Статистика в туристичній галузі

Спеціальність: Туризм
Код дисципліни: 6.242.00.O.028
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Екологічна безпека та природоохоронна діяльність
Лектор: к.т.н., доц. Кузь О. Н.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання дисципліни є формування у майбутніх фахівців розуміння суті та змісту статистичних показників, а також способів збору, опрацювання і аналізу інформації про соціальні та економічні явища.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти програмних компетентностей: інтегральна компетентність: - здатність комплексно розв’язувати складні професійні задачі та практичні проблеми у сфері туризму і рекреації як в процесі навчання, так і в процесі роботи, що передбачає застосування теорій та методів системи наук, які формують туризмознавство, і характеризуються комплексністю та невизначеністю умов; загальні компетентності: - здатність до критичного мислення, аналізу і синтезу; - здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел; спеціальні (фахові) компетентності: - здатність аналізувати діяльність суб’єктів індустрії туризму на всіх рівнях управління; - здатність здійснювати моніторинг, інтерпретувати, аналізувати та систематизувати туристичну інформацію, уміння презентувати туристичний інформаційний матеріал.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: - Аналізувати рекреаційно-туристичний потенціал території; - Адекватно оцінювати свої знання і застосовувати їх в різних професійних ситуаціях; - Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною мовами (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською); - Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Вища та прикладна математика, Інформатика, Економіка підприємств туристичної галузі
Короткий зміст навчальної програми: Формування знань у студентів основ теорії статистики, методів знаходження статистичних показників та обробки інформації про соціально-економічні явища, методів зведення та групування статистичних даних, розрахунків відносних та середніх величин, показників варіації, статистичних індексів, методик кореляційного та регресійного аналізу, аналізу динамічних рядів та вибіркового спостереження.
Опис: Предмет, організація і завдання статистики. Статистичне спостереження. Зведення і групування статистичних даних. Абсолютні, відносні величини та середні величини. Показники варіації і дисперсійний аналіз. Статистична оцінка залежностей. Ряди динаміки. Вибіркове спостереження. Статистичні індекси.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (60 %) — лабораторні та практичні заняття, усне опитування Підсумковий контроль (40%) — диференційований залік
Критерії оцінювання результатів навчання: Лабораторні роботи: лаб. р. №1 – вчасне виконання роботи та успішний захист – 4 бали; виконання роботи та успішний захист – 3 бали; виконання роботи та не достатнє висвітлення питань на захисті – 2 бали; виконання роботи – 1 бал. лаб. р. №2-5 – вчасне виконання роботи та успішний захист – 5 бали; виконання роботи та успішний захист – 4 бали; виконання роботи та не достатнє висвітлення питань на захисті – 3 бали; виконання роботи – 2-1 балів. Практичні заняття: 8 тестів за темами по 2 питання - вірна відповідь – 1 бал; невірна відповідь – 0 балів. Розрахунково-графічна робота – 20 балів Залікова контрольна робота – 50 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення 1. Кузь О.Н. Статистика в туристичній галузі. Електронний навчально-методичний комплекс. Номер та дата реєстрації: Е41-295-79/2017 від 26.12.2017 р. 2. Кузь О.Н. Статистика: Конспект лекцій для студентів Інституту екології, природоохоронної діяльності та туризму імені В’ячеслава Чорновола. – Львів: Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2015. – 60с. 3. Кузь О.Н. Статистика: методичні вказівки до практичних занять для студентів базового напряму 6.140103 «Туризм». – Львів: Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2016. – 44с. Рекомендована література Базова 1. Кузь О.Н. Статистика в туристичній галузі: навчальний посібник / О.Н. Кузь. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2018. – 236 с. 2. Горкавий В. Статистика: підручник / В. Горкавий, Алерта, 2020. 644 с. 3. Мелконян Д. В. Статистика в туризмі : навч. посіб. / Д. В. Мелконян, В. В. Яворська. – Одеса : Одес. нац. ун-т ім. І. І. Мечникова, 2021. – 195 с. 4. Загальна теорія статистики : підручник / за ред. А. В. Непрана, І. А. Дмитрієва ; авт. кол.: І. А. Дмитрієв, О. А. Дмитрієва, О. М. Гіржева, А. В. Непран, Н. О. Бірченко, А. А. Воронкова, Н. В. Чуйко. ? Харків : ПП Іванченка, 2022. ? 720 с. 5. Практикум з теорії статистики / за ред. А. В. Непрана, О. І. Дмитрієвої ; авт. кол.: О. І. Дмитрієва, І. Ю. Шевченко,О. М. Гіржева, А. В. Непран, Н. О. Бірченко, А. А. Воронкова, Н. В. Чуйко. ? Харків: ПП Іванченка, 2022. ? 479 с. Допоміжна 1. Кармелюк Г.І. Теорія ймовірностей та математична статистика: посібник з розв’язування задач. / Г.І. Кармелюк. – Центр учбової літератури, 2020 – 576 с. Інформаційні ресурси 1. Методологічні положення з організації державного статистичного спостереження щодо діяльності колективних засобів розміщування. URL: http://www.ukrstat.gov.ua/metaopus/2021/2_03_12_02_2021.htm. 2. Милашко О. Г. Особливості статистичного спостереження в сфері туризму. URL: http://nbuv.gov.ua/ UJRN/Vsed_2011_3_56. 3. Олеськів М. Туристична статистика: вихідні положення розвитку. InterConf. 2022. № 99. С. 356–370. DOI: https://doi.org/10.51582/interconf.19- 20.02.2022.039. 4. Статистична інформація. Державна служба статистики України; за ред. О.Г. Осауленко. URL: http://www.ukrstat.gov.ua 5. Офіційний сайт Державної служби статистики України. – Режим доступу : http://www.ukrstat.gov.ua. 6. Офіційний сайт Євростату. – Режим доступу : http://ec.europa.eu eurostat/data/database. 7. Офіційний сайт Світового банку. – Режим доступу : http://data.worldbank.org. 8. Офіційний сайт Світової ради з подорожей та туризму. – Режим доступу : http://www.wttc.org
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).