навчального закладу циклу професійної підготовки фахівців рівня базової освіти «бакалавр». Обсяг навчальної дисципліни – 6 кредити ЄКТС. Навчальна дисципліна «Екологічний туризм і агротуризм» належить до числа новітніх навчальних курсів і передбачає міждисциплінарний і системний підхід до вивчення основних проблем взаємодії людини і навколишнього природного середовища з точки зору принципів і стратегій сталого розвитку. Теоретичні засади стратегії розвитку екологічного туризм і агротуризму в Україні та світі. Вивчення сутності та основних понять і принципів концепції сталого розвитку. Основні відомості про вплив туризму на навколишнє середовище. Характеристика екотуристичного потенціалу регіонів Украі?ни. Технологія розробки, організаціі? та проведення туристичних екомаршрутів. Напрямки екологізації туристичної сфери у контексті сталого розвитку. Етика и? безпека екологічних маршрутів. Сутність агротуризму та и?ого місце в системі загального туризму. Сільськии? зелении? туризм у сучасному туристичному бізнесі та його організаціи?но - законодавче забезпечення в Украі?ні. Сертифікація і стандартизація послуг зелених садиб та маркетинг послуг сільського туризму. Інфраструктурні та Соціально-економічні передумови використання туристичних ресурсів.
Опис: Опис навчальної дисципліни ЕТАТ Екологічний туризм Тема 1. Поняття, особливості та історія розвитку екологічного туризму Тема 2. Екологічний туризм в системі екологічного геомаркетингу Тема 3. Екологічні аспекти міжнародного туризму Тема 4. Розвиток екологічного туризму в Україні та світі Тема 5. Екотуристичний потенціал Тема 6. Екологічна стежка як базова складова екотуристичного продукту Тема 7. Екологічні проблеми туризму і шляхи їх вирішення Тема 8. Етика и? безпека екологічних маршрутів Агротуризм Тема 9. Основні поняття та концепціі? сільського (зеленого) та агротуризму Тема 10. Мета і мотивація вибору відпочинку в сільськіи? місцевості Тема 11. Міжнароднии? досвід організаціі? та функціонування садиб зеленого туризму Тема 12. Сільськии? зелении? туризм у сучасному туристичному бізнесі та його організаціи?но - законодавче забезпечення в Украі?ні Тема 13. Процес управління організацією та функціонуванням зелених садиб в Украі?ні Тема 14. Сертифікація і стандартизація послуг зелених садиб та маркетинг послуг сільського туризму Тема 15. Персонал гостинних садиб. Права та обов'язки. Безпека туристів
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (50%) – практичні заняття, усне опитування. Підсумковий контроль (50%) – залік.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (50%) – практичні заняття, усне опитування. Підсумковий контроль (50%) – залік.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Вишневський В.І. Екологічний туризм: навчальний посібник / Вишневський В.І. , К: Інтерпркс ЛТД. – 2015. 140 с. 2. Горішевський П., Васильєв В., Зінько Ю. Сільський зелений туризм: організація надання послуг гостинності / Івано-Франківськ: Місто НВ, 2003. - 148 с. 3. Дмитрук О.Ю. Екологічнии? туризм: сучасні концепціі? менеджменту і маркетингу/Дмитрук О.Ю. // навчальнии? посібник. – 2-е вид., перероб. і доп. – К.: Альтерпрес, 2004. Т. 1, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 11, 15-17. 4. Екологія з основами екологічного туризму: навчальний посібник / Укл. Паньків Н.Є., Бомба М. Я., Львів, Ліга-Прес, 2016. – 318 с. – ілюстр. 5. Конспект лекціи? з дисципліни «Сільськии? та зелении? туризм» для студентів напряму підготовки 6.140103 «Туризм». –/ Укл.: Черниш І.В., Глєбова А.О., Маховка В.М.та ін. Полтава: ПНТУ, 2015. – 101 с. 6. Лужанська, Т.Ю. Сільськии? туризм: історія, сьогодення та перспективм : навч. посібник (рекоменд. МОН). - К.:Кондор, 2008. - 385 с. 7. Паньків Н. Є., Лущик М. В., Роїк О. Р. Туристично-рекреаційні ресурси Львівської області: сучасний стан та перспективи використання для сталого розвитку туризму [Текст] / монографія / Паньків Н. Є., Лущик М. В., Роїк О. Р. - Львів : Ліга-Прес, 2018. – 165 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).