Статистика в туристичній галузі

Спеціальність: Туризм
Код дисципліни: 6.242.00.O.028
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Екологічна безпека та природоохоронна діяльність
Лектор: к.т.н., доц. Кузь О. Н.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання дисципліни є формування у майбутніх фахівців розуміння суті та змісту статистичних показників, а також способів збору, опрацювання і аналізу інформації про соціальні та економічні явища.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти програмних компетентностей: інтегральна компетентність: - здатність комплексно розв’язувати складні професійні задачі та практичні проблеми у сфері туризму і рекреації як в процесі навчання, так і в процесі роботи, що передбачає застосування теорій та методів системи наук, які формують туризмознавство, і характеризуються комплексністю та невизначеністю умов; загальні компетентності: - здатність до критичного мислення, аналізу і синтезу; - здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел; спеціальні (фахові) компетентності: - здатність аналізувати діяльність суб’єктів індустрії туризму на всіх рівнях управління; - здатність здійснювати моніторинг, інтерпретувати, аналізувати та систематизувати туристичну інформацію, уміння презентувати туристичний інформаційний матеріал.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: - Аналізувати рекреаційно-туристичний потенціал території; - Адекватно оцінювати свої знання і застосовувати їх в різних професійних ситуаціях; - Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною мовами (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською); - Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Вища та прикладна математика, Інформатика, Економіка підприємств туристичної галузі
Короткий зміст навчальної програми: Формування знань у студентів основ теорії статистики, методів знаходження статистичних показників та обробки інформації про соціально-економічні явища, методів зведення та групування статистичних даних, розрахунків відносних та середніх величин, показників варіації, статистичних індексів, методик кореляційного та регресійного аналізу, аналізу динамічних рядів та вибіркового спостереження.
Опис: Предмет, організація і завдання статистики. Статистичне спостереження. Зведення і групування статистичних даних. Абсолютні, відносні величини та середні величини. Показники варіації і дисперсійний аналіз. Статистична оцінка залежностей. Ряди динаміки. Вибіркове спостереження. Статистичні індекси.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (60 %) — лабораторні та практичні заняття, усне опитування Підсумковий контроль (40%) — диференційований залік
Критерії оцінювання результатів навчання: Лабораторні роботи: лаб. р. №1 – вчасне виконання роботи та успішний захист – 4 бали; виконання роботи та успішний захист – 3 бали; виконання роботи та не достатнє висвітлення питань на захисті – 2 бали; виконання роботи – 1 бал. лаб. р. №2-5 – вчасне виконання роботи та успішний захист – 5 бали; виконання роботи та успішний захист – 4 бали; виконання роботи та не достатнє висвітлення питань на захисті – 3 бали; виконання роботи – 2-1 балів. Практичні заняття: 8 тестів за темами по 2 питання - вірна відповідь – 1 бал; невірна відповідь – 0 балів. Розрахунково-графічна робота – 20 балів Залікова контрольна робота – 50 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення 1. Кузь О.Н. Статистика в туристичній галузі. Електронний навчально-методичний комплекс. Номер та дата реєстрації: Е41-295-79/2017 від 26.12.2017 р. 2. Кузь О.Н. Статистика: Конспект лекцій для студентів Інституту екології, природоохоронної діяльності та туризму імені В’ячеслава Чорновола. – Львів: Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2015. – 60с. 3. Кузь О.Н. Статистика: методичні вказівки до практичних занять для студентів базового напряму 6.140103 «Туризм». – Львів: Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2016. – 44с. Рекомендована література Базова 1. Кузь О.Н. Статистика в туристичній галузі: навчальний посібник / О.Н. Кузь. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2018. – 236 с. 2. Горкавий В. Статистика: підручник / В. Горкавий, Алерта, 2020. 644 с. 3. Мелконян Д. В. Статистика в туризмі : навч. посіб. / Д. В. Мелконян, В. В. Яворська. – Одеса : Одес. нац. ун-т ім. І. І. Мечникова, 2021. – 195 с. 4. Загальна теорія статистики : підручник / за ред. А. В. Непрана, І. А. Дмитрієва ; авт. кол.: І. А. Дмитрієв, О. А. Дмитрієва, О. М. Гіржева, А. В. Непран, Н. О. Бірченко, А. А. Воронкова, Н. В. Чуйко. ? Харків : ПП Іванченка, 2022. ? 720 с. 5. Практикум з теорії статистики / за ред. А. В. Непрана, О. І. Дмитрієвої ; авт. кол.: О. І. Дмитрієва, І. Ю. Шевченко,О. М. Гіржева, А. В. Непран, Н. О. Бірченко, А. А. Воронкова, Н. В. Чуйко. ? Харків: ПП Іванченка, 2022. ? 479 с. Допоміжна 1. Кармелюк Г.І. Теорія ймовірностей та математична статистика: посібник з розв’язування задач. / Г.І. Кармелюк. – Центр учбової літератури, 2020 – 576 с. Інформаційні ресурси 1. Методологічні положення з організації державного статистичного спостереження щодо діяльності колективних засобів розміщування. URL: http://www.ukrstat.gov.ua/metaopus/2021/2_03_12_02_2021.htm. 2. Милашко О. Г. Особливості статистичного спостереження в сфері туризму. URL: http://nbuv.gov.ua/ UJRN/Vsed_2011_3_56. 3. Олеськів М. Туристична статистика: вихідні положення розвитку. InterConf. 2022. № 99. С. 356–370. DOI: https://doi.org/10.51582/interconf.19- 20.02.2022.039. 4. Статистична інформація. Державна служба статистики України; за ред. О.Г. Осауленко. URL: http://www.ukrstat.gov.ua 5. Офіційний сайт Державної служби статистики України. – Режим доступу : http://www.ukrstat.gov.ua. 6. Офіційний сайт Євростату. – Режим доступу : http://ec.europa.eu eurostat/data/database. 7. Офіційний сайт Світового банку. – Режим доступу : http://data.worldbank.org. 8. Офіційний сайт Світової ради з подорожей та туризму. – Режим доступу : http://www.wttc.org
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).