Інфраструктура міжнародного туризму
Спеціальність: Туризм
Код дисципліни: 6.242.02.E.060
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Туризм
Лектор: к.е.н., старший викладач Кошова Б.Р.
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
Інтегральна компетентність:
Здатність комплексно розв’язувати складні професійні задачі та практичні проблеми у сфері туризму і рекреації як в процесі навчання, так і в процесі роботи, що передбачає застосування теорій і методів систем наук, які формують туризмознавство, і характеризуються комплексністю та невизначеністю умов.
Спеціальні (фахові) компетентності професійного спрямування (ФКС) :
ФСК 2.3. Здатність аналізувати стан та якість інфраструктурного забезпечення туристичної діяльності
Результати навчання: Знання та вміння:
ПР 02. Знати, розуміти і вміти використовувати на практиці базові поняття з теорії туризму, організації туристичного процесу та туристичної діяльності суб’єктів ринку туристичних послуг, а також світоглядних та суміжних наук;
ПР 13. Встановлювати зав’язки з експертами туристичної та інших галузей;
ПР 34. Демонструвати знання об’єктів туристичної інфраструктури.
Результати навчання відповідно до освітньої програми, методи навчання і викладання, методи оцінювання досягнення результатів навчання
У результаті вивчення начальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі комунікаційні навики:
КОМ 1. Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземними мовами (англійською, німецькою, італійською, французькою та іспанською))
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Основи економічної теорії
Економіка підприємств туристичної галузі
Інвестиції в туризмі
Менеджмент в туризмі
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Інфраструктура міжнародного туризму» належить до циклу професійної та практичної підготовки і є вибірковою дисципліною для студентів, що здобувають базову вищу освіту за напрямом підготовки 242 «Туризм».
Завданням вивчення дисципліни є пізнання та свідоме використання законів управління туристичними підприємствами та використанням ними можливостей сучасних інфраструктурних складових з метою отримання заздалегідь намічених результатів, досягнення котрих можливе лише за допомогою правильної організації процесу надання туристичних послуг.
Студент в результаті вивчення дисципліни повинен знати:
? Основі засади формування туристичної сфери;
? Принципи розміщення об’єктів туристичної інфраструктури;
? Методику проведення аналізу економічної доцільності розміщення туристичного підприємства;
? Особливості формування туристичної пропозиції на ринку туристичних послуг;
? Види туристичних підприємств та специфіку їх діяльності
Вміти:
? Оперувати основними поняттями з розміщення підприємств;
? Аналізувати можливості реалізації підприємницької діяльності у сфері туризму;
? Оцінювати індекс конкурентоспроможності подорожей і туризму;
? Формувати ціну на новий туристичний продукт.
Опис: Тема 1. Теоретико-методологічні засади становлення поняття інфраструктура
1.1. Теоретичні засади формування поняття інфраструктура
1.1. 1.2. Зміст поняття інфраструктура
Тема 2. Понятійний апарат інфраструктури туризму
2.1. Класифікаційні ознаки групування інфраструктури туризму
2.2. Принципи та рівні формування інфраструктури туризму
Тема 3. Функціональні складові та структурні блоки інфраструктури туризму
3.1. Функціональні складові індустрії туризму
3.2.Структурні блоки формуючі інфраструктуру туризму та аналіз їх стану в Україні
Тема 4. Вплив глобалізаційних процесів на розвиток готельної справи у світі
1. Історія розвитку готельних ланцюгів
2. Переваги та недоліки формування готельних ланцюгів
3. Методи входження у готельний ланцюг
4. Стратегії котрі застосовують готельні ланцюги
Тема 5. Роль парків розваг у розвитку туризму
1. Історія розвитку парків розваг у світі
2. Найбільші парки розваг Європи
3. Вплив парків розваг на економіку країни (на прикладі Нідерландів)
Тема 6. Інфраструктура сфери харчування
1. Система громадського харчування, страхування, система розваг, банківські, фінансові та інформаційні послуги у міжнародному туризмі.
2. Класифікація і основні характеристики підприємств громадського харчування.
3. Індустрія розваг.
Тема 7. Конкурентоспроможність сфери туризму
1. Загальна характеристика індексів конкурентоспроможності держави як стимуляторів розвитку туризму
2. Аналіз конкурентоспроможності сфери туризму України та її інфраструктури.
Тема 8. Вибір оптимального місця розташування об’єкту сфери туризму
1. .Принципи експертної оцінки землі
2. Методика проведення експертної грошової оцінки землі для потреб розвитку інфраструктури
3. Нормативно правове регулювання оцінки об’єктів нерухомості сфери туризму
4. Методика оцінки об’єктів нерухомості як елементів інфраструктури
5. Вплив «суперточки тур» на відвідуваність об’єктів туристичної інфраструктури
Методи та критерії оцінювання: З метою оцінювання рівня досягнення результатів навчання викладачем проводитиметься поточний та підсумковий контроль впродовж семестру.
Поточний контроль проводитиметься вибірково на кожній практичній парі з метою отримання оперативної інформації, котра дасть змогу у подальшому скоординувати дії викладача, щодо викладення матеріалу.
Тематична перевірка передбачає контроль за засвоєнням теми, що переслідує систематизацію та узагальнення знань у студентів.
Підсумковий контроль переслідує мету одержання об’єктивної інформації щодо навчальних успіхів студента за навчальний семестр та проводиться за допомогою розробленого ЕНМК розміщеного у віртуальному навчальному середовищі Національного університету «Львівська політехніка» у формі тестового контролю. Усна компонента передбачає отримання відповідей на сформульовані запитання щодо теоретичного матеріалу викладеного у лекційному матеріалі.
Перевірка знань передбачає, як письмову так і практичну перевірку, тестове та усне опитування, виконання індивідуальних завдань, стандартизований контроль (виконання тестів у ВНС).
Оцінювання знань студентів з навчальної дисципліни здійснюється на основі результатів поточного та підсумкового контролів
Поточний контроль (40%) здійснюється під час проведення занять: письмовий експрес-контроль; виконання практичних робіт; захист звітів з лабораторних робіт
Підсумковий контроль (60%) здійснюється під час проведення екзамену: письмова компонента (50%); усна компонента (10%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Практичні заняття оцінюються в 40 б., де: 31 б. – це виконання індивідуальних завдань та усне опитування лекційного матеріалу; 8 б. – виконання тестів у ВНС відповідно до кожної теми.
Екзамен складається із усного опитування 10 б. та письмової роботи 50 б.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: Оцінювання знань студентів з навчальної дисципліни проводиться у відповідності до Положення «Про організацію та проведення поточного і семестрового контролю результатів навчання здобувачів вищої освіти», що затверджене Ректором Національного університету «Львівська політехніка» 10 липня 2024 р.
Оцінювання навчальних досягнень здобувача освіти здійснюють за 100-бальною шкалою оцінювання, встановленої в Університеті:
Шкала оцінювання досягнень студентів
За 100-бальною шкалою За національною шкалою
88-100 балів відмінно
71-87 балів добре
50-70 балів задовільно
00- 49 балів незадовільно
Рекомендована література: . Школа І. М. Менеджмент туризму : підручник / І. М. Школа, О. П. Корольчук. – Чернівці : Книги – ХХІ, 2011. –С 93.
2. Любіцева, О. О. Ринок туристичних послуг (геопросторові аспекти) / О. О. Любіцева. – 3-є вид., перероб. тадоп. – К. : Альтерпрес, 2005. – 436 с.
3. Любіцева, О. О. Методика розробки турів : навчальний посібник / О. О. Любіцева. – К. : Альтерпрес, 2003. –104 с.
4. Пасажирські перевезення за 2013 рік / Державна служба статистики України. – Режим доступу: http://ukrstat.org/uk/operativ/operativ2013/tz/pp/pp_u/pp1213_u.htm
5. Реалізація потенціалу транспортної інфраструктури України в стратегії посткризового економічного розвитку :аналітична доповідь / Д. К. Прейгер (керівник авторського колективу), О. В. Собкевич, О. Ю. Ємельянова ; Національний інститут стратегічних досліджень. – К. : НІСД, 2011. – 37 с.
6. Підтримка інтеграції України до Транс-Європейської транспортної мережі ТЄМ-Т. Швидкісний залізничний транспорт : РК 2. Заключний звіт 2.1. / ARUP (UK), WSP imc (UK), NACO (NI). – Грудень 2010 року. – Режим доступу: http://ten-t.org.ua/data/upload/publication/main/ua/517/fr_2.1_high_speed_rail_ukr.pdf.
7. Смирнов, І. Г. Інтеграція у європейську транспортно-логістичну систему ? стратегічний вибір України (геопросторовий аспект) / Смирнов І. Г., Шум І. В. // Український географічний журнал. ? 2005. ? №3. ? С.32-37.
8. Департамент консульської служби / Міністерство закордонних справ України : офіційний сайт ? Режим доступу: http://mfa.gov.ua/ua/consular-affairs/directorate
9. Державна прикордонна служба України : офіційний сайт ? Режим доступу: http://www.dpsu.gov.ua/ua/activities/skipping/skipping_18.htm
10. Про внесення змін до Закону України «Про туризм» : закон України від 18 листопада 2003 р. № 1282-IV [Електронний ресурс] // Відомості Верховної Ради України. – 2004. – № 13. – С. 180. – Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua
11. Державна служба статистики України : офіційний сайт ? Режим доступу: http://www.ukrstat.gov.ua/
12. Основні показники діяльності вищих навчальних закладів України на початок 2012 / 13 навчального року : статистичний бюлетень / Державна служба статистики України ; відп. за випуск І. В. Калачова. – Київ, 2013. – 186 с.
13. Шлепакова, Т. Л. Осередки народних промислів як об’єкти культурного туризму : оглядова довідка / Інформаційний центр з питань культури та мистецтва ; ДЗ «Національна парламентська бібліотека України».– ДЗК. – Випуск 12 / 5. – 2010. – Режим доступу: http://mincult.kmu.gov.ua/mincult/uk/publish/article/237186__
14. Кошова Б.Р. Інфраструктура міжнародного туризму: Навч. посібник / Б.Р. Кошова – Львів: «ГАЛИЧ- ПРЕС», 2024
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).